Ψήφο εμπιστοσύνης στην Παπαστράτος και στην ελληνική αγορά, δίνει η Philip Morris μέσω του Tomasso Di Giovani, Vice President Global Communications at Philip Morris International.

Μιλώντας στη Στοκχόλμη, σε ειδική εκδήλωση για τους Ελληνες δημοσιογράφους επιβεβαίωσε το σχέδιο της μεγάλης αμερικανικής εταιρείας να μετατρέψει την ελληνική θυγατρική σε hub για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Με επενδύσεις που πλέον φτάνουν τα 700 εκατ. ευρώ η Παπαστράτος μετεξελίσσεται σε Διοικητικό Κέντρο των λειτουργιών της PMI.

Σε ερώτηση προς τον κ. Tomasso Di Giovani γιατί η Ελλάδα είναι τόσο σημαντική για την μητρική εταιρεία, αυτός απάντησε ότι η ανάπτυξη του IQOS στην Ελλάδα είναι εντυπωσιακή και συνεχίζει να αναπτύσσεται χάρη στην τοπική ηγεσία. «Στην Ελλάδα πραγματοποιούμε το 25% των πωλήσεων σε καινοτόμα προϊόντα. Η εντυπωσιακή υποδοχή που έχει το προϊόν στην ελληνική αγορά καθώς και η συμβολή της εταιρείας και του εργοστασίου που διαθέτουμε εκεί (σ.σ. στον Ασπρόπυργο), δίνουν στην Ελλάδα ρόλο – «κλειδί».

Ανέφερε επίσης ότι η παραγωγική μονάδα πρωτοστατεί στην αλλαγή από το κάπνισμα στο smoke free όραμα κι αυτό φαίνεται από την ισχυρή υποδοχή τους προϊόντος από τους Ελληνες.

Ο κ. Tomasso di Giovani επιβεβαίωσε τη στρατηγική της μητρικής εταιρείας να επενδύει συνεχώς στην Ελλάδα και να μετατρέψει τη χώρα μας σε ευρωπαϊκό hub για την προώθηση του IQOS και των άλλων προϊόντων σε περισσότερες από 35 χώρες.

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις ύψους 700 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα καθιστούν την PMI ως τον μεγαλύτερο ιδιώτη επενδυτή στον τομέα των παραγωγικών μονάδων.

Το 2016 Philip Morris International ανακοίνωνε την μεγάλη αλλαγή για την αντικατάσταση του τσιγάρου με νέα προϊόντα, όπως το IQOS. Το 2017 ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση 300 εκατ. ευρώ στην Παπαστράτος η οποία έγινε το 2ο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων που θα οδηγήσουν στο μέλλον στην κατάργηση του συμβατικού τσιγάρου. Το 2021 επενδύθηκαν άλλα 125 εκατ. ευρώ ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκαν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για τέσσερις νέες παραγωγικές μονάδες στο εργοστάσιο του Ασπροπύργου, δύο για την παραγωγή θερμαινόμενων ράβδων καπνού TEREA για το IQOS ILUMA και δύο γραμμών ψηφιακής εκτύπωσης.

Στα ενδιαφέροντα που ειπώθηκαν από τα στελέχη της PMI στη Στοκχόλμη είναι ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση σε ποσοστό καπνιστών καθώς το 41% των ενήλικων είναι… κολλημένοι με το τσιγάρο. Οι καπνιστές στη χώρα μας υπολογίζονται σε 2,2 εκατ. ενώ περίπου 700 χιλιάδες είναι χρήστες εναλλακτικών καπνικών προϊόντων. Αποκλειστικά IQOS χρησιμοποιούν 450 χιλιάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση πρόσφατη έρευνα, την περίοδο της πανδημίας και τους αναγκαστικού εγκλεισμού παρατηρήθηκε αύξηση των καπνιστών καθώς ποσοστό 6%-7% επέστρεψαν στο τσιγάρο παρ’ ότι το είχαν κόψει στο παρελθόν.

Αν και σε όλο τον κόσμο γίνονται προσπάθειες περιορισμού του καπνίσματος, εκτιμάται ότι 1 δις άνθρωποι είναι σήμερα καπνιστές. Περί τα 8 εκατ. πεθαίνουν κάθε χρόνο πρόωρα από νοσήματα που σχετίζονται με το κάπνισμα.

Τι είναι το snus

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αγνοούν τι είναι το snus, όμως στη Σουηδία είναι το δημοφιλέστερο καπνικό προϊόν, το οποίο έχει μακραίωνη ιστορία στη σκανδιναβική χώρα.

Το snus είναι ένα προϊόν καπνού χωρίς καύση, που αναπτύχθηκε στη Σουηδία, το οποίο διατίθεται σε σακουλάκια και τοποθετείται ανάμεσα στα ούλα και το πάνω χείλος. Φτιάχνεται από ψιλοκομμένο, (κυρίως αποξηραμένο στον αέρα) καπνό, νερό, αλάτι και αρωματικές ύλες. Σε αντίθεση με άλλα μη καπνιζόμενα προϊόντα καπνού, το σουηδικό σνους παστεριώνεται μέσω μιας διαδικασίας επεξεργασίας με θερμότητα και παράγεται με χρήση καπνού και τεχνολογιών που έχουν ως αποτέλεσμα οι νιτροζαμίνες που ανιχνεύονται στον καπνό (TSNA), τα βαριά μέταλλα και άλλες πιθανώς επιβλαβείς χημικές ενώσεις να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

To snus επί της ουσίας δίνει στον χρήστη τη νικοτίνη που χρειάζεται χωρίς να ανάψει τσιγάρο. Το προϊόν κυκλοφορεί και στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες ενώ στη Σουηδία η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής είναι η Swedish Match. Αυτή την εταιρεία εξαγόρασε πριν από μερικούς μήνες η Philip Morris θέλοντας να ενισχύσει το portfolio της με ένα ακόμη εναλλακτικό προϊόν αλλά και για έναν άλλο λόγο. Η Swedish Match διαθέτει περισσότερα από 150 χιλιάδες σημεία πώλησης snus στις ΗΠΑ, τα οποία θα βοηθήσουν στην επέκταση του IQOS στη μεγάλη αμερικανική αγορά.

«Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά στα  smoke free προϊόντα αποτελώντας το 60% της παγκόσμιας αγοράς. Όμως το ηλεκτρονικό τσιγάρο της Philip Morris βρέθηκε εκτός της αμερικάνικης αγοράς όταν το International Trade Comission “μετά από πίεση κάποιου ανταγωνιστή”, απαγόρευσε την εισαγωγή των heets”, είπε ο Tomasso di Giovani.

“Ο μόνος τρόπος για να ξαναμπεί η PMI στην αμερικάνικη αγορά ήταν η απόκτηση της Swedish Match η οποία διαθέτει στις ΗΠΑ ένα δίκτυο από 150.000 σημεία λιανικής και περισσότερους από 500 πωλητές. “Ταυτόχρονα, προχωράμε στη δημιουργία παραγωγικής μονάδας των Snus στις ΗΠΑ, που ήταν και ο αρχικός στόχος του International Trade Comission”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Tomasso di Giovani.

Το snus με βάση τις επιδημιολογικές μελέτες, προκαλεί λιγότερες βλάβες σε σχέση με το κάπνισμα, ωστόσο, δεν έχει καταφέρει ακόμη να πάρει άδεια για να κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Υπερταμείο: Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται…
Επιχειρήσεις |

Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου

Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης - Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές