Η παρουσία κυκλικών κόμβων αυξάνεται συνέχεια στη χώρα μας, ωστόσο εκτός από βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας εγκυμονεί και τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων καθώς υπάρχουν παρανοήσεις σχετικά με το ποιος έχει προτεραιότητα.

Αυτό συμβαίνει καθώς πολλοί πιστεύουν ότι  εφόσον βρίσκονται εντός της πλατείας έχουν προτεραιότητα, κάτι που όμως δεν ισχύει και μάλιστα τιμωρείται με βαρύ χρηματικό πρόστιμο.

Αυτοκίνητο: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προτεραιότητα, εφόσον δεν υπάρχει σηματοδότηση (π.χ. STOP) έχουν όσοι έρχονται από δεξιά, δηλαδή όσοι είναι έτοιμοι να εισέλθουν στην πλατεία.

Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του ΚΟΚ τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ειδικότερα το άρθρο 26 «Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας» ξεκαθαρίζει τι ισχύει σχετικά με την κίνηση των οχημάτων σε κυκλικούς κόμβους.

Τι αναφέρει ο Κ.Ο.Κ.

  • Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
  • Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες, το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.
  • Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.
  • Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση
  • Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά.

Κατ’ εξαίρεση:

α) αυτοί που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους, εθνικές οδούς και οδούς ταχείας κυκλοφορίας έχουν προτεραιότητα,
β) αυτοί που εισέρχονται σε οδό από χωματόδρομο, μονοπάτια, παρόδιο ιδιοκτησία, χώρο στάθμευσης και σταθμούς ανεφοδιασμού και εξυπηρέτησης οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα σε αυτός που κινούνται στην οδό,
γ) αυτοί που εκκινούν ή κινούνται προς τα πίσω, όπου αυτό επιτρέπεται, οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα,
δ) τα σιδηροδρομικά ή τροχιοδρομικά οχήματα έχουν προτεραιότητα.

Ακόμα όπως σημειώνεται οι ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών (φαναριών) κυκλοφορίας υπερισχύουν των ενδείξεων των πινακίδων σήμανσης, οι οποίες καθορίζουν την προτεραιότητα, ενώ οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Βουλή: Ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία επί της πρότασης δυσπιστίας – Πύρρειος νίκη για την κυβέρνηση
Επικαιρότητα |

Ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία επί της πρότασης δυσπιστίας - Πύρρειος νίκη για την κυβέρνηση

Συσπείρωση χωρίς ουσιαστική συγγνώμη για τα Τέμπη από την κυβέρνηση. Αίτημα για προκαταρκτική για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή με αίτημα παραπομπής στη Δικαιοσύνη. Στριμωγμένος στα σχοινιά ο πρωθυπουργός αν και δεν πέρασε η πρόταση μομφής