Μπορεί πέρυσι ο ελληνικός τουρισμός να μην έσπασε το ιστορικό ρεκόρ του 2019, ωστόσο όλα δείχνουν πως φέτος θα καταφέρει να φθάσει στην μεγαλύτερη… επίδοση όλων των εποχών.

·   Τα μηνύματα που έρχονται από τα διάφορα μέτωπα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.

·   Οι κρατήσεις σε ξενοδοχεία και καταλύματα Airbnb, οι προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και οι πληρότητες των πτήσεων προμηνύουν μια πολύ δυνατή σεζόν.

·   «Φέτος θα πάμε… με χίλια», σημειώνει χαρακτηριστικά στέλεχος του τουρισμού.

·   Ενδεικτικό της ευφορίας που επικρατεί είναι το γεγονός πως οι βιομηχανίες τροφίμων και ποτών ξεκίνησαν να δέχονται παραγγελίες νωρίτερα από ποτέ.

·   Οι κατά τόπους αντιπρόσωποί τους και χονδρέμποροι, όπως μαθαίνουμε, ζητάνε ήδη εμπορεύματα καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση.

·   Η εκκίνηση της φετινής σεζόν βέβαια δίδεται νωρίτερα από ποτέ με τους πρώτους τουρίστες με οργανωμένες πτήσεις charter να αναμένονται σε σύντομο διάστημα.

·   Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι ο εορτασμός του Καθολικού Πάσχα στις αρχές Απριλίου (9η Απριλίου).

·   Αρκετά νωρίς δηλαδή, κάτι που πάντοτε βοηθάει για να έρθουν πιο γρήγορα οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας.

·   Το πιο θετικό απ’ όλα, όπως λέει στη στήλη παράγοντας της αγοράς είναι ότι για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια υπάρχει αισιοδοξία.

·   Σε αντίθεση με την μιζέρια και την κατήφεια που επικράτησε την διετία της πανδημίας που «έκλεισαν τα σύνορα…».

·   Η ευχή όλων είναι να επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες. Τόσο οι επαγγελματίες όσο και ολόκληρη η οικονομία μας το έχουν ανάγκη.

——————————–

· Απότομη προσγείωση από τον Mr Jumbo…

· Ο Απόστολος Βακάκη πέρα από «γκρινιάρης» και «σφιχτοχέρης», όπως τον αποκαλούν στην πιάτσα δεν διστάζει να μιλήσει έξω από τα δόντια.

·  Με αναφορές που πάντοτε κάνουν αίσθηση, με κάποιες μάλιστα να μένουν στην ιστορία…

·  Όπως το «η οικογένεια Σκλαβενίτη πήρε τα λάθος χάπια» όταν αυτή εξαγόρασε την αλυσίδα Μαρινόπουλου (κάτι που o Mr Jumbo μετάνιωσε…) μέχρι το «έρχεται η τέλεια καταιγίδα» όταν ξέσπασε ο κορωνοϊός.

·  Έξω από τα δόντια, όπως μαθαίνουμε μίλησε και χθες κατά την χθεσινή γενική συνέλευση της Jumbo.

· «Τα σκατ….με ως χώρα», ήταν το σκωπτικό σχόλιο που έκανε για την τραγωδία των Τεμπών.

· Μια διαπίστωση που βρήκε όπως μαθαίνουμε απόλυτα σύμφωνα, όσους τον παρακολουθούσαν.

· Προβληματισμό πάντως δημιούργησαν και οι προβλέψεις του για πιθανές δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η ελληνική οικονομία στο μεσοπρόθεσμο διάστημα.

·  Κόντρα στην ευφορία που υπάρχει στην αγορά, η εκτίμησή του όπως τόνισε είναι ότι τα νούμερα του 2024 δεν θα πιάνονται…

·  Προσγειώνοντας έτσι όσους τον άκουγαν δια ζώσης αλλά και από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής…

——————————–

·  Το «πάρτι» στην «Τίγρη της Ασίας»

·   Το ελληνικό κρασί βιώνει μια πρωτοφανή… άνοιξη. Σας έχουμε άλλωστε ενημερώσει επαρκώς για το θέμα.

·   Όπως και ότι πέρυσι επετεύχθη ιστορικό ρεκόρ στον τομέα των εξαγωγών.

·  Υπολογίζεται ότι οι διεθνείς πωλήσεις άγγιξαν για πρώτη φορά τα 100 εκατ. ευρώ!

·  Από περίπου 60 με 80 εκατ. ευρώ που έπιαναν ακόμη και στις καλύτερες εποχές.

· Ακόμη πιο ενθαρρυντικό είναι το γεγονός πως αυξάνεται και η μέση αξία των κρασιών που πωλούνται εκτός συνόρων.

·  «Είναι εμφανές πως πλέον μας προτιμούν για την ποιότητα και όχι για τις φθηνές τιμές», μας λέει γνωστός οινοποιός.

·   Μάλιστα εκεί που πουλάμε ακριβότερα από οπουδήποτε αλλού είναι η Σιγκαπούρη. Ναι καλά διαβάσετε.

·   Στην επονομαζόμενη και «Τίγρη της Ασίας» λόγω του δυναμισμού της οικονομίας της, οι Έλληνες οινοποιοί κάνουν πάρτι, πουλώντας το μπουκάλι προς 12 ευρώ κατά μέσο όρο.

·   Ποσό περίπου διπλάσιο απ’ ότι πουλάνε συνήθως την παραγωγή τους στις μεγάλες αγορές της Γερμανίας, των ΗΠΑ και του Καναδά.

·  Pa mal (καθόλου άσχημα) που θα έλεγαν και οι φίλοι μας οι Γάλλοι… Γνωστοί μετρ του ποιοτικού οίνου.

————————————–

·   Ανατιμήσεις με ρέγουλα και οι κωδικοί ψυχολογίας…

·   Σιγά σιγά και με… ρέγουλα συνεχίζουν τις ανατιμήσεις οι προμηθευτές.

·  Πρόκειται για την τακτική που επέλεξαν και ακολουθούν πιστά μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και την κρίση που προκάλεσε για να μετριάσουν τις επιπτώσεις στην κατανάλωση.

·  Θεωρούν πως έτσι δίνουν χρόνο στα νοικοκυριά να συνειδητοποιήσουν ή μάλλον καλύτερα να «καταπιούν» τη νέα πραγματικότητα των υψηλών τιμών στο ράφι.

·  Αυτό ωστόσο, όπως εύστοχα παρατηρεί συνομιλητής της στήλης μοιάζει περισσότερο με.. μαρτύριο λόγω των αλλεπάλληλων σοκ.

·  Πληροφορούμαστε μάλιστα πως κάποιες βιομηχανίες έχουν ενημερώσει τους υπεύθυνους στα σούπερ μάρκετ πως θα συνεχίζουν τις αυξήσεις μέχρι και το καλοκαίρι!

·  Επικαλούνται φυσικά την τεράστια άνοδο του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας. Αδυνατούν όπως λένε να επωμιστούν το βάρος.

·  Βέβαια, σε κάποιους «κωδικούς ψυχολογίας» όπως για παράδειγμα τα μακαρόνια Νο 6  προσπαθούν και διατηρούν σταθερό τον τιμοκατάλογό τους.

·  Μόνο που οι καταναλωτές δεν τρώνε… κουτόχορτο.

·  Γνωρίζουν καλά τι συμβαίνει, απλά δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά.

Latest News