«Οι ανατιμήσεις δεν έχουν πιάσει ταβάνι», είχε πει ακριβώς πριν ένα χρόνο ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου METRO ΑΕΒΕ. Εφέτος ο ίδιος σημείωσε ότι ναι μεν «δεχόμαστε ανατιμήσεις», αλλά πλέον δεν είναι «σοκαριστικές». Προέβλεψε μάλιστα ότι στο τελευταίο τρίμηνο εφέτος θα έχουμε μια άλλη εικόνα, καθώς η πτώση των τιμών έχει ήδη αρχίσει.

Σε ποια προϊόντα μειώνονται οι τιμές

Σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, που είχαν ανέβει πάρα πολύ οι τιμές έχουμε μειώσεις, σχολίασε. Τέτοια προϊόντα είναι τα σπορέλαια, τα χαρτικά και είδη με αγελαδινό γάλα.

Η αποκλιμάκωση τιμών στο αγελαδινό γάλα ξεκίνησε από τα εισαγόμενα. Και οι εγχώριοι προμηθευτές έχουν κάνει ήδη μειώσεις και όποιος δεν έκανε θα κάνει αναγκαστικά, υποστήριξε, προβλέποντας ότι οι τιμές θα μειωθούν και στο πρόβειο γάλα. Και αυτό γιατί έχει μειωθεί η κατανάλωση.

Σούπερ μάρκετ: Ποια καταστήματα «ψηφίζουν» οι Έλληνες για τα ψώνια τους 

«Ξεφουσκώνει» το καλάθι

Για το «καλάθι του νοικοκυριού» ο κος Παντελιάδης είπε ότι «πλέον έχει ξεφτίσει» και αποτελεί μία προωθητική ενέργεια, η οποία, όπως κάθε προωθητική ενέργεια, κάποια στιγμή «ξεφουσκώνει».

«Πλέον δεν προσφέρει τίποτα ιδιαίτερο παρά αρκετή γραφειοκρατία για όλους εμάς και αρκετή γκρίνια από πλευράς προμηθευτών», σημείωσε ο Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Ο τζίρος στα καταστήματα της αλυσίδας My market που προήλθε από τις πωλήσεις των προϊόντων του «καλαθιού» ανήλθε σε 4,5%.

Σημαντική αύξηση κερδών

Παρά ταύτα, σε μια χρονιά, όπως η περσινή, που λιανεμπόριο και βιομηχανία «είδαν» τα περιθώρια κέρδους τους να πιέζονται, ο όμιλος Metro εμφάνισε αυξημένα κέρδη προ φόρων στα 28,3 εκατ. ευρώ, από 22,4 εκατ. ευρώ το 2021 (+26,8%), ενώ τα EBITDA ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 60 εκατ. ευρώ (60,5 εκατ. ευρώ έναντι 53,4 εκατ. ευρώ το 2021), σημειώνοντας αύξηση 13,3%.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε στο 1,5 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 9,5% συγκριτικά με το 2021. Για εφέτος τα έσοδα προβλέπεται ότι θα φτάσουν τα 1,58 δισ. ευρώ. Μεγάλο μέρος της περσινής ανόδου είχε πληθωριστικά χαρακτηριστικά.

«Ήταν μία δύσκολη χρονιά με πίεση στα αποτελέσματα, όπου το περιθώριο μεικτού κέρδους ήταν κλειδωμένο νομοθετικά. Ήταν πολύ σημαντικό που καταφέραμε λοιπόν να αυξήσουμε την κερδοφορία», σχολίασε ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του ομίλου για τη χρήση του 2022.

«Καταφέραμε να κρατήσουμε τα κόστη χαμηλά εκτός από το ενεργειακό και το μισθολογικό που αυξήθηκαν, και σε συνδυασμό με την αύξηση του τζίρου πετύχαμε βελτίωση κερδοφορίας», τόνισε.
Τα My market κινήθηκαν θετικά, επηρεασμένα από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca.

Σε επίπεδο μεριδίων, τα καταστήματα My market κατέγραψαν οριακή μείωση, 0,2%, ενώ τα Metro Cash & Carry μικρή αύξηση 0,5%.

Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ έως το 2026

Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ στην τετραετία 2023-2026 θα πραγματοποιήσει ο όμιλος Metro, σύμφωνα με κο Παντελιάδη, που κατευθυνθούν στην ενίσχυση του δικτύου με νέα καταστήματα, σε ΑΠΕ, ψηφιακό μετασχηματισμό και στην αγορά ακινήτου στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως κέντρο logistics.

Η δυναμική του ομίλου σε χώρους αποθήκευσης και διανομής ξεπερνά τα 100.000 τ.μ. και αναζητά κέντρο διανομής στην περιοχή του Ασπροπύργου.

Με 25 νέα καταστήματα ενισχύεται το δίκτυο των σούπερ μάρκετ

Παρ’ ότι οι καταναλωτές «επιδοτούν» τα hyper market, τα οποία συνέχισαν να κερδίζουν μερίδιο και το 2022, η διοίκηση του λιανεμπορικού ομίλου εκτιμά ότι από τη φετινή χρονιά θα υπάρξει εξισορρόπηση, με τα μεσαία καταστήματα να επανακάμπτουν.

Επίσης φαίνεται πως περιθώριο ανάπτυξης έχουν και τα καταστήματα μικρού μεγέθους (convenience stores), μια κατηγορία στην οποία επενδύει ο όμιλος με τα My market Local.

Σε αυτή την κατεύθυνση υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν 25 νέα καταστήματα, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι convenience stores υπό το σήμα My market Local. Υπενθυμίζεται ότι τα μικρά καταστήματα (150 – 200 τ.μ.) αναπτύσσονται με το μοντέλο franchise.

Εκτιμάται ότι έως το 2025 το δίκτυο των My market Local θα αριθμεί 80 καταστήματα, ενώ αυτή τη στιγμή υφίστανται περισσότερα από 100 αιτήματα από ενδιαφερόμενους ανά μήνα.

Νέο κατάστημα και στην Κύπρο

Στο αναπτυξιακό πλάνο της METRO περιλαμβάνεται και η Κύπρος όπου το κατάστημα χονδρικής στη Λεμεσό ξεκίνησε να λειτουργεί στη διάρκεια της πανδημίας, έχοντας ήδη κλείσει 3 χρόνια.

Το 2022 «έτρεξε» με 57% άνοδο πωλήσεων σε σχέση με το 2021 και στο τετράμηνο του 2023 ο ρυθμός αύξησης αγγίζει το 39% σε ετήσια βάση.

Από το 2024 θα λειτουργήσει και νέο κατάστημα 3.000 τ.μ. στη Λευκωσία, με την επένδυση να υπολογίζεται στα 8 εκατ. ευρώ.

Ανάπτυξη για τα Cash & Carry

Σε επίπεδο χονδρικής ο όμιλος διατηρεί 48 καταστήματα Cash & Carry καθώς και ένα delivery center που τροφοδοτεί τα νησιά. Επίσης διαθέτει και 7 hubs, όπου ετοιμάζονται οι παραγγελίες.

Φέτος προστίθενται 3 νέα hubs για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών από το e-shop, καθώς και ένα dark store στη Ρόδο, δεδομένου ότι η ζήτηση και η κίνηση είναι αρκετά έντονη στο νησί.

Υπηρεσία γρήγορης παράδοσης

Εκτός από το φυσικό δίκτυο εξελίσσεται και το ψηφιακό κανάλι. Συγκεκριμένα το ηλεκτρονικό κατάστημα λάνσαρε πριν από μία εβδομάδα νέα πλατφόρμα, ενώ επεκτείνονται οι συνεργασίες με τις Wolt και Instashop.

Σημειώνεται επίσης ότι έχει ξεκινήσει η νέα υπηρεσία «Speedy» στο κομμάτι των γρήγορων παραδόσεων για τις παραγγελίες μέσω διαδικτύου, με δέσμευση παράδοσης μίας ώρα και μέχρι τώρα έχει πετύχει χρόνο περίπου 35 λεπτά.

Η χρέωση είναι στα 3 ευρώ, με slot 1 ώρας αντί για τρίωρο. Περιλαμβάνεται όλο το κωδικολόγιο, όλα τα ζυγιζόμενα, όλες οι προσφορές καθώς και online παρακολούθηση της παραγγελίας.

Έρχεται ο virtual σύμβουλος πωλήσεων

Σχετικά με το e-shop του Cash & Carry, το οποίο λειτουργεί για περισσότερο από ένα χρόνο, οι εφετινές επιδόσεις είναι αυξημένες κατά 50% σε σύγκριση με το 2022.

Ταυτόχρονα στο e-shop της χονδρικής έρχεται ο «virtual σύμβουλος πωλήσεων» προκειμένου να βιώνουν και οι ηλεκτρονικοί πελάτες την ίδια εμπειρία με τους πελάτες που επιλέγουν το φυσικό κατάστημα για τις αγορές τους.

Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο με υποστήριξη από φυσικό πρόσωπο. Από τον Μάρτιο του 2024 θα γίνει η μετάβαση σε ένα Τεχνητής Νοημοσύνης σύμβουλο, που θα δίνει συμβουλές και κατευθύνσεις στον πελάτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις