Αλλάζουν οι κανόνες διακίνησης και εμπορίας προϊόντων ώστε να προστατευτούν οι καταναλωτές από πρακτικές παραπλάνησης σε ό,τι αφορά την τιμή και την ποσότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας και η καθεμία θα βλέπει με ευκρίνεια την τιμή ανά μονάδα χωρίς να μπορεί να τον κοροϊδέψει κάποιος με το να μικρύνει ή να μεγαλώσει την συσκευασία.
Με τη νέα ρύθμιση, η πληροφορία που παρέχεται από τους εμπόρους προς το καταναλωτικό για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση θα πρέπει να είναι: επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.
Σούπερ μάρκετ: Τι αλλαγές φέρνουν τα νέα ταμπελάκια – Πώς θα ψωνίζουν οι καταναλωτές
Σημειώνεται μάλιστα πως η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση πρέπει να αναγράφεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος.
Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ευδιάκριτοι και ευανάγνωστοι χαρακτήρες, με έντονη γραφή (bold).
Επιπλέον, θα πρέπει να αναγράφονται η τιμή ανά τεμάχιο, η τιμή ανά μονάδα βάρους (κιλά) καθώς και η τιμή ανά μονάδα όγκου (λίτρα).
Ειδικότερα, με την απόφαση 35952/2023 τροποποιείται και συμπληρώνεται η απόφαση με τους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (91354/2017) και προστίθεται νέο Κεφάλαιο 1Α σχετικά με τις πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές για την τιμή και τα χαρακτηριστικά πωλούμενων προϊόντων.
Συσκευασμένα προϊόντα
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
γ) την ονομασία του προϊόντος.
Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:
Οι εξαιρέσεις
α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,
β) τα περίπτερα,
γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,
δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
ε) παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,
στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,
ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
η) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
ι) είδη κοσμηματοπωλείου.
Μη συσκευασμένα προϊόντα
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του μη συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
β) την ονομασία του προϊόντος.
Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε μη συσκευασμένο προϊόνπεριλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:
Οι εξαιρέσεις
α) Μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
β) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο.
Προϊόντα που πωλούνται από απόσταση
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση από απόσταση, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
γ) την ονομασία του προϊόντος.
Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:
Οι εξαιρέσεις
α) Προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
β) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
γ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
δ) είδη κοσμηματοπωλείου.
Latest News
Τα προσωρινά αποτελέσματα για 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα της ΔΥΠΑ
Τα τρία νέα προγράμματα κατάρτισης που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και τοπικούς φορείς
Ανέβασαν ταχύτητα οι καταθέσεις τον Μάρτιο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ
Μετά από 2 μήνες συνεχόμενης πτώσης
Ποια φούσκα στα ακίνητα; Πάνω από 2.000 νέες οικοδομικές άδειες τον Ιανουάριο
Καταγράφηκε αύξηση κατά 15,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 14,7% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 9,2% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023
Η αλλαγή που είδε η JPMorgan στο ραντεβού με τους Έλληνες τραπεζίτες
Οι τραπεζίτες εστιάζουν πλέον περισσότερο στην πιστωτική επέκταση και στις επιλογές απόδοσης κεφαλαίου
Όλα για τα «μπόνους» δόμησης σε 10 ερωτήσεις - απαντήσεις
Στο «κόκκινο» η αντιπαράθεση κυβέρνησης – δημάρχων για τις αλλαγές που φέρνει η νέα ρύθμιση του ΥΠΕΝ
Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα για την ακρίβεια
«Αν υπήρχε κάποια μαγική φόρμουλα για την ακρίβεια, κάποια άλλη χώρα θα την είχε βρει», ανέφερε ο πρωθυπουργός
Πώς υπολογίζεται το ελάχιστο τίμημα για παραχώρηση αιγιαλών
Υπεγράφη υπουργική απόφαση από τον αρμόδιο υπουργό Κωστή Χατζηδάκη
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Μάστιγα οι e-απάτες σε τραπεζικές κάρτες πληρωμών [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τα περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών
Άλμα 5,9% στις τιμές των υλικών κατασκευής τον Μάρτιο
Ποια υλικά κατασκευής σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο