
Αλλάζουν οι κανόνες διακίνησης και εμπορίας προϊόντων ώστε να προστατευτούν οι καταναλωτές από πρακτικές παραπλάνησης σε ό,τι αφορά την τιμή και την ποσότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας και η καθεμία θα βλέπει με ευκρίνεια την τιμή ανά μονάδα χωρίς να μπορεί να τον κοροϊδέψει κάποιος με το να μικρύνει ή να μεγαλώσει την συσκευασία.
Με τη νέα ρύθμιση, η πληροφορία που παρέχεται από τους εμπόρους προς το καταναλωτικό για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση θα πρέπει να είναι: επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.
Σούπερ μάρκετ: Τι αλλαγές φέρνουν τα νέα ταμπελάκια – Πώς θα ψωνίζουν οι καταναλωτές
Σημειώνεται μάλιστα πως η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση πρέπει να αναγράφεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος.
Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ευδιάκριτοι και ευανάγνωστοι χαρακτήρες, με έντονη γραφή (bold).
Επιπλέον, θα πρέπει να αναγράφονται η τιμή ανά τεμάχιο, η τιμή ανά μονάδα βάρους (κιλά) καθώς και η τιμή ανά μονάδα όγκου (λίτρα).
Ειδικότερα, με την απόφαση 35952/2023 τροποποιείται και συμπληρώνεται η απόφαση με τους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (91354/2017) και προστίθεται νέο Κεφάλαιο 1Α σχετικά με τις πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές για την τιμή και τα χαρακτηριστικά πωλούμενων προϊόντων.
Συσκευασμένα προϊόντα
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
γ) την ονομασία του προϊόντος.
Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:
Οι εξαιρέσεις
α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,
β) τα περίπτερα,
γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,
δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
ε) παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,
στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,
ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
η) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
ι) είδη κοσμηματοπωλείου.
Μη συσκευασμένα προϊόντα
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του μη συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
β) την ονομασία του προϊόντος.
Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε μη συσκευασμένο προϊόνπεριλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:
Οι εξαιρέσεις
α) Μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
β) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο.
Προϊόντα που πωλούνται από απόσταση
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση από απόσταση, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
γ) την ονομασία του προϊόντος.
Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:
Οι εξαιρέσεις
α) Προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
β) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
γ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
δ) είδη κοσμηματοπωλείου.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb