Με τα λειτουργικά κέρδη του 2022 να είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα, παρά τις απώλειες στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η Coca-Cola HBC ετοιμάζεται για νέο γύρο ανατιμήσεων εντός του 2023 εξαιτίας της ανοδικής πορείας του κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια.
Οι ανατιμήσεις που συνέβαλαν περίπου στα 2/3 ανάπτυξης του ομίλου τη χρονιά που μας πέρασε, και μάλιστα χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους πελάτες της, όπως επεσήμανε ο Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2022, θα είναι στο πλάνο του ομίλου και εφέτος.
Για το 2023
Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και ο όμιλος αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.
Σε αναπτυξιακό επίπεδο, ο CEO της Coca-Cola HBC ανάφερε ότι ο όμιλος εξετάζει δύο περιπτώσεις πιθανών εξαγορών.
«Εάν βρεθεί η σωστή ευκαιρία θα την εκμεταλλευτούμε» σημείωσε ο κος Bogdanovic απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Αναφορικά με τα προϊόντα, θα συνεχιστεί η προώθηση των μικρών συσκευασιών, οι οποίες σε κάποιες αγορές που πιέζονται έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις πολυσυσκευασίες. Ενώ την ταυτόχρονα θα δοθεί έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και την ανάλυση και διαχείριση των Data για την επιλογή των πλέον αποδοτικών πολιτικών «που θα φέρουν μεγαλύτερη αξία στην εταιρεία και τους μετόχους».
Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη λειτουργικών κερδών εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε -3% έως +3% σε οργανική βάση.
Έμφαση στην Αίγυπτο, στο περιθώριο η Ρωσία
«Βασική μας επιδίωξη για την αιγυπτιακή αγορά είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης», επισημάνθηκε από τη διοίκηση, ενώ σε ό,τι αφορά τη Ρωσία ειπώθηκε πως θα συνεχίσει να παρουσιάζει αστάθεια και το 2023.
Μετά την απόφαση να σταματήσουν να πωλούνται τα προϊόντα της The Coca Cola Company στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία, η Coca Cola HBC έχει παρουσία στην τοπική αγορά με την Dobry Cola, ένα σήμα για χυμούς φρούτων που ήταν ήδη γνωστό στους καταναλωτές της χώρας. Ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, καθώς πλέον στη Ρωσία κυκλοφορούν σχεδόν 200 αναψυκτικά τύπου Cola από τοπικές βιομηχανίες.
Στην Αίγυπτο από την άλλη, μια αγορά που Coca-Cola HBC «μπήκε» μέσω της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt, τον Αύγουστο του 2021, με το deal να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2022, τα σχέδια του ομίλου εμφανίζονται αρκετά φιλόδοξα, αφού δρομολογείται μεγάλη επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων σε ορίζοντα πενταετίας.
Ισχυρή ανάπτυξη το 2022
Το 2022 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για τον όμιλο αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση.
Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες προτεραιότητας: ανθρακούχα αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφές.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις