Μία από τις καλύτερες εταιρείες οίνου στην Ελλάδα στοχεύει να γίνει η Άμβυξ εξ ου και διευρύνει τις συνεργασίες της με εγχώρια και ξένα οινοποιεία, ενώ προχωρά και ένα βήμα παραπέρα αναλαμβάνοντας το ρόλο του «παραγωγού», λανσάροντας το δικό της brand κρασιού, το οποίο παίρνει θέση στην αγορά horeca. Άλλωστε «ο Θεός έφτιαξε μόνο το νερό, ο άνθρωπος έφτιαξε το κρασί».
Άμβυξ: Νέες συνεργασίες με την Estrella Galicia και τον οίκο De Kuyper
«Πεδίο δόξης λαμπρό», χαρακτήρισε ο γενικός διευθυντή της εταιρείας κ. Γιάννης Αρτινός, την αγορά του οίνου, ενώ όπως είπε ο κος Στάθης Σάλτας, επικεφαλής του νέου τμήματος Oenothèque, που δημιούργησε η Άμβυξ, ο συνειρμός ότι η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην Ελλάδα, με έτος ίδρυσης το 1917, ταυτίζεται με τα σκληρά ποτά, είναι λανθασμένος.
Στη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, με βάση τη συμμετοχή επί του τζίρου, το 45% αποτελούν τα spirits ενώ το κρασί μαζί με τις πωλήσεις αφρώδες οίνου και σαμπάνιας με ναυαρχίδα της κατηγορίας τη συνεργασία Moët Hennessy αφορούν στο 42%. Ακολουθούν τα μη αλκοολούχα με 11% και οι μπύρες με 2%.
«Το κρασί έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και η διεύρυνση της δραστηριότητας στην κατηγορία αποτελεί στρατηγική εμπορική επιλογή για την εταιρεία», σημείωσε ο κος Σάλτας, ένα καταξιωμένο στέλεχος με μακρά και πολύτιμη εμπειρία στο χώρο του οίνου.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία ενισχύει τη δυναμική ενός πλήρους χαρτοφυλακίου οινικών προτάσεων, το οποίο θα έχει γεωγραφική διασπορά σε όλη την επικράτεια και θα περιλαμβάνει κρασιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε η μία επιλογή να συμπληρώνει την άλλη και να μην υπάρχει στυλιστική επικάλυψη.
Ταυτόχρονα λανσάρει το δικό της «βασικό» και value for money κρασί με την ετικέτα «Βορράστρι», το οποίο θα επιχειρήσει να χτυπήσει στο HORECA το «χύμα».
Οι νέες συνεργασίες και οι ενδιαφέρουσες περιοχές
Το τελευταίο διάστημα η Άμβυξ έχει μεγεθύνει το portfolio των συνεργασιών της με τρία νέα ελληνικά οινοποιεία: Κτήμα Κοκοτός στην Αττική, Κτήμα Παλυβού στη Νεμέα και Κτήμα Μωραΐτη τη Πάρο, συμπληρώνοντας την οινική «παλέτα» της όπου κυρίαρχο ρόλο έχει το Κτήμα Alpha στο Αμύνταιο, με πωλήσεις 1.200.000 φιαλών το 2022.
Ταυτόχρονα, διατηρεί αντίστοιχες συνεργασίες με ξένα αναγνωρίσιμα οινοποιεία σε Αργεντινή, Νέα Ζηλανδία και Γαλλία (Προβηγκία).
Σε δεύτερη φάση στο ραντάρ της εταιρείας βρίσκεται η Κρήτη και η Κεντρική Ελλάδα με έμφαση στην Εύβοια και την Θεσσαλία προκειμένου να αναζητηθούν νέες συνεργασίες με οινοποιεία.
Ο στόχος για το 2023 είναι το ποσοστό της συμμετοχής του οίνου επί της αξίας των πωλήσεων να ανέλθει στο 47%.
Η εκτίναξη της ζήτησης για σαμπάνια
Στην κατηγορία του κρασιού περιλαμβάνεται και η σαμπάνια και όπως ανέφερε ο κος Αρτινός στο ΟΤ η ζήτηση έχει εκτιναχθεί.
Μάλιστα, το 2022 καταγράφηκε έλλειψη της τάξεως του 20-25%. με την εταιρεία να διαθέτει στην εγχώρια αγορά 400 χιλιάδες φιάλες.
Στην εγχώρια αγορά η «βασίλισσα» όσον αφορά τη ζήτηση σαμπάνιας είναι η Μύκονος, καθώς από τα 24 εκατ. ευρώ που ανέρχεται ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας στον τζίρο της Άμβυξ, τα 8 εκατ. ευρώ προέρχονται από το νησί των ανέμων. Υπάρχουν δε σήματα (τα πολύ ακριβά) που το 80% των πωλήσεων γίνεται αποκλειστικά στη Μύκονο!
Σχετικά με την «είδηση» της δημιουργίας ελληνικής θυγατρικής από την Moet & Chandon, όπως επισήμανε η διοίκηση της εταιρείας εξυπηρετεί για τις πληρωμές των συνεργατών του γαλλικού παραγωγού, με την Άμβυξ να παραμένει ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος του σήματος στην εγχώρια αγορά.
Σημειώνεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών της Άμβυξ, διαμορφώθηκε σε 145 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΕΦΚ (90 εκατ. καθαρές πωλήσεις) με την εταιρεία να δραστηριοποιείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands και διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως .
Για εφέτος η αγορά κινείται τους πρώτους μήνες της χρονιάς με υψηλό διψήφιο ρυθμό ανόδου σύμφωνα με τον κο Αρτινό, οποίος εκτιμά ότι «θα έχουμε ένα εξαιρετικό καλοκαίρι».
Latest News
Διατέθηκε το 15% της AustriaCard μέσω placement στα 6 ευρώ ανά μετοχή
Στο placement μπήκαν Έλληνες και ξένοι θεσμικοί αλλά και σημαντικός αριθμός family offices
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
ΤΙΤΑΝ: Στη λίστα των Financial Times «Europe’s Climate Leaders»
Ηγούνται των πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Παπουτσάνης: Ενίσχυση 52% στα κέρδη - Με διψήφιους ρυθμούς «τρέχει» το ΑΡΚΑΔΙ
Για το σύνολο του έτους, εκτιμάται ενίσχυση του κύκλου εργασιών σε σχέση με το 2023, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024
Σαράντης: Από 13 Μαΐου η καταβολή του μερίσματος για τη χρήση 2023
Η καταβολή του μερίσματος θα ξεκινήσει την Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 από την πληρώτρια τράπεζα «EUROBANK S.A.».
Εκσυγχρονίζονται οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» - Στην Αθήνα το δεύτερο φθηνότερο εισιτήριο στην ΕΕ
Στο επίκεντρο νέες τεχνολογίες, προσβασιμότητα και «πράσινη» μετάβαση - Ποια είναι η νέα επιβατοκεντρική κατεύθυνση
Αυξάνει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Eurobank Equities
«Oι μετοχές ανταποκρίθηκαν εν μέρει στην ανοδική κίνηση των ομολόγων τους στην ΕΕ, αλλά εξακολουθούν να διαπραγματεύονται με discount >20%»
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Public: Υπηρεσία «Τα πάντα Άτοκα» στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού
Οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από τις άτοκες δόσεις σε φυσικά καταστήματα Public και στα 13 μεγαλύτερα «Public + home» αλλά και στο public.gr
Η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων εγκαινιάζει το πρόγραμμα «Digital School by Τράπεζα Χανίων»
Το πρόγραμμα αφορά τη δωρεά ψηφιακού εξοπλισμού για τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό των ελληνικών σχολείων