Στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του Σκα στις Αχαρνές βρέθηκε το MEGA, όπου υπάρχει η δυνατότητα για τους εργαζομένους να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις αμαξοστοιχίες να κινούνται στο τμήμα Τιθορέας μέχρι και τον Δομοκό μία απόσταση που καλύπτει περίπου 110 χιλιόμετρα.
O προϊστάμενος του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας (τηλεδιοίκησης) στην Αθήνα, Νικόλαος Μπορομπόκας εξήγησε αναλυτικά πώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και σε ποια σημεία του δικτύου έχει αναπτυχθεί, αλλά και πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Ο κ. Μπορομπόκας έδειξε πώς λειτουργεί ο πίνακας, ο οποίος αν και παλιάς τεχνολογίας δείχνει πού βρίσκεται το τρένο ανά πάσα στιγμή. «Δεν το χάνεις καθόλου από τα μάτια σου καθόλου, και ξέρεις αν είναι στην άνοδο, στην κάθοδο και σε ποια παρακαμπτήριο. Ελέγχεις όλη την κυκλοφορία με ασφάλεια», είπε χαρακτηριστικά.
Όπως εξήγησε ως τηλεδιοίκηση ορίζεται ό,τι σχετίζεται με χειρισμό εξ αποστάσεως και ξεκινάει από τον τοπικό πίνακα αυτόματης χάραξης, συνεχίζει με τα φωτόσημα και καταλήγει στον συγκεκριμένο πίνακα, όπου μιλάμε πλέον για Κέντρο Ελέγχου Τηλεδιοίκησης.
Πώς θα αποφευγόταν η τραγωδία στα Τέμπη
Για το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας ο κ. Μπορομπόκας ανέφερε πως αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, θα άναβε αυτόματα κόκκινο φωτόσημο που θα σταματούσε τα δύο τρένα, θα υπήρχε μία απόσταση ασφαλείας και έτσι θα αποφευγόταν η σύγκρουση καθώς και οι δύο αμαξοστοιχίες θα σταματούσαν.
Στη συνέχεια θα έπαιρναν οδηγίες από τον σταθμάρχη Λάρισας είτε από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων και ανεξαρτήτως λάθους δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα, καθώς θα μεσολαβούσε η τηλεδιοίκηση με τον αυτοματισμό που έχει να βλέπει κάποια χιλιόμετρα μπροστά.
«Ο πίνακας αν λειτουργεί σωστά δεν επιτρέπει να γίνουν λάθη και κάποιες φορές σε ρωτάει τρεις φορές ούτως ώστε εκεί αποκλείεται να κάνεις λάθος. Σαν πίνακας δεν σου το επιτρέπει και έτσι εκμηδενίζεται ο ανθρώπινος παράγοντας να μπαίνει και να κάνει τον χειρισμό. Το λάθος δεν θα είναι σαν την περίπτωση που έγινε το τρένο. Το λάθος που μπορεί να γίνει μέσα στον σταθμό του ή σε κάποια παρακαμπτήρια που το τρένο είναι είτε στην εκκίνηση είτε όταν σταματάει. Δεν γίνεται σε ανοιχτή γραμμή τέτοιο φοβερό λάθος, δεν σου επιτρέπει καν το σύστημα, στο αποκλείει και τέλος», εξήγησε ακόμα ο κ. Μπορομπόκας.
Το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, στη Λάρισα, η πλήρης τηλεδιοίκηση δηλαδή που ξαναφτιάχνεται αυτή την περίοδο και θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό τον Σεπτέμβριο, θα επιτρέπει στους σταθμάρχες να βλέπουν τις αμαξοστοιχίες σε πραγματικό χρόνο από το Δομοκό μέχρι και το Πλατύ.
Όπως είπε ακόμα το «Κέντρο Ελέγχου Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που υπήρχε μέχρι το 2012. Όμως από το 2013 και μετά δεν έβλεπες τίποτα λόγω των μετατάξεων κτλ. Παρέμενε ο σταθμάρχης μέσα αλλά δεν μπορούσε να κάνει χειρισμούς. Το 2019 έκλεισε οριστικά και μετά τη φωτιά έβλεπε το απόλυτο μαύρο».
«Θα υπάρχει ένωση με την καινούργια τηλεδιοίκηση τώρα που στήνεται η Λάρισα, από εδώ θα παραλαμβάνει το κέντρο ελέγχου της Λάρισας», συμπληρώνει ο κ. Μπορομπόκας.
Το σύστημα ETCS
Εκτός όμως από την τηλεδιοίκηση, άλλο ένα σύστημα προσθέτει επιπλέον αυτόματες δικλείδες ασφαλείας.
Το σύστημα ETCS της σύμβασης 717. Ένα σύστημα που δεν έχει λειτουργήσει ποτέ.
«Μία πολύ μεγάλη δεύτερη δικλείδα ασφαλείας, στην οποία το ίδιο το σύστημα διαβάσει το τρένο, και το αναγκάζει το ίδιο το σύστημα να σταματήσει το τρένο», συμπλήρωσε.
Τα τυφλά σημεία στη γραμμή
Όπως λέει ο προϊστάμενος του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας στην Αθήνα τα τυφλά σημεία στο κεντρικό άξονα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι:
- Δομοκό μέχρι το Πλατύ
- Μενίδι μέχρι Τιθορέα.
- Λιόσια μέχρι το Κιάτο.
- Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη.
Το τρίπτυχο της ασφαλούς μετακίνησης με το τρένο είναι το τρίπτυχο υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία. Αρκεί να εφαρμόζονται και τα τρία.
Latest News
Γεραπετρίτης: Επενδύσεις για ενιαία περιφερειακή αγορά ενέργειας – Στη σύνοδο για τα Δυτικά Βαλκάνια
«Αυτό θα πρέπει να γίνει με πλήρη σεβασμό στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, με πλήρη σεβασμό στο διεθνές δίκαιο, με πλήρη σεβασμό στις αρχές της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου» σημείωσε ο Γεραπετρίτης
Απάντηση Χατζηδάκη στον Βλάχο της ΝΔ: Σημαντική η πρόοδος στην μείωση των κόκκινων δανείων
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης απάντησε σε ερώηση του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Βλάχου
Οι 26 φτωχότερες χώρες σε πιο δεινή κατάσταση από το 2006 - Τι προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα
Η Παγκόσμια Τράπεζα κάνει λόγο για σημαντική οπισθοδρόμηση στις προσπάθειες για την εξάλειψη της ακραίας φτώχειας
Πώς ήρθε ο δακτύλιος στη ζωή των Αθηναίων
Πότε υιοθετήθηκε ως μόνιμο μέτρο κατά της ρύπανσης και του κυκλοφοριακού στην Αθήνα ο δακτύλιος
Στρατιωτική άσκηση της Κίνας «περικυκλώνει» την Ταϊβάν - Αντιδράσεις από ΗΠΑ
Η άσκηση «Joint Sword-2024B» που έχει προαναγγείλει η Κίνα θα διεξαχθεί στο Στενό της Ταϊβάν προκαλώντας αντιδράσεις
Η πετυχημένη στρατηγική Ανδρουλάκη για τον δεύτερο γύρο που τον έφερε ξανά στην προεδρία
Τι λένε συνεργάτες του πρόεδρου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ για το αποτέλεσμα των εσωκομματικών εκλογών - Οι δεσμεύσεις της επόμενης μέρας
Αίθριος καιρός τη Δευτέρα – Πότε έρχεται ραγδαία πτώση της θερμοκρασίας
Αναλυτικά ο καιρός ανά περιοχή – Πότε αλλάζει το σκηνικό με ραγδαία πτώση της θερμοκρασίας
Ο Ανδρουλάκης δεν κέρδισε μόνο τον Δούκα, αλλά και τους κεντρώους ψηφοφόρους
Τα σημάδια που «φόβισαν» τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ στο δρόμο προς την κάλπη και η «ακτινογραφία» της επανεκλογής του Νίκου Ανδρουλάκη, στη σκιά της κρίσης του ΣΥΡΙΖΑ
Σε ισχύ από σήμερα ο Δακτύλιος - Ψηφιακά η άδεια για τις εξαιρέσεις
Ο δακτύλιος επανέρχεται και πάλι - Τι ισχύει, ποια οχήματα εξαιρούνται
Η «ακτινογραφία» της επανεκλογής Ανδρουλάκη - Απο πού άντλησε ψήφους
Πώς σχολιάζει τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis Στράτος Φαναράς