Ένα νέο σύστημα πρόσβασης των οχημάτων στις βοηθητικές οδούς μπροστά στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων δημιουργήθηκε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας και θα τεθεί σε ισχύ στις 7 Ιουνίου. Στόχος, να δίνεται η δυνατότητα σύντομης στάθμευσης στους οδηγούς που θέλουν να αποχαιρετήσουν ή να υποδεχτούν ταξιδιώτες χωρίς να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο και συνωστισμός. Προς τούτο επιστρατεύονται μπάρες αλλά και τσουχτερά πρόστιμα για όσους υπερβαίνουν τον μέγιστο χρόνο δωρεάν παραμονής.
«Ελευθέριος Βενιζέλος»: Φουλ στην πράσινη ενέργεια ως το 2025
Στις εν λόγω οδικές προσβάσεις εγκαταστάθηκαν σημεία ελεγχόμενης πρόσβασης με μπάρες, από τα οποία θα διέρχονται υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που κινούνται προς τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Αεροδρομίου, «ήδη από το 2019 δημιουργήθηκε μπροστά στο Κτίριο του Κύριου Αεροσταθμού το δυσάρεστο φαινόμενο του συνωστισμού λόγω της μη τήρησης των κανονισμών από αυτοκίνητα που παρέμεναν για μεγάλο διάστημα στους χώρους που προορίζονται αποκλειστικά για αποβίβαση/επιβίβαση ταξιδιωτών». Έτσι, «η εγκατάσταση σημείων ελεγχόμενης πρόσβασης έγινε για να αποφεύγεται η συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση που δημιουργούσε μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία στους συγκεκριμένους χώρους. Λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια όλων των χρηστών για την αρνητική εικόνα, οι περιοχές των Αναχωρήσεων και Αφίξεων διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους να έχουν 10 λεπτά δωρεάν παραμονής για να αποχαιρετίσουν ή να καλωσορίσουν τους ταξιδιώτες τους με άνεση και ασφάλεια, όπως στα περισσότερα ευρωπαϊκά και διεθνή αεροδρόμια.»
Η διαδικασία και η χρέωση
Πλέον, οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 10 λεπτά παραμονής και έως 2 διελεύσεις την ημέρα στα οδικά σημεία επιβίβασης και αποβίβασης ταξιδιωτών, στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις αντίστοιχα, για να παραλάβουν και να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με μελέτες, ο χρόνος αυτός θεωρείται επαρκής και είναι αντίστοιχος με το χρόνο που διατίθεται σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Μετά τα 10 λεπτά, για την επιπλέον παραμονή των οχημάτων, θα υπάρχει χρέωση.
Η διαδικασία έχει ως εξής:
- Το όχημα σταματά μπροστά στη μπάρα
- Η κάμερα διαβάζει την μπροστινή πινακίδα του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα ο οδηγός πατά το κουμπί έκδοσης εισιτηρίου και παραλαμβάνει το εισιτήριο
- Η μπάρα ανοίγει και ο οδηγός εισέρχεται στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης
- Ο οδηγός σταθμεύει σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις ολιγόλεπτης παραμονής, στην δεξιά ή στην αριστερή πλευρά του δρόμου και έχει 10 λεπτά δωρεάν στάση για να αποχαιρετίσει ή να καλωσορίσει ταξιδιώτες
- Στη συνέχεια ο οδηγός κατευθύνεται στην έξοδο και σταματά στις μπάρες
- Σκανάρει το εισιτήριο στο μηχάνημα και εφόσον η παραμονή είναι έως και 10’, η μπάρα θα ανοίξει και ο οδηγός θα φύγει χωρίς χρέωση
- Σε περίπτωση που η παραμονή στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης ξεπερνά τα 10 λεπτά, θα υπάρχει χρέωση
- Για επιπλέον 10 λεπτά (μετά το πρώτο δεκάλεπτο και ως τα 20 λεπτά) η χρέωση θα είναι 5 ευρώ
- Μετά τα 20 λεπτά, η χρέωση θα είναι 1 ευρώ/λεπτό
- Η πληρωμή γίνεται στο μηχάνημα με μετρητά ή κάρτα
- Η μέγιστη διάρκεια παραμονής στο χώρο δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 60 λεπτά
- Για τα οχήματα που θα ξεπεράσουν τη 1 ώρα παραμονής, προβλέπεται η απομάκρυνσή τους από το χώρο με γερανό
Σημειώνεται ότι στους συγκεκριμένους χώρους ισχύει ο Κ.Ο.Κ. και σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν πληρώσει για την υπέρβαση της παραμονής στο χώρο, θα λαμβάνει ειδοποίηση για πληρωμή του ποσού από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).
Ο στόχος
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «στόχος της νέας διαδικασίας δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών – αντίθετα, η απλή διαδικασία αποσκοπεί στη γρήγορη προσαρμογή των οδηγών σε μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων.
»Η σωστή οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια είναι τα βασικά συστατικά της λογικής των παρεμβάσεων και, σε αυτό το πλαίσιο, ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου, θα διατεθούν από τον ΔΑΑ για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».
»Εξετάζοντας και αξιολογώντας τη διεθνή εμπειρία, η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.»
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι θα υπάρξουν ειδικές προβλέψεις για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες, ενώ τονίζεται ότι η παροχή δωρεάν χρόνου παραμονής στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 & 2 για 20 λεπτά, θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους.
Latest News
Το σημερινό γεωπολιτικό τοπίο και οι βασικοί τομείς ανησυχίας για παγκόσμια σύγκρουση
Πόσο κοντά βρισκόμαστε σε μια παγκόσμια σύγκρουση; Ποιες περιοχές αναμένεται να βρεθούν στο μάτι των ανταγωνισμών;
Aπασχόληση: Στην ΕΕ αυξάνεται, στην Ελλάδα μειώνεται – Έκθεση Εurostat
Η απασχόληση στην ΕΕ αυξήθηκε το γ' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το β' τρίμηνο - Aντίθετα, στην Ελλάδα μειώθηκε.
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,
Γεωργία: Ο ακροδεξιός Μιχαήλ Καβελασβίλι διορίστηκε στην προεδρία της χώρας
Ο Μιχαήλ Καβελασβίλι, σήμερα 53 ετών, είναι πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος και ήταν ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση
ΕΣΗΕΑ: Ιδρύθηκε σαν σήμερα στις 14 Δεκεμβρίου 1914
Το 1947 θα πάρει τη σημερινή ονομασία της
Τουρκία: «Αποτρέψαμε αιματοχυσία στη Συρία»
Ο Χακάν Φιντάν δηλώνει ότι έπεισε Μόσχα και Τεχεράνη να μην παρέμβουν υπέρ του Άσαντ, για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Το μέλλον της Συρίας επί τάπητος σε συνάντηση στην Ιορδανία.
Γερμανία: Εκτός κυβέρνησης και στη Θουριγγία η AfD
Συνεννοήσεις και «αλχημείες» των άλλων κομμάτων απέτρεψαν την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στην κυβέρνηση της Θουριγγίας. Θα έχει όμως διάρκεια η νέα κυβέρνηση;