Η κλιματική κρίση δεν αλλάζει μόνο το περιβάλλον. Επηρεάζει και τα τηλεοπτικά δελτία του καιρού. Στη Γαλλία μετά από το ιδιωτικό κανάλι TF1 που έχει υιοθετήσει εδώ και μήνες τις «Οικοχειρονομίες», τα κρατικά France 2 και France 3 προσφέρουν στους τηλεθεατές από την εβδομάδα αυτή όχι μόνο τις καθιερωμένες μετεωρολογικές προγνώσεις αλλά μια «τηλεφημερίδα για τον καιρό και το κλίμα».

Εκτός από την κλασική παρουσίαση του καιρού δηλαδή, «θα ανακοινώνονται στατιστικά στοιχεία και πραγματικά δεδομένα για τις ανωμαλίες της θερμοκρασίας ή για το φλέγον ζήτημα των υπόγειων υδάτων, για να εξηγήσουμε δηλαδή πώς μας προέκυψε η χειμερινή ξηρασία», δηλώνει ο Αλεξάντρ Καρά, διευθυντής ειδήσεων της France Télévisions αναφερόμενος στην πρωτοφανή ανομβρία που απειλεί με μεγάλες καταστροφές τη γεωργική παραγωγή της Γαλλίας.

Αρχικά οι πρόσθετες πληροφορίες για το περιβάλλον θα παρέχονται στα απογευματινά δελτία καιρού των France 2 και France 3 (απογευματινά οι Γάλλοι εννοούν τα δελτία των 13.00’), η διάρκεια των οποίων θα παραταθεί κατά ενάμιση και δύο λεπτά αντίστοιχα. Αργότερα υπάρχει πρόβλεψη η «τηλεφημερίδα για τον καιρό και το κλίμα» να ενταχθεί σε όλα τα δελτία καιρού της ημέρας με τα οποία, όπως συμβαίνει συνήθως στα τηλεοπτικά κανάλια σε όλο τον κόσμο, ολοκληρώνονται τα δελτία ειδήσεων.

Τα βραδινά «δελτία των 8» έχουν σαφώς μεγαλύτερη τηλεθέαση, αλλά είναι πολύ πιο αποδοτικός από διαφημιστικής απόψεως ο τηλεοπτικός χρόνος.

Μπιλ Γκέιτς: Ένας «εξαθλιωμένος τρόπος ζωής» δεν οδηγεί σε ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής

Δεν είναι καιρός για αναβολές

«Το θέμα είναι να εξηγήσουμε διαφορετικά τον καιρό και να μην αρκεστούμε πια στο να λέμε ότι αύριο θα έχει ήλιο ή ότι θα βρέξει», σημειώνει ο Αλεξάντρ Καρά, ο οποίος έχει αναγάγει τα περιβαλλοντικά θέματα σε στρατηγικό άξονα των ειδησεογραφικών δελτίων της δημόσιας τηλεόρασης στη Γαλλία.

«Το καλοκαίρι του 2022 ήταν καθοριστικό στο μέτρο που αποκάλυψε σε όλους την τεράστια κλιματική αλλαγή που συντελείται στη χώρα και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οφείλουμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στα φαινόμενα αυτά. Οι μέρες της παραδοσιακής πρόγνωσης καιρού τελείωσαν. Το δελτίο έτσι ως έχει δεν ανταποκρίνεται πλέον στα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες», εξήγησε μιλώντας στη «Le Figaro» ο γάλλος πρώην δημοσιογράφος και νυν διοικητικό στέλεχος.

Ο Καρά παρατήρησε επίσης ότι η ώρα κατά την οποία μεταδίδονται τα απογευματινά δελτία καιρού (μεταξύ 13.00’ και 13.30’ ως επί το πλείστον) είναι ιδανική για τη μεταφορά μηνυμάτων στο ευρύ τηλεοπτικό κοινό, διότι ακολουθούν το δελτίο ειδήσεων μετά από το οποίο ξεκινά η ώρα υψηλής τηλεθέασης. «Είναι εξάλλου η ώρα που πολύ συχνά οι Γάλλοι κάθονται στο τραπέζι για να απολαύσουν το κύριο γεύμα της ημέρας με τις οικογένειές τους και έχουν ως εκ τούτου την ευκαιρία να συζητήσουν για τα θέματα που μεταδίδονται», εξήγησε ο Καρά.

Πρωτοπόρα τα ιδιωτικά

Στο TF1, το κορυφαίο σε τηλεθέαση γαλλικό κανάλι, ήταν και το πρώτο που εισήγαγε τις περιβαλλοντικές προεκτάσεις στα δελτία καιρού. Από τον περασμένο Οκτώβριο έχει συμπεριλάβει στα δελτία του ένα ένθετο για τις «καλές χειρονομίες» («Οικοχειρονομίες» τις αποκαλεί) που πρέπει να υιοθετήσει κάποιος αν θέλει να συμβάλει στην προστασία του οικοσυστήματος.

Περίπου 3,9 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολουθούν κατά μέσον όρο το δελτίο ειδήσεων των 13.00’ με την πρόγνωση του καιρού στο TF1. «Το 2003 είχαμε ήδη εγκαινιάσει μια ενότητα στο TF1 με τίτλο ‘Είναι καλό για τον πλανήτη’», θυμάται η Εβελίν Ντελιά, η «διασημότερη παρουσιάστρια καιρού στη Γαλλία», κατά τον «Figaro» – μετά όμως από τον αξέχαστο Αλέν Ζιλοπετρέ θα διευκρινίζαμε.

«Από το περασμένο φθινόπωρο τα δελτία καιρού μας επεκτάθηκαν. Εξηγούμε στον κόσμο τι συμβαίνει με την κλιματική αλλαγή. Τόσο στις ειδήσεις υπό τη ρουμπρίκα ‘Ο πλανήτης μας’ όσο και στα κοινωνικά δίκτυα, όπου δίνω πολύ τακτικά πρόσθετες πληροφορίες», σημειώνει η Ντελιά.

Εκτός από το TF1 και το επίσης ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο M6, παρότι θεματολογικά δίνει έμφαση περισσότερο στην ψυχαγωγία, ενδιαφέρεται για την ενημέρωση των τηλεθεατών για περιβαλλοντικά ζητήματα. Το Φεβρουάριο διοργάνωσε την 4η έκδοση της «Πράσινης Εβδομάδας», ενός εκτεταμένου τηλεοπτικού αφιερώματος για την αφύπνιση της οικολογικής συνείδησης και εν γένει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των τηλεθεατών.

«Ένα με δύο λεπτά περιβαλλοντικής ενημέρωσης στα δελτία του καιρού αρκούν για να συνειδητοποιήσουμε όλοι τις ευθύνες μας για την κλιματική υποβάθμιση της χώρας μας και του πλανήτη», τονίζει ο Αλεξάντρ Καρά της France Télévisions.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green