
Ο τραπεζικός τομέας «διανύει μια περίοδο πολύ μεγάλης αβεβαιότητας», κάτι το οποίο δεν αφήνει περιθώρια για ανάληψη δεσμεύσεων όσον αφορά την συνέχεια της πολιτικής επιτοκίων. Αυτό τόνισε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Λουίς ντε Γκίντος σε συνέντευξή του Business Post.
SVB: Η Valley National Bancorp και η First Citizens BancShares υποψήφιοι αγοραστές
«Το ερώτημα τώρα είναι πώς τα γεγονότα στο τραπεζικό σύστημα των ΗΠΑ και την Credit Suisse θα επηρεάσουν την οικονομία της ευρωζώνης», σημείωσε ο ισπανός κεντρικός τραπεζίτης, προσθέτοντας πως «τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, πρέπει να αξιολογήσουμε εάν θα οδηγήσουν σε πρόσθετη αυστηροποίηση των όρων χρηματοδότησης».
Τόνισε ακόμη ότι το κύριο μέλημα της ΕΚΤ όσον αφορά τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα μετά την κατάρρευση Credit Suisse είναι η κατάσταση των μη τραπεζικών χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων, οι οποίες αυξάνονται ως ποσοστό του χρηματοπιστωτικού συστήματος συνολικά στην Ευρώπη και έχουν αναλάβει πολλούς κινδύνους κατά τη διάρκεια των ετών με τα πολύ χαμηλά επιτόκια.
«Δεν εποπτεύουμε τα μη τραπεζικά χρηματοοικονομικά ιδρύματα. Αλλά είναι διασυνδεδεμένα με τις παραδοσιακές τράπεζες που εποπτεύουμε, και γι’ αυτό εξετάζουμε και αυτόν τον τομέα», είπε.
Η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική από την οικονομική κρίση του 2008, καθώς οι τράπεζες έχουν πολύ καλύτερες θέσεις κεφαλαίου και ρευστότητας, πολύ πάνω από τις ελάχιστες απαιτήσεις, υπογράμμισε ο Λουίς ντε Γκίντος.
«’Εγκαιρη» επιστροφή
Ο κορυφαίος τραπεζίτης είπε, ακόμη, ότι θέλει μια «έγκαιρη» επιστροφή στον στόχο της ΕΚΤ για πληθωρισμό 2%.
«Γνωρίζουμε ότι δεν μπορεί να είναι αύριο, αλλά πρέπει να είναι εντός του ορίζοντα προβολής μας, που είναι μια περίοδος δύο ετών», τόνισε, προσθέτοντας ότι «η τροχιά του πληθωρισμού είναι πολύ πιο σημαντική από το να αγγίξουμε απλώς τον στόχο του 2%».
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη πρόκειται να υποχωρήσει αρκετά γρήγορα μέσα στους επόμενους έξι έως επτά μήνες καθώς αρχίζουν τα φαίνεται η επίδραση της βάσης σύγκρισης. Η πτώση των τιμών της ενέργειας, η μείωση των σημείων συμφόρησης από την πλευρά της προσφοράς και η καθυστερημένη επίδραση των αυξήσεων των επιτοκίων παίζουν από κοινού ρόλο.
«Είμαι θετικός για την πτώση του πληθωρισμού, αλλά πρέπει να δούμε πολύ προσεκτικά την εξέλιξη του πυρήνα του πληθωρισμού», είπε ο ντε Γκίντος. «Για να επιτύχουμε τον στόχο μας, πρέπει επίσης να αρχίσει να επιβραδύνεται και ο δομικός πληθωρισμός».
Τα στοιχεία για τον Μάρτιο που θα ανακοινωθούν την Παρασκευή είναι πιθανό να δείξουν ότι ο υποκείμενος πληθωρισμός – ο οποίος αφαιρεί ευμετάβλητα στοιχεία όπως οι τιμές των τροφίμων και της ενέργειας – έφτασε σε νέο ρεκόρ τον Μάρτιο, παρόλο που ο συνολικός πληθωρισμός βρίσκεται σε ρυθμό απότομης πτώσης.
«Είναι πολύ δύσκολο να συγκλίνει κανείς προς τον στόχο του 2% με βιώσιμο τρόπο χωρίς σαφή πτώση του δομικού πληθωρισμού», είπε ο Λουίς ντε Γκίντος.


Latest News

«Χαβιάρι» οι... μπριζόλες και τα χάμπουργκερ - Θα αυξηθούν κι άλλο οι τιμές τους
Η WSJ αναλύει τους λόγους που ωθούν την αγορά κρέατος στα ύψη

Με σχεδόν 1,2 δισ. κλείνουν στόματα για τα «παντοτινά χημικά»
Τρεις εταιρείες παραγωγής χημικών στις ΗΠΑ θα καταβάλλουν ένα τεράστιο ποσό για να αποφύγουν σειρά αγωγών

Η Ford επενδύει στην... πρίζα - Στόχος η παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο
Η Ford επικεντρώνει όλες τις δυνάμεις της στην ηλεκτροκίνηση

«Γκάζια» Volkswagen στην ηλεκτροκίνηση - Επένδυση 1 δισ. στην Κίνα
Στόχος η κατασκευή ενός κέντρου έρευνας, ανάπτυξης (R&D) καινοτομίας και προμηθειών για πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα

Μεχμέτ Σιμσέκ, ο «σωτήρας» της οικονομίας της Τουρκίας;
Μια πιθανή δύσκολη αποστολή για τον θιασώτη της οικονομικής «ορθοδοξίας» στο πλευρό του Ερντογάν

«Απόβαση» βαθύπλουτων Λατινοαμερικανών στη Μαδρίτη - Αλλάζει δραματικά η ισπανική πρωτεύουσα
Εκτόξευση των τιμών των πολυτελών ακινήτων στην ισπανική πρωτεύουσα - Αλλάζει η φυσιογνωμία της πόλης

Ποιες είναι οι ακριβότερες και ποιες οι φθηνότερες πόλεις για να μεγαλώσεις παιδί
Το κόστος συμπεριλαμβάνει τη φροντίδα, τη διατροφή, τη στέγαση, την υγειονομική περίθαλψη, τις μετακινήσεις

Πότε και πώς πρέπει να μάθετε στα παιδιά για τα χρήματα - Τι λένε οι ειδικοί
Το χαρτζιλίκι, οι δαπάνες και η οικονομική εκπαίδευση

Οι 7 πιο «μισητές» εταιρείες των ΗΠΑ
To Twitter του Μασκ βρίσκεται στην τέταρτη θέση

Στεγνώνει η Διώρυγα του Παναμά- Με «φωτιά» απειλούνται τα επιτόκια
Προβλήματα στο θαλάσσιο εμπόριο με επιπτώσεις στο κόστος μεταφοράς και στον πληθωρισμό