Η τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλο τον κόσμο.

Δίπλα στον πόνο και την οργή των Ελλήνων, το ερώτημα ποιος φέρει την ευθύνη για τον άδικο και βίαιο θάνατο τόσων νέων ανθρώπων απασχολεί και τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς.

Αυτό αποκαλύπτει η διατήρηση του θέματος στην πρώτη γραμμή της διεθνούς επικαιρότητας, με τίτλους καταπέλτη, τόσο για την αδράνεια των ελληνικών υπηρεσιών απέναντι στις προειδοποιήσεις για ηλεκτρονικά συστήματα σε αχρηστία που είχαν αντικαταστήσει εν έτει 2023 τα ανθρώπινα χέρια, όσο και για την παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, 15 μέρες πριν το δυστύχημα, επειδή ακόμη δεν έχει υιοθετήσει τις διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια και τις υποδομές των σιδηροδρόμων από το 2015.

«Μυριάδες ερωτήματα»

Περισσότερες διαδηλώσεις αναμένονται τις επόμενες μέρες, γράφουν τα βρετανικά, γερμανικά, γαλλικά και αμερικανικά δημοσιεύματα.  απέναντι στα πολλά λάθη που οδήγησαν στο θάνατο 57 ανθρώπων.

«Μυριάδες ερωτήματα, αλλά ακόμα όχι αποδείξεις για τη σύγκρουση των τραίνων στην Ελλάδα», «Ξέσπασμα οργισμένων διαδηλώσεων μετά τη καταστροφή», «Η Ελλάδα είχε προειδοποιηθεί για την κατάσταση των σιδηροδρόμων της τουλάχιστον 15 ημέρες πριν τη θανάσιμη σύγκρουση», είναι μόνο μερικοί ενδεικτικοί τίτλοι από τα κορυφαία βρετανικά μέσα ενημέρωσης, όπως ο Guardian, το BBC και οι Financial Times.

Ο Guardian μάλιστα παρουσιάζει τα στατιστικά στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (EU Agency for Railways), ο οποίος κατατάσσει την Ελλάδα στη χειρότερη θέση θεμάτων ασφαλείας την τελευταία δεκαετία, ενώ οι Financial Times κάνουν λόγο για την «ανήκουστη προφητεία» που αποτέλεσε η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Στην πυρά μόνο ο σταθμάρχης;

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο γεγονός ότι οι επιζώντες, οι συγγενείς των θυμάτων και ο υπόλοιπος κόσμος δεν πείθονται ότι για όλα φταίει το «τραγικό ανθρώπινο λάθος» του σταθμάρχη, αφού οι πάντες γνώριζαν αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα.

Επιπλέον οι βρετανικές εφημερίδες ασχολούνται εκτενώς με την Trenitalia, που πρόσφατα απέκτησε την Hellenic Trains, και το δικό της μερίδιο ευθύνης, γιατί η ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία έχει συμφέροντα και στο μεγαλύτερο νησί της Ευρώπης αφού κατέχει το 30% της εταιρείας Avanti.

Δίπλα στο ερώτημα «Γιατί βρίσκονταν και τα δύο τρένα σε μετωπική στις ίδιες ράγες», που διατύπωσε η γερμανική Suddeutsche Zeitung, η επίσης γερμανική Taz έκανε λόγο για μια προδιαγεγραμμένη καταστροφή, ενώ η ελβετική NZZ επεσήμανε την «Απελπιστική κατάσταση του δικτύου».

Διαδηλώσεων συνέχεια

«Τα τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή για 12 λεπτά πριν συγκρουστούν», υπενθυμίζει η Washington Post, ενώ το Reuters εστιάζει στην «Αγωνία για τις οικογένειες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος καθώς ξεκίνησε η ταυτοποίηση των νεκρών».

Την δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη για «τραγικό ανθρώπινο λάθος», επανέλαβε το Sky news με τη γαλλική Le Monde να επικεντρώνεται στις διαδηλώσεις που ακολούθησαν του τραγικού συμβάντος, οι οποίες δεν θα έχουν τέλος σύμφωνα με τον αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό VOA news.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Κομισιόν: Αντιπαραθέσεις στον δρόμο προς την ηγεσία
Επικαιρότητα |

Αντιπαραθέσεις στον δρόμο προς την ηγεσία της Κομισιόν

Η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (ΕΛΚ) κλήθηκε να υπεραμυνθεί των πολιτικών της θητείας που φεύγει έχοντας εξ αριστερών της στη σκηνή τον εκπρόσωπο του ακροδεξιού ID Άντερς Βίστισεν