Μείωση κατά 2,8% κατέγραψαν το 2022, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της ΕΕ από την καύση ορυκτών καυσίμων (πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου, φυσικό αέριο, άνθρακας και τύρφη) για ενεργειακή χρήση στην επικράτεια της ΕΕ, και ανήλθαν σχεδόν σε 2,4 γιγατόνους (Gt).
Το 2022, οι εκπομπές CO2 από την εδαφική χρήση ενέργειας μειώθηκαν σε 17 χώρες της ΕΕ. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ολλανδία (-12,8%), ακολουθούμενη από το Λουξεμβούργο (-12%), το Βέλγιο (-9,7%) και την Ουγγαρία (-8,6%).
«Καπέλο» 2.000 ευρώ στην τιμή κάθε νέου αυτοκινήτου από τη νέα προδιαγραφή Euro 7 [γραφήματα]
Από την άλλη πλευρά, η Βουλγαρία κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στις εκπομπές CO2 (+12%), ακολουθούμενη από την Πορτογαλία (+9,9%) και τη Μάλτα (+4,1%).
Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στη μειοψηφία των χωρών της ΕΕ που αύξησαν τις εκπομπές ρύπων κατά 3,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ποια χώρα είναι ο πιο μεγάλος ρυπαντής στην ΕΕ
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Γερμανία από μόνη της αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών CO2 της ΕΕ από την καύση ορυκτών καυσίμων για χρήση ενέργειας. Η Ιταλία και η Πολωνία (12,4%) και η Γαλλία (10,7%) έπονται στην σχετική κατάταξη των κρατών – μελών της ΕΕ με τις μεγαλύτερες εκπομπές CO2 το 2022. Η Ελλάδα
Το 2022, τα συγκεντρωτικά στοιχεία δείχνουν ότι οι εκπομπές CO2 από στερεά ορυκτά καύσιμα (άνθρακας και σχιστόλιθος πετρελαίου, εξαιρουμένης της τύρφης) αυξήθηκαν ελαφρά σε επίπεδο ΕΕ (+3 ποσοστιαίες μονάδες), ενώ οι εκπομπές από πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου παρέμειναν περίπου στα ίδια επίπεδα όπως το 2021 (+1 π.μ.).
Από την άλλη πλευρά, οι εκπομπές CO2 από το φυσικό αέριο μειώθηκαν σημαντικά (-13 π.μ.), αντανακλώντας, μεταξύ άλλων, τις προσπάθειες που κατέβαλαν οι χώρες της ΕΕ για την επίτευξη του εθελοντικού στόχου μείωσης της ζήτησης αερίου που εισήχθη τον Αύγουστο του 2022.
Κρίσιμος παράγοντας υπερθέρμανσης του πλανήτη
Οι εκπομπές CO2 από τη χρήση ενέργειας συμβάλλουν σημαντικά στην υπερθέρμανση του πλανήτη και αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% όλων των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ΕΕ. Το μείγμα καυσίμων, τα πρότυπα στέγασης, η οικονομική ανάπτυξη, το μέγεθος του πληθυσμού καθώς επίσης οι μεταφορές και οι βιομηχανικές δραστηριότητες είναι ορισμένοι παράγοντες που επηρεάζουν τις εκπομπές CO2 από τη χρήση ενέργειας.
Οι εκπομπές CO2 δημιουργούνται με την καύση ορυκτών καυσίμων. Για παράδειγμα, η χρήση εισαγόμενου φυσικού αερίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας οδηγεί σε αύξηση των εκπομπών στη χώρα που εισήγαγε το αέριο. Αντίθετα, οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας δεν επηρεάζουν τις εκπομπές της χώρας, καθώς αυτές αναφέρονται στη χώρα όπου παρήχθη η ηλεκτρική ενέργεια.
Μια πιο εις βάθος ανάλυση πρέπει να λάβει υπόψη όλες τις εισαγωγές και εξαγωγές διαφορετικών πρωτογενών και παράγωγων ενεργειακών προϊόντων, εμπορευμάτων με ενσωματωμένες εκπομπές (όπως ο σίδηρος και ο χάλυβας), καθώς και, στην περίπτωση των μεταφορών, ο τουρισμός καυσίμων (δηλ. τροφοδοτώντας ένα όχημα σε μια χώρα, αλλά καταναλώνοντας αυτό το καύσιμο σε άλλη χώρα).
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος