Hub εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων αεροσκαφών στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο προς όφελος της εταιρίας αλλά και της ελληνικής οικονομίας σχεδιάζει η Aegean σε συνεργασία με την καναδική CAE.

Οι δυο εταιρείες ένωσαν τις δυνάμεις, την τεχνογνωσία, αλλά και τις κοινές τους αξίες, για να δημιουργηθεί το πιο σύγχρονο και ολοκληρωμένο κέντρο στην εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Aegean: Αύξηση κατά 72% της επιβατικής κίνησης το α’ τρίμηνο του 2023

Πρόκειται για μία επένδυση αρχικού ύψους 140 εκατ. ευρώ που στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, σε ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar (μεταλλικά υπόστεγα) της Ευρώπης.

Θέσεις εργασίας

Η συγκεκριμένη επένδυση σύμφωνα με τα στελέχη της Aegean στην ωρίμανσή της, αναμένεται να δημιουργήσει έως 500 νέες άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης σε διάστημα πέντε έως επτά ετών.

Για την δημιουργία αυτού του κέντρου η AEGEAN προχώρησε στο επόμενο στάδιο ανακοινώνοντας τη συνεργασία υπό τη μορφή κοινοπραξίας (Joint Venture), με την CAE, την κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης για πιλότους και πληρώματα καμπίνας για τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με σχετική παρουσίαση που έκανε η εταιρεία σε Έλληνες δημοσιογράφους στη Μαδρίτη στην έδρα ενός από τα εκπαιδευτικά κέντρα της CEA που βρίσκονται «σπαρμένα» σε περισσότερες από 200 τοποθεσίες σε περισσότερες από 40 χώρες, με συνολική έκταση 85.000 τετραγωνικών μέτρων, το πρώτο εκπαιδευτικό κέντρο για πληρώματα αερομεταφορών στην Ελλάδα θα καλύψει ένα σημαντικό κενό σε υποδομές σε τοπικό επίπεδο για υπηρεσίες υποστήριξης τρίτων μέσω δύο κύριων παράλληλων δραστηριοτήτων:

• τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως και 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.

• την ανάπτυξη του Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων με επένδυση σε συνολικά 7 προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και τη δημιουργία εγκαταστάσεων, για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας. Στο ίδιο σύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

Η Αθήνα

Όπως ανέφερε, μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογάννης το νέο Κέντρο της Αθήνας, ενισχύει τη θέση της εταιρείας, ενισχύοντας την ευελιξία των προγραμμάτων εκπαίδευσης, αλλά και την εξωστρέφειά της. «Ήταν κάτι που ήλθε μετά από μια μεγάλη προσπάθεια και αρκετό χρόνο ωρίμανσης» ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, που προσέθεσε ότι το νέο Κέντρο Εκπαίδευσης οφείλεται στην επιμονή του κάπτεν Παναγιώτη Σίσκου, επικεφαλής της εκπαίδευσης στην αεροπορική εταιρεία. Από την πλευρά του ο κ. Σίσκος τόνισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί “ακρογωνιαίο λίθο ασφαλείας. Με το κέντρο θα είμαστε πιο ευέλικτοι στην εκπαίδευση και προσδοκούμε να επεκτείνουμε τις συνέργειες μας για να έρθουν πληρώματα κι άλλων εταιρειών για εκπαίδευση”

Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της τοποθέτησης στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης.

Το εκπαιδευτικό κέντρο

Με χωρητικότητα έως και 7 προσομοιωτών πλήρους πτήσης, το εκπαιδευτικό κέντρο AEGEAN – CAE θα αποτελέσει μέρος της νέας Τεχνικής Βάσης της AEGEAN συνολικής έκτασης 85.000 m2 που θα δημιουργηθεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, ενώ παράλληλα επεκτείνει περεταίρω το ήδη σημαντικό παγκόσμιο δίκτυο κέντρων εκπαίδευσης της CAE.

Στο πρώτο στάδιο ανάπτυξης το Εκπαιδευτικό Κέντρο θα διαθέτει τέσσερις προσομοιωτές πτήσης, συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320neo, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, καθώς και εξοπλισμό εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, ενώ προβλέπει την εγκατάσταση τριών επιπλέον προσομοιωτών. Στην πλήρη του ανάπτυξη, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους το χρόνο (42.000 ώρες εκπαίδευσης) και πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας.

Τα στελέχη της AEGEAN υποστηρίζουν ότι με την επένδυση αυτή ενισχύονται σημαντικά η ανταγωνιστικότητα οι τεχνικές δυνατότητές και το γνωσιακό επίπεδο των ανθρώπων της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας. Η Ελλάδα τοποθετείται σταδιακά στον ευρωπαϊκό και διεθνή χάρτη ως εκκολαπτήριο στελεχών για την εταιρεία και τη χώρα, εκπαιδεύοντας του πιλότους και τους μηχανικούς του μέλλοντος, προσφέροντας απεριόριστες δυνατότητες και δημιουργεί μία νέα δυναμική προστιθεμένης αξίας, εξωστρέφειας και ανταγωνιστικότητας στην AEGEAN, αλλά και ευρύτερα στον κλάδο. Παράλληλα, η εκπαιδευτική δυναμικότητα του Κέντρου, επιτρέπει τη διεύρυνση των υπηρεσιών υποστήριξης που η AEGEAN θα μπορεί να προσφέρει σε τρίτες εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 60% της δυναμικότητας του Κέντρου θα μπορεί να αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση πτητικού δυναμικού τρίτων και το 40% από την AEGEAN.

 Τουριστική κίνηση

Στο περιθώριο της εκδήλωσης για την παρουσίαση των εκπαιδευτικών συστημάτων (προσομοιωτές) της CEA στη Μαδρίτη, τα στελέχη της Aegean αναφέρθηκαν καις την τουριστική κίνηση για φέτος, Η εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου της αεροπορικής εταιρείας κ. Γερογιάννη είναι ότι η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλύτερη ενώ σημείωσε ότι η μέση πληρότητα στα αεροπλάνα της AEGEAN ξεπερνά το 80%.

Επίσης ο κ. Γερογιάννης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ot.gr σημείωσέ ακόμη την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης αεροσκαφών η οποία επηρεάζει και τις τιμές των εισιτηρίων. Υπάρχει αδυναμία από τους κατασκευαστές αεροπλάνων να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους στις νέες παραγγελίες αεροσκαφών με αποτέλεσμα να καταγράφεται ένα έλλειμμα στην προσφορά χωρητικότητας. Μάλιστα και η Aegean θα παραλάβει φέτος λιγότερα αεροσκάφη από όσα ήταν προγραμματισμένα.

Τέλος απαντώντας σε άλλη ερώτηση του ot.gr υποστήριξε ότι απαιτείται επαναξιολόγηση των αγόνων γραμμών

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις