Καμιά φορά τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τις αρχές, μπορεί πραγματικά να κρύβουν τη δυσάρεστη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που συχνά περνά στα ψιλά, και έρχεται στο προσκήνιο μετά από θλιβερά γεγονότα.
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μία ακόμα φορά την παλαιότητα και την αθλιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα χρονίζοντα προβλήματα και τα έργα που έμειναν στα χαρτιά, παρά τις υποσχέσεις, τα δισεκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα και τις παραπομπές σε δικαστήρια από την Ευρώπη.
Στο Ευρωδικαστήριο τα ελληνικά τρένα – Σήμα κινδύνου από Κομισιόν 15 ημέρες πριν την τραγωδία
Δεν είναι τυχαίο ότι παρά το γεγονός ότι, το τρένο διαφημίζεται ως το πιο ασφαλές, το πιο πράσινο και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν το προτιμούν, τόσο όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, παρά το ότι η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές μέσω των σιδηροδρόμων, κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης.
Η γεωγραφική θέση
Ειδικότερα, στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη γεωγραφική θέση και πώς αυτή παίζει βασικό ρόλο στο μερίδιο των επιδόσεων των διεθνών μεταφορών.
Οι χώρες που κατέγραψαν τα υψηλότερα μερίδια διεθνών μεταφορών βρίσκονται στους βασικούς διαδρόμους της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών το 2021, με 99,2%. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε επίσης υψηλό μερίδιο των διεθνών μεταφορών με 83,9 %. Η Ολλανδία, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, κατέγραψε μερίδιο των διεθνών μεταφορών 83,0 % στο σύνολο των tkm που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως φορτώσεις (61,1 %).
Αντίθετα, χώρες με συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νησιά) κατέγραψαν χαμηλότερο μερίδιο στις διεθνείς εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Μειωμένα ποσοστά στις εθνικές μεταφορές
H εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, σε ένα ακόμα στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά τις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100 %), την Πορτογαλία (85,2 %), την Ισπανία (84,2 %), τη Ρουμανία (77,3 %), την Πολωνία (69,5 %), τη Φινλανδία (66,7 %), Σουηδία (61,6 %) και Γαλλία (61,2 %). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2 %) και τη Νορβηγία (66,2 %). Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν 0,6 % στην Ελλάδα, 3,9 % στη Δανία, 5,9 % στη Λετονία και 7,5 % στις Κάτω Χώρες.
Η επιβατική κίνηση
Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να διεξάγει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στην περίπτωση της Ελλάδος υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που παρουσιάζουν τον τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.
Σε επίπεδο ΕΕ, οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.
Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ, το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι, μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Latest News
Γερμανία: Εκτός κυβέρνησης και στη Θουριγγία η AfD
Συνεννοήσεις και «αλχημείες» των άλλων κομμάτων απέτρεψαν την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στην κυβέρνηση της Θουριγγίας. Θα έχει όμως διάρκεια η νέα κυβέρνηση;
Απέφερε καρπούς το πρόγραμμα «Μπροστινή πόρτα» - Αύξηση εσόδων για ΟΑΣΑ - ΟΕΣΘ
Η συνολική αύξηση των εσόδων για τη Δημόσια Συγκοινωνία το τρίμηνο Σεπτέμβριος - Νοέμβριος 2024 ήταν 6,24 εκατομμύρια ευρώ
Το κοινοβούλιο της Νότιας Κορέας ψήφισε «ναι» στην καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Το Κοινοβούλιο στη Νότια Κορέα ψήφισε «ναι» στην καθαίρεση του Γιουν Σουκ Γέολ, μετά τα γεγονότα της 3ης Δεκεμβρίου
Συρία: Μυστικές υπηρεσίες μεταξύ ναζί και Στάζι
Για πολλά χρόνια οι μυστικές υπηρεσίες της Συρίας συνεργάστηκαν με πρώην αξιωματούχους των ναζί, αλλά και την ανατολικογερμανική μυστική υπηρεσία Στάζ
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πέφτει η θερμοκρασία, έρχονται βροχές και καταιγίδες – Πού αναμένονται έντονα φαινόμενα
Λίγα χιόνια θα πέσουν από το απόγευμα στα ορεινά της Ηπείρου και της Μακεδονίας. Ο καιρός το Σάββατο ανά περιοχή
Με δύο εκπλήξεις ο προϋπολογισμός 2025 και το «ψαλίδι» στις προμήθειες των τραπεζών
Ο Προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται αύριο Κυριακή 15 Δεκεμβρίου – Τα μέτρα της τελευταίας στιγμής από Μητσοτάκη
Μητσοτάκης: Mόνη διαφορά με την Τουρκία ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι στις κατ’ ιδίαν ενημερώσεις του ΥΠΕΞ στα πολιτικά κόμματα, σπανίως εκφράζονται αντιρρήσεις ως προς τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής
Η Ελλάδα θα αγοράσει 36 συστήματα πυροβολικού απο το Ισραήλ, σύμφωνα με το Reuters
Το Reuters κάνει αναφορά στο «σχέδιο αγορών πολλών δισεκατομμυρίων, δεκαετούς διάρκειας» της Ελλάδας
Τσίπρας: «Τεράστια πολιτική ανισορροπία, δεν υπάρχει αντιπολίτευση»
Ο Αλέξης Τσίπρας έκρουσε κώδωνα κινδύνου για την έλλειψη αντιπολίτευσης, θέτοντας τις προοδευτικές δυνάμεις προ των ευθυνών τους, και τοποθετήθηκε για τα εθνικά θέματα