Οι αυξήσεις τιμών στα ξενοδοχεία, η «κοιλιά» των Γερμανών και η εκτόξευση των αεροπορικών εισιτηρίων είναι μερικά από τα θέματα, που συζητούν οι ξενοδόχοι και θεωρούν ότι θα κρίνουν την πορεία των αφίξεων και εσόδων φέτος.

Τουρισμός: «Ποινική ρήτρα» σε εργαζόμενους, να πληρώσουν 5.000 ευρώ εάν παραιτηθούν

Προς το παρόν η αισιοδοξία για την πορεία της φετινής χρονιάς είναι διάχυτη ωστόσο οι πιο συγκρατημένοι βλέπουν κάποια μικρά σύννεφα στον ορίζοντα που δημιουργούν ένα μικρό προβληματισμό. Τελευταία εξέλιξη που προβληματίζει η αναγγελία ότι η Γερμανία μπήκε επίσημα σε ύφεση και είναι ένα ερώτημα πως θα επηρεαστεί από αυτή η διεθνή και ελληνική τουριστική αγορά.

Η τουριστική σεζόν έχει ανοίξει από τις αρχές Μαΐου με τις πτήσεις τσάρτερ λέει στο Ot.gr ο κ. Μανώλης Γιαννούλης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων και το επίπεδο των προκρατήσεων καθώς και ο αριθμός των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων τόσο για την Κρήτη όσο και το σύνολο της χώρας δείχνουν ότι η χρονιά θα πάει καλά.

Ο ίδιος αποφεύγει να αναφερθεί σε ποσοστό αύξησης αφίξεων και εσόδων σε σχέση με το 2022 και «συγκρατημένος» όπως δηλώνει, εκτιμά ότι φέτος θα έχουμε μια χρονιά ρεκόρ υπό την προϋπόθεση ότι θα πάει καλά και η Αθήνα. Πολλά πάντως θα εξαρτηθούν και φέτος από τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής (last minute), οι οποίες θα έχουν και φέτος κυρίαρχο ρόλο.

Οι αεροπορικές θέσεις

Σε ότι αφορά τις προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σύμφωνα με το Airdata tracker του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του INSETE ότι ο αριθμός του συνόλου των προγραμματισμένων θέσεων για φέτος είναι αυξημένος κατά 2,2% σε σύγκριση με το 2022. Οι θέσεις από Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ είναι αυξημένες κατά 3,6% και 1,4% αντίστοιχα ενώ από άλλους προορισμούς οι αριθμοί είναι μικρότεροι. Ειδικότερα από Ολλανδία η πτώση του αριθμού των προγραμματισμένων θέσεων είναι 1,5%, της Ιταλίας 2,5% και της Γαλλίας 8,3%, ενώ μεγαλύτερη είναι η πτώση από τη Γερμανία (-14,9%).

Υπάρχει μια ικανοποίηση για τις κρατήσεις σημειώνει στον ot.gr η Κωνσταντίνα Σβύνου πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω και πρόεδρος επίσης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, ωστόσο επισημαίνει την «κοιλιά» που καταγράφεται στο ενδιαφέρον και τις κρατήσεις από τη Γερμανία. Ελπίζουμε όμως συμπληρώνει ότι θα καλυφθεί το κενό τους επόμενους μήνες. Πάντως τόσο στην Κω όσο και τη Ρόδο και γενικότερα τα Δωδεκάνησα οι χρονιά φέτος θα κλείσει πάνω από το 2019 όπως άλλωστε συνέβη και πέρυσι.

Ο μέσος όρος των αυξήσεων

Όσον αφορά τις τιμές των ξενοδοχείων η κα. Σβύνου επισημαίνει ότι πανελλαδικά τα μισά σχεδόν ξενοδοχεία είχαν κλείσει με τους Tour operators αυξήσεις 11% κατά μέσο όρο για φέτος. Από εκεί και πέρα άλλα ξενοδοχεία κινήθηκαν, ψηλότερα άλλα και χαμηλότερα. Υπάρχουν αυξήσεις προσθέτει ωστόσο εκτιμά ότι συνολικά το ξενοδοχειακό προϊόν της χώρας μας εξακολουθεί να είναι υποτιμημένο σε σύγκριση και με την διεθνή αγορά. Ικανοποίηση καταγράφεται και στην Σαντορίνη όπου σύμφωνα με τον πρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων του νησιού, Αντώνη Ηλιόπουλο φέτος αναμένεται αύξηση κρατήσεων κατά 10-15% σε σύγκριση με το 2019.

Στα θετικά στοιχεία είναι και η επανεμφάνιση των Κινέζων μετά από δυο χρόνια απουσίας από το νησί. Πάντως το πρώτο λόγο τον έχουν οι Αμερικάνοι αν και φέτος εκφράζεται ένας προβληματισμός καθώς και αυτοί φαίνεται να επηρεάζονται από τις αυξήσεις των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, τις οποίες χαρακτηρίζει υπέρμετρες και επηρεάζουν τις αποφάσεις.

Επίσης για τον ίδιο πρόβλημα συνιστά η αύξηση του λειτουργικού και χρηματοοικονομικού κόστους των ξενοδοχείων καθώς και η έλλειψη εργαζόμενων. Το έλλειμμα σε εργαζόμενους στο νησί μας φτάνει το 20% σημειώνει ο κ. Ηλιόπουλος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott