Ολοένα και πιο δημοφιλές γίνεται το «καλάθι του νοικοκυριού», με καταναλωτές να αλλάζουν ακόμη και αλυσίδα σούπερ μάρκετ προκειμένου να επωφεληθούν των εν λόγω προσφορών.

Βασικός λόγος για την αύξηση της αποδοχής του καλαθιού είναι βεβαίως η συνέχιση των ανατιμήσεων, που προκαλούν στην ουσία μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και το γεγονός ότι λιανέμποροι και προμηθευτές έχουν μειώσει τα άλλα προγράμματα προσφορών, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους τους που συμπιέστηκαν το 2022 λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και παραγωγής.

Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται αλλαγές – Τι σχεδιάζεται

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, αυξημένο είναι το ποσοστό των καταναλωτών που αγόρασαν προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.

Το πρώτο 3μηνο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι.

Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%.

Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών).

Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20%.

Πάνε και σε άλλο σουπερμάρκετ

Όπως προκύπτει από την έρευνα, 17% των ερωτηθέντων επισκέπτεται σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού».

Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.

Ποια προϊόντα μπαίνουν στο καλάθι του νοικοκυριού

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο καλάθι θα προστεθεί το μοσχάρι – το οποίο είχε προστεθεί προσωρινά και κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων – καθώς και μια σειρά άλλων προϊόντων όπως σοκολατοειδή, το γάλα μακράς διαρκείας, περισσότεροι κωδικοί σε αλλαντικά και κίτρινα τυριά, όσπρια (φακές, φασόλια, ρεβίθια) και τα αναψυκτικά.

Eτοιμάζονται  τρία ακόμα καλάθια συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας (Σαρακοστής, Πάσχα και Παιχνιδιών) τα οποία θα δοθούν στη διάθεση των καταναλωτών σταδιακά.

Η αρχή θα γίνει με το καλάθι της Σαρακοστής στο οποίο θα περιλαμβάνονται νηστήσιμα είδη (χαλβάς, ταχίνι, θαλασσινά κ.τ.λ.) και το οποίο θα έχει ισχύ έως και τη Μ. Εβδομάδα και αναμένεται να ανακοινωθεί στις 22 Φεβρουαρίου.

Θα ακολουθήσει το καλάθι που θα περιλαμβάνει λαμπάδες και παιχνίδια για τα παιδιά στο πρότυπα του καλαθιού του Αϊ-Βασίλη, ενώ την Τετάρτη πριν από τη Μ. Εβδομάδα σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται το καλάθι του Πάσχα, το οποίο θα περιέχει είδη για το γιορτινό τραπέζι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία