Το «πράσινο φως» με ομόφωνη απόφαση άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, για την εξαγορά της «FAMILY SUPER MARKET Μονοπρόσωπη Α.Ε.» από τη «Διαμαντής Μασούτης ΑΕ-ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ».
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της επιτροπής, οι σχετικές αγορές που αφορούν την υπό κρίση συναλλαγή είναι η αγορά λιανικής πώλησης καταναλωτικών αγαθών καθημερινής χρήσης τα οποία διανέμονται μέσω υπεραγορών, σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ και εκπτωτικών καταστημάτων σε πανελλαδικό επίπεδο.
Μασούτης: Δύο νέα Grand Μασούτης στην Αττική – Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ το 2023
Για τους σκοπούς της παρούσας συγκέντρωσης, προκειμένου να ελεγχθούν πλήρως οι ανταγωνιστικές συνθήκες, έγινε περαιτέρω κατάτμηση της σχετικής γεωγραφικής αγοράς σε ό,τι αφορά τη λιανική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ σε τοπικό επίπεδο ανά νομό και συγκεκριμένα σε ακτίνα έως 10 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις αστικές περιοχές και έως 30 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις ημιαστικές περιοχές. Συγκεκριμένα για τις περιοχές εκείνες που υπήρχαν οριζόντιες επικαλύψεις μεταξύ της εξαγοραζόμενης και της αγοράστριας εταιρείας ήτοι στους νομούς Πιερίας, Πέλλας, Κοζάνης, Ροδόπης, Καβάλας, Χαλκιδικής και Ημαθίας προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού από την πλευρά ζήτησης του καταναλωτή και προσφοράς σε τοπικό επίπεδο.
Σύμφωνα με την απόφαση, στις εν λόγω τοπικές αγορές ο πραγματικός ανταγωνισμός, μεταξύ άλλων από μεγάλες αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας είναι υπαρκτός και ως εκ τούτου δεν αναμένεται κίνδυνος δημιουργίας αντί-ανταγωνιστικών επιπτώσεων μη συντονισμένης συμπεριφοράς ενώ το μερίδιο της νέας οντότητας θα υπολείπεται εκείνο της δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης για όλες τις περιπτώσεις. Σε ό,τι αφορά πιθανά συντονισμένα αποτελέσματα στην τοπική περιοχή του Πολύγυρου Χαλκιδικής όπου θα υπάρχουν πλέον μόνο δυο αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας εντός της ακτίνας των 10 λεπτών ο ανταγωνισμός από πλείστες τοπικές επιχειρήσεις (όπως παντοπωλεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία,) είναι υπαρκτός , με αποτέλεσμα να ασκούνται ανταγωνιστικές πιέσεις και, έτσι, οι καταναλωτές έχουν εναλλακτικές δυνατότητες επιλογής σε μια ενδεχόμενη αύξηση των τιμών. Επίσης δεν αναμένεται οι δυο αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας να συντονίσουν τις τιμές τους για την περιοχή αυτή καθότι καθορίζουν την τιμολογιακή τους πολιτική σε εθνικό επίπεδο, ενώ υπενθυμίζεται τέλος ότι οι εν λόγω γεωγραφικές αγορές έχουν περιοριστικά οριστεί σε απόσταση 10 λεπτών με το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να βρίσκεται έτερη αλυσίδα πανελλαδικής εμβέλειας σε απόσταση 15 λεπτών.
Ως εκ τούτου η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ομόφωνα ενέκρινε κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 3959/2011, την γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, δεδομένου ότι, παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες, ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.
Latest News
On track οι επενδύσεις 400 εκατ στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το “dad shoe”, στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της “ελληνική” ιστορία.
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Αλλαγές κορυφής στην «Χήτος» με το βλέμμα στο... Λονδίνο
Ο Νίκος Χήτος ανέλαβε πρόεδρος της Χήτος ενώ την είσοδό του στο διοικητικό συμβούλιο έκανε ο Βασίλης Χήτος στη θέση του αντιπροέδρου
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς