Στα 850 δισ. δολάρια αναμένεται να φτάσει έως το 2050 η παγκόσμια αγορά πράσινου υδρογόνου, κυρίως λόγω της της εγκατάστασης άνω των 5 TW δυναμικότητας ηλεκτρόλυσης, σύμφωνα με έκθεση της Rethink Energy.
Η έκθεση υπογραμμίζει τη σημασία των περίπου 650 GW παραγωγικής ικανότητας ηλεκτρολύτη και αναμένει αθροιστικές πωλήσεις 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική απόδοση των επενδύσεων ύψους 111 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε mega-εργοστάσια ηλεκτρολύτη.
Πράσινο υδρογόνο: Επενδύσεις έως 2 τρισ. δολάρια μεταξύ 2025 και 2050 – Τι δείχνει έρευνα της BCG
Η βιομηχανία υδρογόνου είναι έτοιμη να ακολουθήσει την τροχιά της αγοράς LNG, με βασικούς παίκτες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Αυστραλία, η Χιλή και επιλεγμένες ευρωπαϊκές και αφρικανικές χώρες να κυριαρχούν στην παγκόσμια προσφορά. Ενώ ορισμένοι σύνδεσμοι της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα σπάνια στοιχεία μπορεί να δημιουργήσουν προκλήσεις, συνολικά, η τιμή των ηλεκτρολυτών αναμένεται να συνεχίσει να πέφτει. Το πράσινο υδρογόνο προβλέπεται να είναι η κορυφαία μέθοδος παραγωγής υδρογόνου έως το 2039.
Η αμμωνία
Η Hydrogen Europe αναφέρει ότι η παγκόσμια παραγωγή αμμωνίας, με επικεφαλής την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, αυξάνεται σταθερά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, φθάνοντας τους 185 μετρικούς τόνους (MT) το 2020. Ο οργανισμός τονίζει ότι το κόστος προμήθειας υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές θα διαμορφωθεί στα 3,0 € περίπου /kg με τιμές φυσικού αερίου στα 50 €/MWh (πρόβλεψη τιμής 2025 από τον ΔΟΕ).
Ωστόσο, εάν οι τιμές του φυσικού αερίου μειωθούν σε ιστορικά επίπεδα περίπου 20 €/MWh, το κόστος προμήθειας υδρογόνου θα αντιμετωπίσει περαιτέρω πίεση, υποχωρώντας σε περίπου 1,6 €/τόνο. Η αμμωνία αντιπροσωπεύει επί του παρόντος σχεδόν το ένα τρίτο της κατανάλωσης υδρογόνου στην Ευρώπη, καθιστώντας την τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή μετά τη διύλιση πετρελαίου. Καθώς η σημασία της διύλισης αργού πετρελαίου μειώνεται, ο ρόλος της αμμωνίας αναμένεται να αυξηθεί.
Αυξημένη ζήτηση
Η συνολική ζήτηση για υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, το 2021, έφτασε τους 94 εκατομμύρια τόνους, με το μεγαλύτερο μέρος να είναι γκρι υδρογόνο (προερχόμενο από ορυκτά καύσιμα), ενώ αναμένεται να εκτοξευθεί σε 350 με 530 εκατομμύρια τόνους ανά έτος μέχρι το 2050.
Σύμφωνα άλλη μελέτη, της BCG, προκειμένου να καλυφθεί αυτή η ζήτηση, κυβερνήσεις και ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να επενδύσουν 6 με 12 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2025 και 2050.
Οι επενδύσεις στον τομέα των υποδομών έχουν γίνει ιδιαίτερα ελκυστικές το τελευταίο διάστημα, καθώς λόγω της φύσης τους τείνουν να έχουν πιο σταθερές αποδόσεις κατά τη διάρκεια περιόδων οικονομικής αστάθειας και υψηλού πληθωρισμού.
Η νέα μελέτη της BCG με τίτλο: ‘Building the Green Hydrogen Economy’ εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους οι επενδυτές μπορούν να αξιοποιήσουν μια από τις ταχύτατα αναδυόμενες επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα τον υποδομών, την παραγωγή, μεταφορά και αποθήκευση υδρογόνου χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Το υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος αναμένεται να έχει καθοριστικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση βιομηχανικών κλάδων με παραδοσιακά υψηλές εκπομπές άνθρακα όπως είναι οι κλάδοι των δομικών και χημικών υλικών και τα αεροπορικά, ναυτιλιακά καύσιμα.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος