Σε μια τραγωδία, ανείπωτη σχεδόν, όπως αυτή στα Τέμπη ποτέ οι υπεύθυνοι δεν είναι μόνο αυτοί που «έκαναν το λάθος». Πάντα υπάρχει ένα ολόκληρο πλέγμα από συνθήκες και επιλογές που τελικά οδηγούν σε «λάθη» χωρίς ασφαλιστικές δικλείδες για τον περιορισμό των επιπτώσεων και κάνουν το ατύχημα να γίνει πραγματική τραγωδία.
Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση
Η δυνατότητα να υπάρχουν σιδηροδρομικά δίκτυα που μπορούσαν να λειτουργήσουν με μεγάλο δίκτυο, με πλήθος μετακινήσεων και με όλο τον αποτελεσματικό συντονισμό και την επένδυση στην τεχνολογία και την εκπαίδευση του προσωπικού που αυτό απαιτούσε, ήταν από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ιστορικής περιόδου που άνοιξε με τη Βιομηχανική Επανάσταση. Δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση και απαίτησε όχι μόνο την ανάπτυξη τεχνολογιών, αλλά και μεγάλους αγώνες των εργατικών κινημάτων για να γίνουν οι σιδηρόδρομοι συνώνυμοι με την ασφάλεια. Και βέβαια απαίτησαν μεγάλες επενδύσεις με μεγάλο κόστος που μόνο τα κράτη μπορούσαν να αναλάβουν.
Όμως, ήρθε όλη εκείνη η περίοδος όπου σχεδόν το σύνολο των υποδομών, που για μια ολόκληρη εποχή θεωρήθηκαν κατεξοχήν δημόσιες, αντιμετωπίστηκαν πρωτίστως ως ένα πεδίο πρόσφορο για ιδιωτικοποίηση και επένδυση και δη με όρους κατακερματισμού ανάμεσα στις διαφορετικές λειτουργίες της μεταφοράς, του δικτύου, της συντήρησης. Όλο αυτό συνδυάστηκε με τη ρητορική της «απορρύθμισης» και του «μεγαλύτερου ανταγωνισμού» ως δρόμου, υποτίθεται, για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στις περισσότερες χώρες όπου τέθηκε σε κίνηση αυτή η διαδικασία υπήρξε μεγάλη ανησυχία ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει και σε προβλήματα με την ασφάλεια, ιδίως από τη στιγμή που θα υπήρχε άνιση επένδυση στις διαφορετικές πλευρές ενός ενιαίου στην πραγματικότητα συγκοινωνιακού συστήματος. Γιατί σε ορισμένα πράγματα, η επιπλέον επένδυση, η επιπλέον δαπάνη, το επιπλέον κόστος, το επιπλέον έλλειμμα, αποτελούν το πραγματικό κέρδος και το πραγματικό όφελος. Μόνο που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μεγάλες τραγωδίες για να διδάσκουν αυτό το μάθημα με τον πιο οδυνηρό και τραγικό τρόπο.
Latest News
Εκπνέει η προθεσμία για την επιστολική ψήφο - Τι ισχύει με τη διαφορά ώρας
Μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου είχαν εγγραφεί στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα πάνω από 157.000 Έλληνες πολίτες
Στις 11:00 το υπουργικό συμβούλιο - Στην ατζέντα το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Μεταξύ άλλων ο Άκης Σκέρτσος θα παρουσιάσει στο υπουργικό συμβούλιο την Εθνική Στρατηγική για τα Άτομα με Αναπηρία
Έρχονται βροχές, καταιγίδες και θυελλώδεις άνεμοι
Η θερμοκρασία θα φτάσει τους 22 με 26 βαθμούς κελσίου – Προβλέψεις μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη
Κλειστή η Αθηνών-Λαμίας από ανατροπή νταλίκας
Ανατροπή νταλίκας σε τούνελ του Αγίου Κωνσταντίνου στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Γιατί η Ουάσινγκτον σιωπά για τα όπλα που στέλνει στο Ισραήλ
Όταν ο προορισμός των αποστολών όπλων της Ουάσινγκτον είναι το Ισραήλ η αμερικανική δημοκρατία είναι αδιαφανής.
Το «φάντασμα» της τρομοκρατίας πλανάται πάνω από το Παρίσι
Οι πολύνεκρες τρομοκρατικές επιθέσεις του 2015, που σόκαραν το Παρίσι, δεν έχουν ξεχαστεί από τους Γάλλους, που έκτοτε «βυθίστηκαν» στον τρόμο και την ανασφάλεια
Βρετανία: Πιέσεις στον Σούνακ για εκλογές το καλοκαίρι
Πονοκέφαλος για τον Σούνακ ο προσδιορισμός των εκλογών με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ολοκληρωτική ήττα του Συντηρητικού κόμματος. Πρώτο τεστ οι αυτοδιοικητικές της Πέμπτης
Προειδοποίηση Μόσχας κατά Δύσης - «Σκληρή» απάντηση αν κατασχεθούν ρωσικά assets
Τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία πρέπει να παραμείνουν άθικτα, διαμηνύει η Ρωσία
Στις ευρωεκλογές κατεβαίνει η Τζόρτζια Μελόνι
Τέθηκε επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου του εθνικιστικού κόμματός της «Αδέλφια της Ιταλίας». «Είμαστε το κίνημα των πατριωτών". Θα επιλέξει ωστόσο τελικά την πρωθυπουργία
Συνεδριάζει τη Δευτέρα το υπουργικό συμβούλιο - Τι θα συζητηθεί
Μεταξύ άλλων θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης η νομοθετική πρωτοβουλία για τις διεπαγγελματικές οργανώσεις