Το ζήτημα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, καθώς και οι προκλήσεις και η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης στο Ίδρυμα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη.
Όπως τονίζεται, η κεντρική αίθουσα γέμισε με πρέσβεις, ακαδημαϊκούς, πολιτικούς αλλά και φοιτητές με έντονο ενδιαφέρον για την ναυσιπλοΐα και τις σχέσεις Ιαπωνίας – Ελλάδας. Η εκδήλωση ήταν υβριδική και διαρθρώθηκε σε δύο πάνελ συζήτησης, στα οποία συμμετείχαν ακαδημαϊκοί, πρέσβεις και ειδικοί ναυτιλιακών ζητημάτων από την Ελλάδα και την Ιαπωνία. Η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα και ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα Yasunori Nakayama εκφώνησαν τις εναρκτήριες δηλώσεις.
Διώρυγα του Σουέζ: Σχέδιο επέκτασης με στόχο νέα ρεκόρ
Οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους
H κ. Μπούρα τόνισε ότι η Ελλάδα και η Ιαπωνία είναι οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους και είναι εξαιρετικά σημαντική η συνεργασία τους. Ο κ. Yasunori έδωσε έμφαση στις παράνομες δραστηριότητες, όπως η πειρατεία, η εμπορία ανθρώπων που αποτελούν απειλή για τη διεθνή σταθερότητα. Και οι δύο αναφέρθηκαν στα νέα δεδομένα που έφερε στο προσκήνιο η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αλλά και την αποφασιστική στάση της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Στο πρώτο πάνελ, το οποίο συντόνιζε η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα, συζητήθηκε εκτενώς η τρέχουσα κατάσταση από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδικό Ειρηνικό και ο αντίκτυπός της στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στο Τζιμπουντί Umio Otsuka και ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του Πρωθυπουργού και Ειδικός Σύμβουλος του ΕΛΙΑΜΕΠ, Αλέξανδρος Διακόπουλος. Το πάνελ συζήτησης πλαισίωσε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας, η Επίκουρη Καθηγήτρια, Σοφία Γαλάνη και ο Γιάννης Τριφύλλης, Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Ο κ. Jimbo τόνισε την ιδιαίτερη στρατηγική σημασία των εμπορικών διαδρομών του Ινδο-Ειρηνικού και της Μεσογείου και το ρόλο τους στην σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας. Ο κ. Otsuka μίλησε για το όραμα της ιαπωνικής εξωτερικής πολιτικής για αυξημένη ασφάλεια στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό με απώτερο στόχο την ανάπτυξη των ασιατικών και αφρικανικών συμφερόντων αλλά και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει σε αυτό το σχέδιο το Τζιμπουντί. Στην συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Διακόπουλος ο οποίος μίλησε για την επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί το διεθνές δίκαιο και πως αυτό απειλείται από αναθεωρητικά κράτη και κακόβουλους μη κρατικούς φορείς.
Στρατηγική πύλη
Το δεύτερο πάνελ για την συνεργασία μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας για τη διασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, συντόνισε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας. Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, η Καθηγήτρια Μαρία Γαβουνέλη και η Επίκουρη Καθηγήτρια Σοφία Γαλάνη. Στο πάνελ συζήτησης συμμετείχε ο κ. Διακόπουλος και ο κ. Otsuka.
Ο κ. Jimbo εξήγησε τους λόγους συνεργασίας μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας και πρότεινε τη δημιουργία μιας στρατηγικής πύλης, ώστε η Ελλάδα να έχει πρόσβαση στον Ινδο-Ειρηνικό και η Ιαπωνία στην Ανατολική Μεσόγειο. Η κ. Γαβουνέλη επιχείρησε να αποτυπώσει το εύρος των διαφορετικών επιπέδων κοινωνικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδέεται με τη ναυσιπλοΐα τονίζοντας την σημασία των ψηφιακών υποδομών. Η κ. Γαλάνη εξήγησε ποιες είναι οι νέες απειλές που αφορούν την ναυσιπλοΐα και τον υβριδικό χαρακτήρα που έχουν πλέον και κατέληξε πως η εκπαίδευση και η ανταλλαγή πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση τους. Τέλος ο κ. Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας στον πρωθυπουργό, μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας Ελλάδας και Ιαπωνίας λόγω των κοινών εμπειριών που έχουν, για τα νέα πεδία συνεργασίας και τον καθοριστικό ρόλο που έχουν υπερκρατικοί θεσμοί στην θαλάσσια ασφάλεια.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda