Καμιά φορά τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τις αρχές, μπορεί πραγματικά να κρύβουν τη δυσάρεστη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που συχνά περνά στα ψιλά, και έρχεται στο προσκήνιο μετά από θλιβερά γεγονότα.
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μία ακόμα φορά την παλαιότητα και την αθλιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα χρονίζοντα προβλήματα και τα έργα που έμειναν στα χαρτιά, παρά τις υποσχέσεις, τα δισεκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα και τις παραπομπές σε δικαστήρια από την Ευρώπη.
Στο Ευρωδικαστήριο τα ελληνικά τρένα – Σήμα κινδύνου από Κομισιόν 15 ημέρες πριν την τραγωδία
Δεν είναι τυχαίο ότι παρά το γεγονός ότι, το τρένο διαφημίζεται ως το πιο ασφαλές, το πιο πράσινο και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν το προτιμούν, τόσο όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, παρά το ότι η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές μέσω των σιδηροδρόμων, κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης.
Η γεωγραφική θέση
Ειδικότερα, στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη γεωγραφική θέση και πώς αυτή παίζει βασικό ρόλο στο μερίδιο των επιδόσεων των διεθνών μεταφορών.
Οι χώρες που κατέγραψαν τα υψηλότερα μερίδια διεθνών μεταφορών βρίσκονται στους βασικούς διαδρόμους της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών το 2021, με 99,2%. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε επίσης υψηλό μερίδιο των διεθνών μεταφορών με 83,9 %. Η Ολλανδία, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, κατέγραψε μερίδιο των διεθνών μεταφορών 83,0 % στο σύνολο των tkm που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως φορτώσεις (61,1 %).
Αντίθετα, χώρες με συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νησιά) κατέγραψαν χαμηλότερο μερίδιο στις διεθνείς εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Μειωμένα ποσοστά στις εθνικές μεταφορές
H εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, σε ένα ακόμα στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά τις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100 %), την Πορτογαλία (85,2 %), την Ισπανία (84,2 %), τη Ρουμανία (77,3 %), την Πολωνία (69,5 %), τη Φινλανδία (66,7 %), Σουηδία (61,6 %) και Γαλλία (61,2 %). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2 %) και τη Νορβηγία (66,2 %). Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν 0,6 % στην Ελλάδα, 3,9 % στη Δανία, 5,9 % στη Λετονία και 7,5 % στις Κάτω Χώρες.
Η επιβατική κίνηση
Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να διεξάγει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στην περίπτωση της Ελλάδος υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που παρουσιάζουν τον τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.
Σε επίπεδο ΕΕ, οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.
Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ, το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι, μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Latest News
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Οι 15 καθοριστικές προεκλογικές στιγμές με… απόπειρες δολοφονίας και πολλά λεφτά
Η προεκλογική εκστρατεία στις ΗΠΑ τα είχε όλα. Ας θυμηθούμε τις 15 στιγμές που την καθόρισαν
Τι πραγματικά θέλει ο Πούτιν από τις εκλογές στις ΗΠΑ - Aνάλυση του Politico
Στην πραγματικότητα κανένας από τους δύο υποψήφιους μελλοντικούς προέδρους των ΗΠΑ δεν είναι πιθανό να προσφέρει όλα όσα θέλει ο Πούτιν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κόλαφος για τα αδέρφια Καρυπίδη οι αποκαλύψεις της νομικής συμβούλου του Μαρινάκη
Τι απαντά η νομική σύμβουλος του Βαγγέλη Μαρινάκη σε όσα ψευδώς «διαρρέουν» οι Θεόδωρος Καρυπίδης και η Ειρήνη Καρυπίδη την ώρα που αντιμετωπίζουν κατηγορίες για συκοφαντική εκστρατεία
Τα πιθανά σενάρια του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ
Δημοσκοπήσεις σε επτά πολιτείες-κλειδιά στις ΗΠΑ δείχνουν οριακή διαφορά, μεταξύ Χάρις και Τραμπ – Κάθε ένας προηγείται σε ορισμένες περιοχές κατά μόλις μια ή δύο μονάδες
Πέρασε από την επιτροπή της Ευρωβουλής η υποψηφιότητα Τζιτζικώστα για την Κομισιόν
Η εκλογή από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται επί του παρόντος να πραγματοποιηθεί κατά τη σύνοδο ολομέλειας της 25ης - 28ης Νοεμβρίου
Γιατί καθυστερούν τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ - Τι συμβαίνει με τις επιστολικές ψήφους
Η Νέα Υόρκη εκσυγχρόνισε την διαδικασία καταμέτρησης των ψήφων, όμως η Αριζόνα και άλλες Πολιτείες τη δυσχέραναν
Εφιάλτες στην Ευρώπη από μια πιθανή νίκη του Τραμπ
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οικό και την προεδρία των ΗΠΑ θα αποσταθεροποιούσε περαιτέρω μια ήδη αποδυναμωμένη ήπειρο
Δύσκολα ανατρέπεται η τάση αύξησης της υπογεννητικότητας στη Δύση
Πως θα περάσουμε από έναν δημογραφικό χειμώνα σε μία νεανική άνοιξη