Παρά τις αρχικές ενδείξεις ότι οι αυξήσεις των τιμών επιβραδύνονται, οι λιανοπωλητές παγκοσμίως εξακολουθούν να ανησυχούν για τον πληθωρισμό που περιορίζει τις καταναλωτικές δαπάνες, σύμφωνα με έρευνα των υπευθύνων λήψης αποφάσεων λιανικής που διενεργήθηκε από την Boston Consulting Group.
Στην Ευρώπη, οι λιανοπωλητές παλεύουν με την επιβράδυνση των πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές, στριμωγμένοι από τους υψηλούς λογαριασμούς ενέργειας, ξοδεύουν λιγότερα σε ρούχα και αγοράζουν φθηνότερα τρόφιμα.
Συνολικά, το αυξανόμενο κόστος των αγαθών, η μείωση των καταναλωτικών δαπανών και οι απρόβλεπτες αλυσίδες εφοδιασμού ήταν οι κορυφαίες ανησυχίες για τα 561 παγκόσμια στελέχη λιανικής, που συμμετείχαν στην έρευνα της BCG.
Η μετακύλιση υψηλότερου κόστους στους αγοραστές είναι πιθανό να γίνει πιο δύσκολη: το 72% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι περίμενε ότι οι καταναλωτές θα είναι πιο ευαίσθητοι στις τιμές φέτος.
Αλλαγές στις προτιμήσεις
«Αυτό περιορίζει τις επιλογές που έχουν οι λιανοπωλητές για να ανακτήσουν και να καταπολεμήσουν το υψηλό κόστος εισροών και δημιουργεί νέες δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι λιανοπωλητές, όπως η στροφή της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς συγκεκριμένα προϊόντα και τμήματα πελατών», αναφέρει η BCG στην έκθεσή της.
Όταν αγοράζουν είδη παντοπωλείου, για παράδειγμα, οι καταναλωτές στη Βρετανία δίνουν προτεραιότητα στην προσιτή τιμή έναντι άλλων ποιοτήτων, με αρνητικές επιπτώσεις στη διατροφή.
Σύμφωνα με την έρευνα, εκτός από την αύξηση των τιμών και την επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, οι έμποροι λιανικής πρέπει να γίνουν δημιουργικοί ώστε να κρατήσουν τους αγοραστές, με πολλούς να επενδύουν σε προγράμματα αφοσίωσης, προσφορές τιμών και βελτιώσεις στην εμπειρία των πελατών στο διαδίκτυο.
Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν ότι οι λιανοπωλητές θα πρέπει να επενδύσουν στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να βελτιώσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης και μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας αλγόριθμους και μηχανική μάθηση.
«Οι περισσότεροι λιανοπωλητές εκτός Ασίας παραμελούν την τεχνητή νοημοσύνη και χάνουν τα πιθανά πρόσθετα οφέλη που προσφέρει», είπαν.
Η Ασία ήταν ένα φωτεινό σημείο όσον αφορά τις προσδοκίες των λιανοπωλητών, με το 76% των ερωτηθέντων να αναμένει ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής φέτος μετά το άνοιγμα της Κίνας μετά από μακροχρόνια lockdown COVID-19.
Οι έμποροι λιανικής ήταν πιο αισιόδοξοι για τη Βόρεια Αμερική παρά για την Ευρώπη, με το 68% να προβλέπει ανάπτυξη στην πρώτη και το 54% στη δεύτερη.
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού