Δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης 1.243 MW (1,2 GW) για παραγωγή 205.000 τόνων «πράσινου» υδρογόνου προβλέπει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για το 2030. Ειδικότερα, ο στόχος είναι να χρησιμοποιείται ενέργεια από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) για τη διάσπαση του νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο, το οποίο θα προωθείται ως ενεργειακό καύσιμο για διάφορες χρήσεις.
Γενικότερα, στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ το οποίο παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) σχεδιάζεται για πρώτη φορά η δημιουργία μιας οικονομίας πράσινου υδρογόνου, με χρήση στη βιομηχανία και στα διυλιστήρια, υπό συνθήκες στην ηλεκτροπαραγωγή, στους αγωγούς μεταφοράς αερίου και στις μεταφορές (βαρέα οχήματα, ναυτιλία, αεροπορία).
Υδρογόνο: 40 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Ηλεκτρόλυση
Μάλιστα, στον νέο ενεργειακό οδικό χάρτη η δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης από 1,2 GW το 2030, αυξάνεται σε 2,4 GW το 2035 διπλασιάζοντας και την παραγωγή υδρογόνου στους 0,4 Mt. Για τα επόμενα χρόνια η δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης έχει ανοδική φορά με 6 GW το 2040 για παραγωγή 1 Mt υδρογόνου, 11,7 GW το 2045 για παραγωγή 1,9 Mt υδρογόνου και 14,7 GW το 2050 για παραγωγή 2,3 Mt υδρογόνου. Ειδικά για τον στόλο των ιδιωτικών αυτοκινήτων, τίθεται ως στόχος το 2035 το 1% των οχημάτων να είναι υδρογόνου, το 2040 να αυξηθούν στο 9%, το 2045 στο 12% και το 2050 το 13% των ΙΧ να καίνε υδρογόνο.
Είναι αξιοσημείωτο ότι στο υφιστάμενο ΕΣΕΚ (του 2019) ο στόχος για την ηλεκτρόλυση είναι μηδενικός, όπως και η παραγωγή άλλων εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβάνονται όμως στο αναθεωρημένο σχέδιο, το οποίο όπως υποστήριξε ο υπουργός κ. Κώστας Σκρέκας θα αποσταλεί στην Κομισιόν τον Μάρτιο, αφού προηγηθεί μια σύντομη περίοδος διαβούλευσης.
Τα εναλλακτικά καύσιμα
Ειδικότερα, όσον αφορά στα εναλλακτικά καύσιμα μια νέα βιομηχανία θα αρχίσει να διαμορφώνεται καθώς για το 2030 τίθεται ως στόχος η παραγωγή 185.000 τόνων ισοδύναμου πετρελαίου (τ.ι.π.) συνθετικών καυσίμων και 129.000 τ.ι.π. βιομεθανίου. Ανάμεσα στους στόχους που έχουν τεθεί είναι 3% ανάμειξη υδρογόνου και 12% βιομεθανίου στο διανεμόμενο αέριο μέσω των αγωγών.
Επιπλέον, η ανάπτυξη συνθετικών, πράσινων καυσίμων (RFNBO) για χρήση τους στις μεταφορές (βαρέα οχήματα, ναυτιλία, αεροπορία) έχει τεθεί ως στόχος να καλύπτουν το 3,4% το 2030 (ο στόχος είναι μηδενικός στο υφιστάμενο ΕΣΕΚ), ενώ αντίστοιχα τα προηγμένα βιοκαύσιμα προτείνεται να καλύπτουν το 2,18% (από 1,5% στο ΕΣΕΚ του 2019) και τα συμβατικά βιοκαύσιμα το 1,7%.
Διείσδυση και στον τομέα της ψύξης – θέρμανσης σχεδιάζεται να έχουν τα RFNBO με 25.000 τόνους ισοδύναμου πετρελαίου καθώς και η βιομάζα με 549.000 τ.ι.π. το 2025 και 584.000 τ.ι.π. το 2030.
Δέσμευση άνθρακα
Τέλος, προωθείται η καινοτομία στη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCUS) για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας της χώρας (κυρίως τσιμέντο, διύλιση, λιπάσματα). Ωστόσο, όπως επισημαίνεται από το ΥΠΕΝ, θα απαιτηθεί εθνικό πλάνο και συντονισμός δεδομένου της έλλειψης κλίμακας των τοπικών εταιρειών. Αντίστοιχα έργα συντονίζονται από άλλα κράτη στην Ευρώπη και την Αμερική. Να σημειωθεί ότι στην αποθήκη που σχεδιάζεται στον Πρίνο (με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης) θα μπορούν να αποθηκευτούν 150 εκατομμύρια τόνοι CO2 συνολικά, ήτοι όσο εκπέμπει η Ελλάδα σε δύο χρόνια.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ