
Σε κατάσταση συναγερμού τέθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής το μεσημέρι της Παρασκευής, μετά τη σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων ανοιχτά της Χίου.
Μετά τη σύγκρουση των δύο πλοίων, που ήταν κενά φορτίου, στο σημείο βρέθηκαν ισχυρές δυνάμεις του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και ελικόπτερο, προκειμένου να παράσχουν κάθε βοήθεια που θα ζητούσαν οι ναυτικοί.
Ναυτιλία: Σύγκρουση φορτηγών πλοίων σημαίας Βανουάτου και Σιγκαπούρης στη Χίο [Video]
Την ίδια ώρα, στο σημείο -ήταν σε διεθνή ύδατα- έσπευσαν και σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής, καθώς στο ένα από τα δύο πλοία υπήρχαν Τούρκοι ναυτικοί.
Η κίνηση «ματ»
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές Αρχές προχώρησαν σε δύο κινήσεις «ματ», με σκοπό να μην επιτρέψουν στους Τούρκους να αναλάβουν εκείνοι την διαχείριση του συμβάντος.
Αρχικά, το πλήρωμα του σκάφους της τουρκικής ακτοφυλακής που έφτασε στο σημείο της σύγκρουσης, αντιλήφθηκε ότι μπροστά του ήταν σε πλήρη εξέλιξη μια μεγάλη κινητοποίηση από πλευράς ελληνικών δυνάμεων. Στην επιχείρηση αυτή, έπαιρναν μέρος πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, του Πολεμικού Ναυτικού και ελικόπτερα.
Το «τρικ» του καπετάνιου
Η επιχείρηση του Λιμενικού δεν ήταν εύκολη, καθώς ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου με τους Τούρκους ναυτικούς μιλούσε κυρίως στους Τούρκους και απαντούσε μονολεκτικά στις ερωτήσεις των στελεχών του θαλάμου επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Έτσι, αποφασίστηκε να υλοποιηθεί η δεύτερη κίνηση από τις ελληνικές δυνάμεις.
Το ελικόπτερο μετέφερε έναν διασώστη του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος κατέβηκε με τον ειδικό μηχανισμό στο κατάστρωμα του πλοίου.
Στη συνέχεια πήγε στον καπετάνιο ξεκαθαρίζοντας του ότι βρίσκεται σε περιοχή έρευνας – διάσωσης των ελληνικών αρχών, ότι μόνο από το Λιμενικό Σώμα παίρνει οδηγίες.
Ο Έλληνας διασώστης ζήτησε μάλιστα να ενημερωθεί εκείνη τη στιγμή αν το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου «ΑΝΤ» με σημαία Βανουάτου θέλει βοήθεια ή όχι, καθώς είχε υποστεί ζημιά.
Όπως αναφέρουν πηγές του Λιμενικού, ο καπετάνιος απάντησε πως δεν ήθελε κάποια βοήθεια και θα πήγαινε με ιδία μέσα προς το πλησιέστερο τουρκικό λιμάνι.
Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του πλοίου προς τα τουρκικά ύδατα.
Το πλοίο συνοδεύεται από τέσσερα ελληνικά πλωτά και ελικόπτερο, αλλά και από το σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής που είχε φτάσει μέχρι το σημείο της σύγκρουσης.
Κανένα πρόβλημα στο δεύτερο πλοίο
Στο άλλο πλοίο, σημαίας Σιγκαπούρης, στο οποίο το πλήρωμα αποτελείται από Φιλλιπινέζους και Ρουμάνους ναυτικούς, δεν έχουν σημειωθεί ζημιές και αναμένεται να συνεχίσει κανονικά το ταξίδι του.
Υπενθυμίζεται ότι και τα δύο πλοία ήταν κενά φορτίου την ώρα του ατυχήματος, ενώ δεν προκλήθηκε κάποια μόλυνση στα ύδατα.
Πηγή in.gr


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες