
Tην ευκαιρία να επισκεφτούν το κρουαζιερόπλοιο Mein Schiff 6 της TUI Cruises, στο Λιμάνι του Πειραιά, και να ενημερωθούν για τις προοπτικές απασχόλησης στην κρουαζιέρα και τις δράσεις του κλάδου που αφορούν τη βιωσιμότητα, είχαν φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του BCA College. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Απριλίου, χάρη σε μια πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), σε συνεργασία με την TUI Cruises.
Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη αποτελεί μέρος της προτεραιότητας της CLIA να ενημερώνει φοιτητές και νέους ανθρώπους για τον δυναμικό κλάδο της κρουαζιέρας και να ευαισθητοποιεί σχετικά με την σημαντική και αυξανόμενη συνεισφορά του κλάδου στην οικονομία και την απασχόληση σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο.
Meyer Werft: Το κρουαζιερόπλοιο του μέλλοντος [εικόνες]
Βιωματική εμπειρία
Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, δήλωσε: «Η βιωματική εμπειρία που προσφέρει μία επίσκεψη σε ένα κρουαζιερόπλοιο είναι ο καλύτερος τρόπος κατανόησης του κλάδου μας. Γι’ αυτό θέλουμε να προσφέρουμε στους νέους ανθρώπους αυτή τη μοναδική ευκαιρία». Και πρόσθεσε: «Το 2023 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων και θέλουμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων στον κλάδο μας. Ως βιομηχανία κρουαζιέρας πλέουμε προς ένα καλύτερο μέλλον και αυτοί οι νέοι φοιτητές είναι το μέλλον μας».

Στο πλαίσιο της ίδιας πρωτοβουλίας, την Τρίτη 4 Απριλίου η Μαρία Δεληγιάννη επισκέφτηκε το BCA College και μίλησε σε φοιτητές του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών σχετικά με τον κλάδο της κρουαζιέρας και τις δράσεις βιωσιμότητας.
Η κρουαζιέρα προσφέρει ποιοτικό περιβάλλον εργασίας, με ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές, καθώς και εκπαίδευση των μελών στων πληρωμάτων ώστε να αναπτύσσουν δεξιότητες στην εργασία τους και να έχουν καλές προοπτικές εξέλιξης στη σταδιοδρομία τους.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της TUI Cruises, Wybcke Meier, δήλωσε: «Ο κλάδος της κρουαζιέρας προσφέρει μία ευρεία γκάμα απασχόλησης, που ποικίλλουν από αμιγώς ναυτιλιακές ειδικότητες έως ξενοδοχειακά επαγγέλματα, ειδικότητες στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, μάγειρες και ειδικούς ψυχαγωγίας, αλλά και ειδικότητες εξυπηρέτησης στη στεριά, διοργανωτές εκδρομών, τουριστικούς και ναυτιλιακούς πράκτορες και στελεχών στα γραφεία. Ήμασταν στην ευχάριστη θέση να συνδιοργανώσουμε με την CLIA αυτήν την επίσκεψη στο κρουαζιερόπλοιο μας Mein Schiff 6 και να ενημερώσουμε τους φοιτητές για τις επαγγελματικές ευκαιρίες που προσφέρει ο κλάδος μας».
Πολυεθνικό εργατικό δυναμικό
Οι εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της CLIA απασχολούν πολυεθνικό εργατικό δυναμικό, καθώς συχνά περισσότερες από 60 διαφορετικές εθνικότητες μπορεί να συνεργάζονται σε ένα πλοίο.
«Είμαστε υπερήφανοι που απασχολούμε στην κρουαζιέρα τόσους πολλούς ανθρώπους από διαφορετικές εθνικότητες και πολιτισμούς. Τα πληρώματα συνεργάζονται με σεβασμό, σε ασφαλές περιβάλλον εργασίας, για να προσφέρουν στους επισκέπτες μία μοναδική εμπειρία διακοπών», τόνισε η Μαρία Δεληγιάννη.
Η κρουαζιέρα αποτελεί και «προνομιακό χώρο» για τις γυναίκες που εργάζονται στη ναυτιλία, καθώς το 94% των γυναικών ναυτικών σε όλο τον κόσμο εργάζονται στον κλάδο της κρουαζιέρας. Ταυτόχρονα, ο κλάδος καταγράφει αξιοσημείωτα επίπεδα ικανοποίησης των εργαζόμενων, τα οποία αντανακλώνται στα ισχυρά ποσοστά διατήρησης εργαζομένων, που ξεπερνούν το 80%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της CLIA, ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισφέρει ετησίως περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και υποστηρίζει 15.100 θέσεις εργασίας (στοιχεία 2021). Κοιτάζοντας το μέλλον και σε παγκόσμιο επίπεδο, ο τομέας της κρουαζιέρας αναμένεται φέτος να πλησιάσει τα επίπεδα του 2019, με τον όγκο επιβατών να αναμένεται να φθάσει τα 27 έως 33 εκατομμύρια παγκοσμίως, συνεισφέροντας ακόμα παραπάνω στην παγκόσμια οικονομία συγκριτικά με το 2019, όπου η συνεισφορά του κλάδου έφτασε τα 155 δισ. δολάρια και απασχόλησε 1,2 εκατομμύρια ανθρώπους προσφέροντας 50 δισ. δολάρια σε μισθούς.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών