Σε επίπεδα ρεκόρ εκτοξεύτηκαν το 2022 οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ, οι περισσότερες εκ των οποίων ήταν εξαιρετικά σύντομες διαδρομές, σύμφωνα με το CNBC.
Η ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την περιβαλλοντική εκστρατεία Greenpeace έδειξε ότι ο αριθμός των πτήσεων ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη πέρυσι, αυξήθηκε κατά 64% φτάνοντας στο επίπεδο ρεκόρ των 572.806.
Υπόθεση χρόνου τα επιβατικά αεροπλάνα υδρογόνου
Εξαιρετικά ρυπογόνες
Οι εκπομπές ρύπων των ιδιωτικών αεριωθούμενων αεροσκαφών, οι οποίες έχουν δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον, διαπιστώθηκε ότι υπερδιπλασιάστηκαν στην Ευρώπη το 2022, υπερβαίνοντας τις ετήσιες κατά κεφαλήν εκπομπές άνθρακα 550.000 κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περισσότερες από τις μισές (55%) των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη πέρυσι ήταν εξαιρετικά σύντομες διαδρομές κάτω των 750 χιλιομέτρων (466 μίλια), όπως ανέφερε η Greenpeace, σημειώνοντας ότι αυτά τα ταξίδια θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν και με τρένο ή πλοίο.
Η ανησυχητική αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους στόχους της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τους οποίους πρέπει να μειωθουν οι εκπομπές CO2 », δήλωσε η Klara Maria Schenk της Greenpeace.
«Η άμεση μείωση των μεταφορών που χρησιμοποιούν πετρέλαιο είναι απαραίτητη, και η αρχή πρέπει να γίνει με την απαγόρευση των εξαιρετικά ρυπογόνων ιδιωτικών αεροσκαφών που δεν προσφέρουν καμία αξία στους ανθρώπους, αλλά τους επιβαρύνουν με επιβλαβείς εκπομπές, τοξικά μικροσωματίδια και θόρυβο, βλάπτοντας το κλίμα και την υγεία», ανέφερε η Schenk.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην ΕΕ εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι χώρες με τις περισσότερες πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη πέρυσι, ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία.
Στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη το 2022 περιλαμβάνονται η Γαλλικής Ριβιέρα, το Παρίσι και η δεύτερη πολυπληθέστερη πόλη της Ελβετίας, η Γενεύη.
Αυξανόμενη ζήτηση
Η Greenpeace ανέφερε ότι η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την ολλανδική περιβαλλοντική εταιρεία συμβούλων CE Delft, βασίστηκε σε δεδομένα που παρείχε η εταιρεία ανάλυσης αεροσκαφών Cirium. Αξιολόγησε όλες τις ιδιωτικές πτήσεις που αναχωρούν από και φτάνουν σε ευρωπαϊκές χώρες από το 2020 έως το 2022 και διαχώρισε αυτά τα ταξίδια ανά έτος, διαδρομή και τύπο αεροσκάφους.
Ορισμένοι τύποι μικρών αεροσκαφών με λιγότερες από τρεις θέσεις αποκλείστηκαν, καθώς επρόκειτο για ταξίδια που χρησιμοποιούνται κυρίως για αναψυχή. Τα δεδομένα εξαιρούν επίσης πτήσεις από και προς το ίδιο αεροδρόμιο.
Η χρήση ιδιωτικού αεροσκάφους έχει αυξηθεί στα ύψη εδώ και αρκετό καιρό. Πράγματι, οι μεγάλοι κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ αγωνίζονται για να συμβαδίσουν με την άνοδο της ζήτησης από την έναρξη της πανδημίας κορωνοϊου.
Η έκρηξη πλούτου, η ισχυρότερη ζήτηση για αναψυχή και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών Covid-19 είναι μερικοί από τους παράγοντες που φαίνεται να οδηγούν στην αύξηση της ζήτησης ιδιωτικών αεροσκαφών.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»