Παρά τις αρχικές ενδείξεις ότι οι αυξήσεις των τιμών επιβραδύνονται, οι λιανοπωλητές παγκοσμίως εξακολουθούν να ανησυχούν για τον πληθωρισμό που περιορίζει τις καταναλωτικές δαπάνες, σύμφωνα με έρευνα των υπευθύνων λήψης αποφάσεων λιανικής που διενεργήθηκε από την Boston Consulting Group.

Στην Ευρώπη, οι λιανοπωλητές παλεύουν με την επιβράδυνση των πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές, στριμωγμένοι από τους υψηλούς λογαριασμούς ενέργειας, ξοδεύουν λιγότερα σε ρούχα και αγοράζουν φθηνότερα τρόφιμα.

Συνολικά, το αυξανόμενο κόστος των αγαθών, η μείωση των καταναλωτικών δαπανών και οι απρόβλεπτες αλυσίδες εφοδιασμού ήταν οι κορυφαίες ανησυχίες για τα 561 παγκόσμια στελέχη λιανικής, που συμμετείχαν στην έρευνα της BCG.

Η μετακύλιση υψηλότερου κόστους στους αγοραστές είναι πιθανό να γίνει πιο δύσκολη: το 72% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι περίμενε ότι οι καταναλωτές θα είναι πιο ευαίσθητοι στις τιμές φέτος.

Αλλαγές στις προτιμήσεις

«Αυτό περιορίζει τις επιλογές που έχουν οι λιανοπωλητές για να ανακτήσουν και να καταπολεμήσουν το υψηλό κόστος εισροών και δημιουργεί νέες δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι λιανοπωλητές, όπως η στροφή της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς συγκεκριμένα προϊόντα και τμήματα πελατών», αναφέρει η BCG στην έκθεσή της.

Όταν αγοράζουν είδη παντοπωλείου, για παράδειγμα, οι καταναλωτές στη Βρετανία δίνουν προτεραιότητα στην προσιτή τιμή έναντι άλλων ποιοτήτων, με αρνητικές επιπτώσεις στη διατροφή.

Σύμφωνα με την έρευνα, εκτός από την αύξηση των τιμών και την επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, οι έμποροι λιανικής πρέπει να γίνουν δημιουργικοί ώστε να κρατήσουν τους αγοραστές, με πολλούς να επενδύουν σε προγράμματα αφοσίωσης, προσφορές τιμών και βελτιώσεις στην εμπειρία των πελατών στο διαδίκτυο.

Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν ότι οι λιανοπωλητές θα πρέπει να επενδύσουν στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να βελτιώσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης και μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας αλγόριθμους και μηχανική μάθηση.

«Οι περισσότεροι λιανοπωλητές εκτός Ασίας παραμελούν την τεχνητή νοημοσύνη και χάνουν τα πιθανά πρόσθετα οφέλη που προσφέρει», είπαν.

Η Ασία ήταν ένα φωτεινό σημείο όσον αφορά τις προσδοκίες των λιανοπωλητών, με το 76% των ερωτηθέντων να αναμένει ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής φέτος μετά το άνοιγμα της Κίνας μετά από μακροχρόνια lockdown COVID-19.

Οι έμποροι λιανικής ήταν πιο αισιόδοξοι για τη Βόρεια Αμερική παρά για την Ευρώπη, με το 68% να προβλέπει ανάπτυξη στην πρώτη και το 54% στη δεύτερη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Μόδα: H απίστευτη ιστορία πίσω από τις πανάκριβες τσάντες Goyard
Διεθνή |

Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard

Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ