Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο μελέτησαν τις αναταράξεις που προκαλούνται συχνά κατά τη διάρκεια αεροπορικών πτήσεων και οι οποίες είναι πιο δύσκολο για τους πιλότους να τις αποφύγουν.
Αυτό που διαπίστωσαν είναι ότι οι έντονες αναταράξεις είχαν αυξηθεί κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020 σε μια τυπικά πολυσύχναστη διαδρομή στον Βόρειο Ατλαντικό.
Υπολόγισαν την αύξηση στις αλλαγές στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα υψόμετρα λόγω του θερμότερου αέρα εξαιτίας των εκπομπών άνθρακα.
«Μετά από μια δεκαετία έρευνας που δείχνει ότι η κλιματική αλλαγή θα αυξήσει τις αναταράξεις και τα “κενά αέρος” στο μέλλον, έχουμε τώρα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η αύξηση αυτή έχει ήδη ξεκινήσει», δήλωσε ο καθηγητής Πολ Ουίλιαμς, επιστήμονας της ατμόσφαιρας στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ που συνέγραψε η μελέτη.
Κλιματική καταστροφή: Tο μέλλον είναι τώρα
«Θα πρέπει να επενδύσουμε σε βελτιωμένα συστήματα πρόβλεψης και ανίχνευσης αναταράξεων, για να αποτρέψουμε την προοπτική να έχουμε πιο ανώμαλες πτήσεις τις επόμενες δεκαετίες».
Τα δρομολόγια πτήσεων στις ΗΠΑ και τον Βόρειο Ατλαντικό σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις. Η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και ο Νότιος Ατλαντικός παρουσίασαν επίσης σημαντικές αυξήσεις στις αναταράξεις.
Jet Stream
Ο καθηγητής Ουίλιαμς είπε ότι οι αυξημένες αναταράξεις οφείλονταν στη μεγαλύτερη διάτμηση του ανέμου -ή διαφορές στην ταχύτητα του ανέμου- στον αεροχείμαρρο Jet Stream, ένα ισχυρό σύστημα ανέμου που πνέει από τα δυτικά προς τα ανατολικά, περίπου πέντε έως επτά μίλια πάνω από την επιφάνεια της Γης. Υπάρχει σε μεγάλο βαθμό λόγω μιας διαφοράς στη θερμοκρασία μεταξύ του ισημερινού και των πόλων της Γης.
Μπορεί οι δορυφόροι να μην μπορούν να «δουν» τις αναταράξεις, ωστόσο μπορούν να καταγράψουν τη δομή και το σχήμα του αεροχείμαρρου, επιτρέποντας την ανάλυσή του.
Το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύσει αναταράξεις από καταιγίδες, αλλά οι αναταράξεις σε κενό αέριος είναι σχεδόν αόρατες και δύσκολο να εντοπιστούν.
Οι ταραγμένες πτήσεις δεν είναι μόνο άβολες, αλλά μπορούν επίσης να προκαλέσουν τραυματισμούς σε όσους βρίσκονται στην πτήση. Οι έντονες αναταράξεις είναι πολύ σπάνιες, αλλά οι αναταράξεις σε κενό αέρος μπορεί να καταστούν απρόσμενα επικίνδυνες όταν οι επιβάτες δεν είναι δεμένοι με ζώνη.
«Κανείς δεν πρέπει να σταματήσει να πετάει επειδή φοβάται τις αναταράξεις, αλλά είναι λογικό να κρατάτε τη ζώνη σας δεμένη όλη την ώρα, εκτός κι αν κινείστε, κάτι που κάνουν οι πιλότοι», είπε ο καθηγητής Ουίλιαμς. «Αυτό είναι σχεδόν μια εγγύηση ότι θα είστε ασφαλείς ακόμα και στις χειρότερες αναταράξεις».
Οικονομικές συνέπειες
Υπάρχουν και οικονομικές συνέπειες. Η αεροπορική βιομηχανία χάνει μεταξύ 150 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο στις ΗΠΑ ετησίως λόγω των επιπτώσεων των αναταράξεων, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς στα αεροσκάφη, είπαν οι ερευνητές. Έχει επίσης περιβαλλοντικό κόστος, καθώς οι πιλότοι καίνε καύσιμα αποφεύγοντάς το.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Geophysical Research Letters.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος