Σε 48ωρη απεργία κατεβαίνουν οι βενζινοπώλες στην Ιταλία. Παράλληλα, απορρίπτουν τις κυβερνητικές αιτιάσεις ότι εκείνοι ευθύνονται για τις αυξήσεις στα καύσιμα.
Η απεργία των ιδιοκτητών πρατηρίων βενζίνης ξεκίνησε το βράδυ της Τρίτης και θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη σε όλη την Ιταλία. Μια μόνο οργάνωση των πρατηριούχων, αποφάσισε να περιορίσει την διάρκεια της κινητοποίησης, σε ένα εικοσιτετράωρο. Η κυβέρνηση Μελόνι προσπάθησε, μέχρι την τελευταία στιγμή, να πετύχει την αναστολή της απεργίας, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. H όλη ταλαιπωρία είναι ακόμη μεγαλύτερη, λόγω και του κύματος κακοκαιρίας που πλήττει, τις ημέρες αυτές, όλη την Ιταλία.
Παρέμβαση στη τιμή των καυσίμων προανήγγειλε ο Σαλβίνι
Οι βενζινοπώλες δεν θέλουν να τους παρουσιάζουν ως αιτία των αυξήσεων στα καύσιμα, που καταγράφονται την τελευταία περίοδο στην Ιταλία. «Για κάθε λίτρο βενζίνης που αγοράζουν οι πελάτες εμείς κερδίζουμε μόνον 3,5 λεπτά του ευρώ. Είμαστε ο αδύναμος κρίκος του όλου μηχανισμού», λένε οι απεργοί. Δεν συμφωνούν, επίσης, με την απόφαση της κυβέρνησης Μελόνι για υποχρεωτική ανάρτηση της μέσης τιμής των καυσίμων σε όλα τα πρατήρια, ώστε να αποφεύγονται τυχόν περιπτώσεις κερδοσκοπίας. Τις τελευταίες εβδομάδες η τιμή της βενζίνης αλλά και του ντίζελ, σε αρκετές περιοχές της χώρας, ξεπέρασε τα δυο ευρώ το λίτρο.
Το κράτος κερδίζει από τους φόρους στα καύσιμα
«Πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι για κάθε 20 ευρώ που οι πολίτες ξοδεύουν για να βάλουν βενζίνη, το κράτος κερδίζει 11 ευρώ και 72 λεπτά σε φόρους, οι διάφορες εταιρίες καυσίμων σχεδόν 8 ευρώ και εμείς λιγότερο από 30 λεπτά», προσθέτουν οι Ιταλοί ιδιοκτήτες πρατηρίων. Παράλληλα δηλώνουν κάθετα αντίθετοι με την επιλογή της κυβέρνησης της Τζόρτζια Μελόνι να μην παρατείνει την μείωση των φόρων στα καύσιμα, που είχε εγκρίνει η κυβέρνηση του προκατόχου της, Μάριο Ντράγκι και η οποία έληξε στο τέλος του 2022.
Ο Ιταλικός τύπος υπενθυμίζει δε, ότι στο παρελθόν η δεξιά πρωθυπουργός της Ιταλίας είχε χαρακτηρίσει απαράδεκτο το ότι το κράτος συνεχίζει να επιβάλλει τόσο υψηλούς φόρους στα καύσιμα. Τώρα όμως, που ανέλαβε η ίδια τη διακυβέρνηση της χώρας, η άποψή της άλλαξε και αποφάσισε –όπως δηλώνει- ότι θέλει να δώσει έμφαση σε στοχευμένα οικονομικά μέτρα, κοινωνικής πολιτικής.
Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Πανέτα (ΕΚΤ): Πλησιάζει η ώρα μείωσης των ευρωεπιτοκίων
Επιβραδύνεται ο ρυθμός του πληθωρισμού υποστηρίζει ο Ιταλός κεντρικός τραπεζίτης
Οι «πρωταθλητές» στις εξαγωγές σοκολάτας της Ευρώπης - Το κλειστό «club των 5»
Πέντε χώρες της ΕΕ κατέχουν το 75% των συνολικών εξαγωγών σοκολάτας και ράβδων σοκολάτας σε χώρες εκτός ΕΕ
Τι είπε το Νο3 της Κίνας για τις επενδύσεις στο «Νταβός της Ασίας»
Η Κίνα στοχεύει να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας
Πόσο κόστισε στις πολυεθνικές η έξοδος από την Ρωσία - Τα αντίποινα στον Πούτιν
Περίπου 1.000 επιχειρήσεις έχουν αποχωρήσει από την Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και την πολεμική σύρραξη
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος της ανοικοδόμησής της θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσιο της αρχικής της τιμής
Επιβίωση ή ευημερία - Οι επιλογές της Macy's
Ο Tony Spring, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον περασμένο μήνα, παραμένει βέβαιος ότι το πολυκατάστημα εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών - Αρκεί όμως κάτι τέτοιο για το μέλλον;
Στα 58,4 δισ. ο τζίρος της βιομηχανίας του σεξ - Οι περιζήτητες θέσεις εργασίας «λευκού κολλάρου»
Με τον σημερινό ρυθμό ανάπτυξής της η βιομηχανία «ψυχαγωγίας ενηλίκων» εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 96,2 δισ. δολάρια το 2032
Πως οι Σουηδοί κινδύνευσαν να χάσουν συντάξεις
Κακές επενδυτικές αποφάσεις, αποχωρήσεις στελεχών και κρατικές έρευνες απασχολούν την κοινή γνώμη
Πώς θα μετρήσει ένα δικαστήριο των ΗΠΑ το κόστος των εγκλημάτων του Sam Bankman-Fried;
O δικαστής θα κρίνει πόσο κόστισαν οι ενέργειές του στους επενδυτές και τους πελάτες του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων FTX
Η Αμερική δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους
Το δυστύχημα στη Βαλτιμόρη φέρνει στην επικαιρότητα τις απαρχαιωμένες υποδομές – Επιταχύνεται το πρόγραμμα επενδύσεων $1,2 τρισ. του Μπάιντεν