Το λιανικό εμπόριο παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη και εξέλιξη παρόλες τις προκλήσεις που αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια σύμφωνα με την έρευνα της KPMG στην Ελλάδα, «The future of Retail: A deep dive into grocery Retail in Greece».
Ειδικότερα, το οργανωμένο λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους υποτομείς του λιανικού εμπορίου, ο οποίος παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η έρευνα «The future of Retail: A deep dive into grocery Retail in Greece» επικεντρώνεται στη δομή, στο μέγεθος, στην ανάπτυξη και στις χρηματοοικονομικές επιδόσεις του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια περιγράφει σε υψηλό επίπεδο τους βασικούς ανταγωνιστές της αγοράς και τα χαρακτηριστικά τους. Επιπλέον, εστιάζει στη μελλοντική πορεία της παγκόσμιας αγοράς, τονίζοντας τις τάσεις που κυριαρχούν, τις τεχνολογίες που θα οδηγήσουν τον κλάδο, καθώς και το τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην Ελληνική αγορά.
Από τον «μπακαλόγατο»… στις παραδόσεις με drones – Πώς θα είναι τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος
Τα βασικά ευρήματα
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι τα παρακάτω:
- Παρά τις αναταραχές στην παγκόσμια οικονομία, την τελευταία 5ετια το οργανωμένο λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών ίσο με 7.1%, ποσοστό αντίστοιχο με το σύνολο του λιανικού εμπορίου.
- Την ίδια περίοδο, το περιθώριο μεικτού κέρδους του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα παρουσιάζει ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό ίσο με 3%.
- Ο λόγος των χρεών σε σχέση με την κερδοφορία (Net debt / EBITDA) παρουσιάζει μείωση, φτάνοντας στο 3.9 για το 2021, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις καταφέρνουν και βελτιώνουν την κερδοφορία τους τα τελευταία χρόνια.
- Ο αριθμός των καταστημάτων οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί στα 2,700, τα οποία ανήκουν σε 53 αλυσίδες.
- Οι έξι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές στην Ελλάδα είχαν κύκλο εργασιών περίπου ΕΥΡΩ 8.46 δις αθροιστικά για το 2021, ποσό αυξημένο κατά 61% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο κύκλο εργασιών τους για το 2017.
Οι κυρίαρχες τάσεις παγκοσμίως για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου είναι η εισχώρηση της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, όπως το metaverse, η υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, η αυτόνομη παράδοση των προϊόντων, οι συνεργασίες και τα οικοσυστήματα μεταξύ των επιχειρήσεων, καθώς και ο σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας επόμενης γενιάς.
Ιδιωτική ετικέτα
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι επικρατέστερες τάσεις είναι η επέκταση της φυσικής παρουσίας των μεγάλων ανταγωνιστών μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων με μικρά καταστήματα, η επιστροφή των καταναλωτών στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η εστίαση και η επένδυση σε πρωτοβουλίες ESG, καθώς και η προτίμηση των καταναλωτών στην εξαιρετικά γρήγορη παράδοση συγκεκριμένου εύρους προϊόντων μέσω του Quick commerce.
Συμπερασματικά, η αγορά του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, παρόλα τα εμπόδια και τις προκλήσεις που εξελίσσονται παγκοσμίως. Η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών τόσο στις δραστηριότητες που αφορούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις διαδικασίες back office, όσο και στην άμεση επαφή με τους καταναλωτές κατά τη διαδικασία των αγορών, θα προσφέρουν σημαντικά οφέλη και στις δύο πλευρές και θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.
Με αφορμή την έρευνα, ο Δημήτριος Τανός, Partner, Audit, ΚPMG στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά, «Τα ευρήματα της έρευνας μας βοηθούν να χαρτογραφήσουμε τις σημαντικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια η αγορά του οργανωμένου λιανικού εμπορίου, καθώς και τις επικρατέστερες τάσεις της αγοράς στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως. Η εστίαση και επένδυση σε πρωτοβουλίες ESG, όπως και η χρήση νέων τεχνολογιών στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην επαφή με τους καταναλωτές, θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος λειτουργεί καταλυτικά για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας γενικότερα.»
Latest News
Νέος πρόεδρος στην Alpha Bank o Δημήτρης Τσιτσιράγκος
Ο Δημήτρης Τσιτσιράγκος αναλαμβάνει τα καθήκοντά του στην Alpha Bank από την 1η Ιανουαρίου 2025
«Κάηκαν» οι μπριζόλες του Salt Bae στη Μύκονο – Στο κόκκινο τα εστιατόρια του σεφ
Σε Μύκονο και Λονδίνο ο τζίρος και τα κέρδη των ψητοπωλείων Nusr-Et έχουν πάρει την κάτω βόλτα - Έκλεισε το μπεργκεράδικο στη Νέα Υόρκη
Τι φέρνει η Elpedison σε Helleniq Energy – Το σενάριο για placement και το μέρισμα από ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου απάντησε στην Edison για την αποτίμηση της Elpedison
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
Cash cow η Ελλάδα για τον οίκο Dior - Οι «χρυσές» επιδόσεις σε ένδυση και καλλυντικά
Τζίρος 55 εκατ. ευρώ για luxury ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά Dior στην ελληνική αγορά – Το νέο κατάστημα και η συμβολή του τουρισμού
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Στα «βράχια» οι μισές ρυθμίσεις μέσω εξωδικαστικού - Το αγκάθι των τόκων
Πώς εξελίσσονται οι ρυθμίσεις και ο εξωδικαστικός - Γιατί σχεδόν 1 στους 2 οφειλέτες σταματά να εξοφλεί τις δόσεις
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της