Με τα λειτουργικά κέρδη του 2022 να είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα, παρά τις απώλειες στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η Coca-Cola HBC ετοιμάζεται για νέο γύρο ανατιμήσεων εντός του 2023 εξαιτίας της ανοδικής πορείας του κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια.

Οι ανατιμήσεις που συνέβαλαν περίπου στα 2/3 ανάπτυξης του ομίλου τη χρονιά που μας πέρασε, και μάλιστα χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους πελάτες της, όπως επεσήμανε ο Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2022, θα είναι στο πλάνο του ομίλου και εφέτος.

Για το 2023

Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και ο όμιλος αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.

Σε αναπτυξιακό επίπεδο, ο CEO της Coca-Cola HBC ανάφερε ότι ο όμιλος εξετάζει δύο περιπτώσεις πιθανών εξαγορών.

«Εάν βρεθεί η σωστή ευκαιρία θα την εκμεταλλευτούμε» σημείωσε ο κος Bogdanovic απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Αναφορικά με τα προϊόντα, θα συνεχιστεί η προώθηση των μικρών συσκευασιών, οι οποίες σε κάποιες αγορές που πιέζονται έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις πολυσυσκευασίες. Ενώ την ταυτόχρονα θα δοθεί έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και την ανάλυση και διαχείριση των Data για την επιλογή των πλέον αποδοτικών πολιτικών «που θα φέρουν μεγαλύτερη αξία στην εταιρεία και τους μετόχους».

Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη λειτουργικών κερδών εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε -3% έως +3% σε οργανική βάση.

Έμφαση στην Αίγυπτο, στο περιθώριο η Ρωσία

«Βασική μας επιδίωξη για την αιγυπτιακή αγορά είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης», επισημάνθηκε από τη διοίκηση, ενώ σε ό,τι αφορά τη Ρωσία ειπώθηκε πως θα συνεχίσει να παρουσιάζει αστάθεια και το 2023.

Μετά την απόφαση να σταματήσουν να πωλούνται τα προϊόντα της The Coca Cola Company στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία, η Coca Cola HBC έχει παρουσία στην τοπική αγορά με την Dobry Cola, ένα σήμα για χυμούς φρούτων που ήταν ήδη γνωστό στους καταναλωτές της χώρας. Ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, καθώς πλέον στη Ρωσία κυκλοφορούν σχεδόν 200 αναψυκτικά τύπου Cola από τοπικές βιομηχανίες.

Στην Αίγυπτο από την άλλη, μια αγορά που Coca-Cola HBC «μπήκε» μέσω της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt, τον Αύγουστο του 2021, με το deal να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2022, τα σχέδια του ομίλου εμφανίζονται αρκετά φιλόδοξα, αφού δρομολογείται μεγάλη επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων σε ορίζοντα πενταετίας.

Ισχυρή ανάπτυξη το 2022

Το 2022 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για τον όμιλο αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση.

Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες προτεραιότητας: ανθρακούχα αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφές.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις