Καθώς η κρουαζιέρα συνεχίζει διεθνώς τη θετική αναπτυξιακή τροχιά της το 2023, το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο συγκεντρώνει τους ηγέτες του κλάδου από όλο τον κόσμο, αποτελεί αφορμή για την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), τη φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, για να τοποθετηθεί πάνω στα κύρια θέματα, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θα διαμορφώσουν την ατζέντα του κλάδου τα επόμενα χρόνια.
Το Forum πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, σε μια κομβική στιγμή για τη χώρα, ο ρόλος της οποίας στην ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας δημιούργησε μια μοναδική ευκαιρία να βελτιστοποιήσει τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη κρουαζιέρας.
Η κρουαζιέρα πολυτελείας γεννά προσδοκίες – Μεγάλες εταιρείες στο Posidonia Sea Tourism Forum
Το Forum ξεκίνησε με κεντρική ομιλία που εκφώνησε ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises. Στην ομιλία του ο κ. Vago αποκάλυψε ένα σχέδιο δράσης για βιώσιμη ανάπτυξη, το οποίο εστιάζει στην ανάγκη επένδυσης σε υποδομές για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του κλάδου και την ενίσχυση της ελκυστικότητας της Ελλάδας ως αγορά κρουαζιέρας.
«Η Ελλάδα είναι σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Έχοντας αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, προτεραιότητα τώρα είναι να συνεργαστούν τα λιμάνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες αρχές ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου», δήλωσε ο Pierfrancesco Vago.
Οι προτεινόμενες βασικές δράσεις του κ. Vago είναι η συνεργασία για την ανάδειξη νέων προορισμών, τη δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, την ανάπτυξη βιώσιμων τουριστικών πρακτικών και νέων λύσεων στην ξηρά που να συνδυάζονται με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται στα πλοία και η υποστήριξη της ανάπτυξης νέων καυσίμων, καθώς και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Ο κ. Vago ηγείται αντιπροσωπείας υψηλού επιπέδου της CLIA στο Φόρουμ, στην οποία συμμετέχουν οι Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια Ευρώπης, Sascha Gill, Αντιπροέδρος για θέματα Βιωσιμότητας, Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, και Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας.
Η σημασία της περιοχής της Μεσογείου για τα ταξίδια κρουαζιέρας
Η σημασία της περιοχής της Μεσογείου για τα ταξίδια κρουαζιέρας μετά την πανδημία ήταν μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων που συζητήθηκαν στην έναρξη του Forum.
«Με τέτοια ζωντάνια και πολιτιστική ποικιλία, η περιοχή της Μεσογείου είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μέρη του κόσμου για να επισκεφτεί κάποιος. Αυτή η μαγευτική περιοχή προσφέρει πολλά ακόμα μέρη για να ανακαλύψει κανείς και ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ο καλύτερος τρόπος. Ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια πραγματική ευκαιρία για νέους προορισμούς, όπως απομακρυσμένες νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές, και φέρνει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη σε περισσότερες κοινότητες», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη.
Η ομάδα της CLIA τοποθετήθηκε πάνω σε όλα τα σημαντικά θέματα και τις βασικές προτεραιότητες για τον κλάδο, συμμετέχοντας στα σχετικά πάνελ αλλά και οργανώνοντας ειδικές συνεδρίες. Η βιώσιμη κρουαζιέρα βρίσκεται στην κορυφή αυτών των προτεραιοτήτων, καθώς τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί να υλοποιήσουν το όραμα για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και έχουν αναλάβει ήδη δράση για να κάνουν αυτό το όραμα πραγματικότητα, εξοπλίζοντας τα πλοία ώστε να συνδέονται με παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές προς όφελος των τοπικών πληθυσμών και επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών για τα πλοία τους.
«Pathways to Net Zero»
Στο πλαίσιο του Forum η CLIA διοργάνωσε σήμερα μια συνεδρία με θέμα «Pathways to Net Zero», με συντονιστή τον Sascha Gill, Αντιπρόεδρο της CLIA για θέματα Βιωσιμότητας. Η συνεδρία κάλυψε θέματα που κυμαίνονται από την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, τις λιμενικές υποδομές και τις απαιτήσεις ασφάλειας, έως τις αρχές του Πλαισίου Poseidon, διερευνώντας τις διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν.
Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δυνατότητες σταδιοδρομίας στον κλάδο της κρουαζιέρας είναι μία ακόμα προτεραιότητα για την CLIA, ιδιαίτερα το 2023 που έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων. Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, θα είναι μεταξύ των συμμετεχόντων στο «YES to SEApping Forum» που θα πραγματοποιηθεί αύριο, υποστηρίζοντας αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία ενημέρωσης των νέων για το ρόλο της ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού στη γαλάζια οικονομία και αναδεικνύοντας την ευκαιρία της Ελλάδας να αναπτύξει τις δεξιότητες της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Η ευκαιρία για τις εταιρείες κρουαζιέρας να εμπλουτίσουν τα δρομολόγια τους με νέους προορισμούς καθώς και η αυξανόμενη σημασία λιγότερο γνωστών προορισμών βρίσκονται επίσης στην ατζέντα του φετινού Forum. Η CLIA, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ελληνικών Ενώσεων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA) διοργανώνει ένα Workshop στη διάρκεια του οποίου ο Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας, μαζί με άλλους ειδικούς του κλάδου, θα συζητήσουν πώς οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να επωφεληθούν από την αυξημένη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεργάζονται διαχρονικά με τους προορισμούς που επισκέπτονται για να εφαρμόζουν λύσεις τουριστικής διαχείρισης οι οποίες διατηρούν εξαιρετική την ταξιδιωτική εμπειρία για τους επισκέπτες. Ο τουρισμός κρουαζιέρας βασίζεται πολύ στη συστηματική διαχείριση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να γίνει αποτελεσματικός σχεδιασμός των ταξιδιών εκ των προτέρων. Οι επενδύσεις σε νέους λιμενικούς προορισμούς και υποδομές θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο ξεκλείδωμα των προοπτικών μελλοντικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας, μειώνοντας παράλληλα την πίεση σε δημοφιλείς προορισμούς.
Με αναμενόμενο όγκο επιβατών στα 27-33 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2023, αύξηση 11% σε σύγκριση με το 2019, με ιδιαίτερα θετικό καταναλωτικό κλίμα καθώς η πρόθεση για κρουαζιέρα εμφανίζεται πλέον υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία, αλλά και με την έμφαση που δίνει στα βιώσιμα ταξίδια, ο κλάδος της κρουαζιέρας μπορεί να είναι ρεαλιστικά αισιόδοξος για το μέλλον.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι