Οι Κινέζοι ταξιδιώτες ανοίγουν ξανά τις βαλίτσες τους, αλλά όχι τα πορτοφόλια τους. Περισσότεροι από 240 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται κυρίως εσωτερικούς προορισμούς όπως η Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ κατά τη διάρκεια των σχεδόν εβδομαδιαίων εορτασμών για την Ημέρα της Εργασίας. Είναι λίγο περισσότερο από τα επίπεδα πριν από την Covid, αλλά οι δαπάνες είναι χαμηλότερες καθώς πολλοί βρίσκουν φθηνότερους τρόπους διασκέδασης.

Οι φετινές διακοπές του Μαΐου, που ξεκίνησαν το Σάββατο, σηματοδοτούν την πρώτη περίοδο ταξιδιών στη χώρα μετά την πανδημία χωρίς περιορισμούς. Εν μέσω έλλειψης διεθνών πτήσεων, δημοφιλείς κινεζικοί προορισμοί έχουν επωφεληθεί από πλήθη ρεκόρ. Περίπου 100.000 επισκέπτες την ημέρα ξεχύθηκαν στον κόμβο τυχερών παιχνιδιών του Μακάο το Σαββατοκύριακο, ενώ τα εισιτήρια για το Badaling Great Wall του Πεκίνου και τη Disney της Σαγκάης έχουν εξαντληθεί. Οι εγχώριες ταξιδιωτικές κρατήσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών οκταπλασιάστηκαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ξεπερνώντας τα επίπεδα πριν από την πανδημία, σύμφωνα με το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Trip.com

Η επιστροφή των Κινέζων παραθεριστών είναι τεράστια ανακούφιση τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Πριν από την πανδημία, ο εγχώριος τουρισμός συνεισέφερε το 11% του ΑΕΠ και το 10% της εθνικής απασχόλησης, σύμφωνα με τη Fitch. Στο εξωτερικό, οι ταξιδιώτες από τη Λαϊκή Δημοκρατία ξόδεψαν 255 δισεκατομμύρια δολάρια, ή το 17% των παγκόσμιων εξερχόμενων ταξιδιωτικών δαπανών, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών.

Μειωμένες δαπάνες

Οποιαδήποτε αισιοδοξία, ωστόσο, μοιάζει πρόωρη. Τα έσοδα από τον εγχώριο τουρισμό προβλέπεται να είναι μόλις το 83% των επιπέδων του 2019, στα 120 δισεκατομμύρια γιουάν (17,4 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές επιλέγουν ταξίδια χαμηλότερου κόστους. Μια ελάχιστα γνωστή πόλη στην παράκτια επαρχία Shandong, το Zibo , για παράδειγμα, υπερηφανευόταν για τα υψηλότερα ποσοστά πληρότητας δωματίων σε ξενοδοχεία στη χώρα κατά τη διάρκεια της γιορτής της Εργατικής Πρωτομαγιάς, ανέφερε το Bloomberg, και έγινε viral στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης χάρη στα σουβλάκια μπάρμπεκιου.

Εν τω μεταξύ, τα ταξίδια στο εξωτερικό υποφέρουν. Ο αριθμός των ανθρώπων που κατευθύνονται από την ηπειρωτική Κίνα προς τα παραδοσιακά δημοφιλή ασιατικά hotspots όπως η Ταϊλάνδη, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, είναι χαμηλός. Οι προγραμματισμένες διεθνείς αναχωρήσεις από την Κίνα τον περασμένο μήνα ήταν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των πτήσεων του Απριλίου του  2019, σύμφωνα με στοιχεία της Cirium. Οι τρεις μεγάλοι αερομεταφορείς της χώρας – η Air China, η China Southern και η China Eastern- παλεύουν με τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, το αδύναμο γιουάν και τις γεωπολιτικές εντάσεις . Ακόμα κι αν τα ταξίδια στο εξωτερικό αυξάνονται, οι δαπάνες δεν ακολουθούν.

Όλα αυτά προοιωνίζονται αρνητικά για την ήδη αδύναμη ανάκαμψη της κατανάλωσης της οικονομίας. Οι αγορές πολυτελείας και οι βασικές ανάγκες παρακολουθούνται καλά, αλλά τα προϊόντα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, όπως τα smartphone και τα αυτοκίνητα, απογοητεύουν. Προς το παρόν, τα φτηνά σουβλάκια μπάρμπεκιου θα συνεχίσουν να επιλέγουν τα σωστά κουτιά για τους τουρίστες της Κίνας.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners