«Μαζική αισχροκέρδεια δεν υπάρχει» δήλωσε πριν λίγο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας μάλιστα ότι καταγράφονται τάσεις αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού των τροφίμων.

«Ήδη οι βιομηχανίες στέλνουν τιμοκαταλόγους με μειώσεις τιμών – όχι όλες αλλά κάποιες», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, ενώ σημείωσε πως όσοι αγοράζουν υπό τον φόβο νέων αυξήσεων, θα χάσουν τελικά χρήματα γιατί οι τιμές θα πέσουν.

Ωστόσο οι μειώσεις αυτές δεν φαίνεται να μπορούν να ανακόψουν το κύμα της ακρίβειας, που θα συνεχίσει να σφυροκοπά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και το επόμενο διάστημα, εξ ου και το μέτρο για το «καλάθι του νοικοκυριού» οδεύει προς παράταση για τουλάχιστον τρεις μήνες. Υπενθυμίζεται ότι η ισχύς του έληγε στα τέλη Μαρτίου.

Ο κ. Γεωργιάδης έκανε λόγο για «αυτονόητη παράταση» αν και εναπόκειται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού να δώσει την απαραίτητη έγκριση.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Ανάπτυξης, από τον υπουργό Ανάπτυξης, τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, τον διοικητή της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), Χαράλαμπο Μελισσινό και τον CEO της Warply και υπεύθυνο της πλατφόρμας e-katanalotis, Γιάννη Δοξαρά.

Τέλος στα «ψιλά γράμματα» στο ράφι

Αναφορικά με προστασία των καταναλωτών το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει να φέρει νομοθετική ρύθμιση που θα αφορά τα ταμπελάκια των τιμών ώστε η τιμή κιλού ή λίτρου να αναφέρεται με ευκρίνεια και να μην δημιουργείται λανθασμένη εντύπωση στη σύγκριση τιμών.

Η σχετική διάταξη ενδεχομένως να περιληφθεί στο νομοσχέδιο για την προστασία του καταναλωτή που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και θα εισαχθεί προς συζήτηση την επόμενη εβδομάδα.

Απομακρύνεται το «καλάθι των επώνυμων προϊόντων»

Αν και οι διαπραγματεύσεις με τις βιομηχανίες και τις εμπορικές επιχειρήσεις συνεχίζονται προκειμένου να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού με βελτιωμένες προσφορές προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δεν έχουν καταλήξει ακόμη, με τον υπουργό Ανάπτυξης να επιρρίπτει ευθέως την ευθύνη στους προμηθευτές.

«Δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε συμφωνία για το θέμα. Αν και η ίδια η βιομηχανία το ζήτησε (σ.σ. ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων), συγκλονιστικές προσφορές από τη βιομηχανία δεν έχουμε δει. Μόνο εάν πειστώ ότι η βιομηχανία θέλει να γλιτώσει χρήματα ο καταναλωτής θα προχωρήσω. Αλλιώς δεν θα θεσμοθετήσω κάτι τέτοιο», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Πρόστιμα σε 150 επιχειρήσεις

Στο θέμα των ελέγχων αναφέρθηκε ότι ελέγχονται κατά προτεραιότητα ως προς την τιμολογιακή τους πολιτική περίπου 5.000 μεγάλες και μεσαίες μονάδες λιανικής πώλησης βασικών καταναλωτικών αγαθών, ενώ στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις πώλησης τροφίμων, ποτών και καπνού δεν υπερβαίνουν τις 35.000.

Από την έναρξη της πληθωριστικής κρίσης μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 4.000 έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους περί τα 3 εκατ. ευρώ σε περίπου 150 επιχειρήσεις. Μάλιστα υπογραμμίστηκε ότι όλα τα πρόστιμα έχουν πληρωθεί.

Τεράστιες αυξήσεις ακόμη και στο «καλάθι»

Πάντως από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών κ. Απόστολος Ραυτόπουλος, ο οποίος είχε προσκληθεί στη ενημερωτική συνάντηση, κατήγγειλε δημόσια αυξήσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, ακόμα και μέσα στο καλάθι του νοικοκυριού, που φθάνουν το 70%.

Το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης επιχείρησε να αντικρούσει τα λεγόμενα του προέδρου της ΕΕΚΕ υπογραμμίζοντας ότι λαμβάνονται real time τα στοιχεία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την αγορά, με τον υπουργό να δίνει τα στοιχεία στον διοικητή της ΔΙΜΕΑ προκειμένου να εξεταστούν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία