
Την ώρα που οι οικογένειες των θυμάτων του αποτρόπαιου δυστυχήματος στα Τέμπη θάβουν τους νεκρούς τους και η έρευνα για δύο ακόμα σορούς συνεχίζεται, η κόντρα γύρω από τις πολιτικές ευθύνες πίσω από την τραγωδία γιγαντώνεται.
Τα «πυρά» μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το μεγαλύτερο μερίδιο ευθυνών για την πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση της περασμένης Τρίτης είναι αρκετά, με τις ευθύνες να γίνονται «μπαλάκι» από την κυβέρνηση σε πρώην κυβερνήσεις και το αντίθετο.
Τέμπη: Τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ ερευνά ο Οικονομικός Εισαγγελέας
Η μετάταξη του σταθμάρχη
Ένα από τα βασικά σημεία αντιπαράθεσης γύρω από την τραγωδία των Τεμπών είναι και η μετάταξη του σταθμάρχη που εκτελούσε εκείνη την ώρα υπηρεσία στο σταθμό της Λάρισας.
Η ηλικία του σταθμάρχη (σ.σ. είναι 59 ετών) προκάλεσε έντονη κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ. Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιάννης Ραγκούσης υποστήριξε ότι «το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη».
Συμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο συγκεκριμένος εργαζόμενος δεν θα έπρεπε να μεταχθεί στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης, καθώς υπήρχε ηλικιακή προϋπόθεση για τη συγκεκριμένη θέση και η οποία όριζε ως όριο τα 48 έτη.
«Δυστυχώς, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου» συμπλήρωσε ο κ. Ραγκούσης.
«Οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας»
Την ίδια ώρα, ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης υπογράμμισε ότι δεν υπήρξε κάποια κυβερνητική παρέμβαση στη μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου.
«Αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και είναι εσφαλμένο. Όρια ηλικίας ως προϋπόθεση για νεοπροσληφθέντες, ορίζει μια υπουργική απόφαση. Η τοποθέτηση (σ.σ. του σταθμάρχη) ήταν μετάταξη, ακριβώς για αυτό δεν υπάρχουν όρια ηλικίας» υπστήριξε ο κ. Βορίδης.
«Η Υπουργική Απόφαση δε λέει τίποτα για 48 έτη. Το όριο ηλικίας, με βάση την ΥΑ για την πρόσληψη, είναι τα 28 έτη. Είναι ΥΑ του 2006, η οποία καθορίζει τα όρια ηλικίας και η οποία την επίμαχη χρονική στιγμή δεν έχει αλλάξει» συμπλήρωσε.
Όπως σημείωσε ο κ. Βορίδης η προκήρυξη για τη μετάταξη υπαλλήλου στη θέση του σταθμάρχη ζητά μόνο να είναι ΔΕ, δηλαδή να έχει απολυτήριο λυκείου. «Όλα τα υπόλοιπα δεν τίθενται. Τίθενται μόνο στο περίγραμμα θέσης, που δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα» πρόσθεσε.
«Ο ΟΣΕ έδιωχνε, δεν έπαιρνε κόσμο»
Σύμφωνα με τον υπουργό, «οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας», και αυτό γιατί «ο οργανισμός του ΟΣΕ ποτέ δεν προέβλεπε μετατάξεις, γιατί ο ΟΣΕ έδιωχνε κόσμο, δεν έπαιρνε κόσμο. Δεν είχε μετατάξεις παρότι γινόντουσαν με βάση την κινητικότητα».
«Δεν είναι ρουσφέτι. Τι να εξυπηρετηθεί προνομιακά ο σταθμάρχης, όταν ζητάει (σ.σ. ο ΟΣΕ) 18 σταθμάρχες και σηκώνει προκήρυξη για 18 θέσεις και από αυτούς ανταποκρίνονται δύο», συμπλήρωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι δεν υπήρχε προνομιακή μεταχείριση του 59χρονου.
«Ο Καραμανλής ανέλαβε την αντικειμενική ευθύνη»
Ο Μάκης Βορίδης αναφέρθηκε και στην παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μετά το φονικό συμβάν, υπογραμμίζοντας ότι ανέλαβε την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη».
«Δεν έχει να κάνει με την υπαιτιότητα. Είσαι υπεύθυνος ενός φορέα που έχει συμβεί κάτι τόσο τραγικό και αναλαμβάνεις την αντικειμενική ευθύνη του φορέα. Αυτήν ανέλαβε ο κ. Καραμανλής. Ο επιμερισμός ειδικά για την εξέλιξη της συμβάσεως, πρέπει κανείς να δει λεπτομερειακά και αναλυτικά γιατί δεν έγινε» πρόσθεσε.
Πηγή: in.gr


Latest News

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα