
Με ηχηρές εξαγορές η Coca-Cola HBC επιταχύνει τη μετατροπή από μια εταιρεία εμφιάλωσης και διανομής αναψυκτικών σε έναν πολυδιάστατο οργανισμό που καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών 24/7 σε όλη τη γκάμα των ποτών.
Έτσι, μέσω της εξαγοράς της βότκα Finlandia, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά το ντεμπούτο της στη διανομή αλκοολούχων ποτών, η πολυεθνική με τις ελληνικές ρίζες γίνεται πλέον και ιδιοκτήτρια premium εμπορικών σημάτων στον κλάδο των οινοπνευματωδών. Ενώ έχουν προηγηθεί οι εξαγορές στον καφέ (απόκτηση του 30% του ιταλικού premium espresso Caffe Vergnano το 2021) και στα mixers (κατέχει την Three Cents από πέρσι).
Coca Cola HBC: Εξαγοράζει τη Finlandia Vodka προς 220 εκατ. δολ.
Οι ευκαιρίες
Η εξαγορά της Brown-Forman Finland στην οποία ανήκει η βότκα Finlandia έναντι τιμήματος 220 εκατ. δολαρίων, αναμένεται να ενισχύσει τη θέση της Coca-Cola HBC στα premium ποτά, δημιουργώντας ευκαιρίες ανάμειξης με premium και super-premium μη αλκοολικά έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα (NARTD) και ενισχύοντας τις συνεργασίες της με πελάτες σε στρατηγικά σημαντικά κανάλια όπως το HoReCa.
Σύμφωνα με το IWSR, σε ότι αφορά την κατηγορία της standard vodka, η Finlandia είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων σημάτων σε Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Λιθουανία, Βουλγαρία και Ρουμανία, προνομιακό πεδίο δραστηριοποίησης της Coca-Cola HBC.
Αναθεωρεί τους στόχους η Coca Cola HBC – Πού μπαίνει ο πήχης για πωλήσεις, μέρισμα
Το πρώτο τρίμηνο του 2023 η Finlandia ενίσχυσε τα μερίδια της σε όλη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, με τις καλύτερες επιδόσεις να καταγράφονται σε Πολωνία και Τσεχία, ενώ τον τελευταίο χρόνο το σήμα αναπτύσσεται οργανικά εμφανίζοντας αύξηση πωλήσεων 15% σε όγκο εξαιρουμένης της Ρωσίας.
Παρά ταύτα, σύμφωνα με την έρευνα Brand Champions 2023, οι συνολικές πωλήσεις σε όγκο της Finlandia παρέμειναν στάσιμες στα 2,6 εκατομμύρια κιβώτια εννέα λίτρων το 2022 συγκριτικά με το 2021, με τη μάρκα να δυσκολεύεται να ξεπεράσει το υψηλό που είχε σημειώσει το 2018 (πωλήσεις 3 εκατομμυρίων κιβωτίων). Ενδεχομένως και λόγω της αναστολής των εργασιών της Brown-Forman στη Ρωσία, μια βασική αγορά για τη μάρκα.

Η σχέση της Coca-Cola HBC με το αλκοόλ
Μπορεί η βότκα Finlandia να είναι το πρώτο διεθνές brand αλκοολούχου ποτού που αποκτά η Coca-Cola HBC, ωστόσο είχε ήδη οινοπνευματώδη στην ιδιοκτησία της εδώ και 6 χρόνια.
Ειδικότερα, η αρχή είχε γίνει το 2017 με την εξαγορά δύο τοπικών εμπορικών σημάτων: του Rézangyal στην Ουγγαρία, ένα παραδοσιακό μπράντι φρούτων, καθώς και του λικέρ Zlatni Pelin και του κονιάκ Zlatna rakia στη Σερβία, τα οποία παράγει η αποκτηθείσα εταιρεία MB Impex.
Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στην ετήσια έκθεση του 2022, η δραστηριοποίηση στα αλκοολούχα ποτά καταλάμβανε το 3% των συνολικών εσόδων της, όταν το έτοιμο τσάι, ο καφές, τα φυτικά ροφήματα και τα σνακ είχαν μικρότερο ποσοστό.
Σημειώνεται ότι σε επίπεδο διανομής πέρα από τα σήματα της Brown Forman υπάρχει συνεργασία με τον οίκο Edrington (Famous Grouse, Macallan, Brugal) για 14 χώρες ενώ για αντίστοιχο αριθμό χωρών υπάρχει συνεργασία από το 2016 και με το Gruppo Campari (Campari, Aperol, Cinzano). Με την τελευταία η συνεργασία ολοκληρώνεται τουλάχιστον στην χώρα μας στα τέλη του 2023 καθώς την διανομή θα αναλάβει η θυγατρική που δημιούργησε ο ιταλικός όμιλος.
Ποια είναι η Finlandia
Η Finlandia ιδρύθηκε το 1970 από την Alko, την κρατική εταιρεία αλκοολούχων ποτών της Φινλανδίας και εξελίχθηκε σε μία από τις κορυφαίες μάρκες βότκας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Το 2000 η αμερικανική εταιρεία Brown-Forman με έδρα το Κεντάκι εξαγόρασε το 45% των μετοχών της Finlandia, σηματοδοτώντας την είσοδό της στην κατηγορία της βότκας. Τέσσερα χρόνια αργότερα απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της μάρκας.
Η Finlandia αποστάζεται και εμφιαλώνεται από τον όμιλο σκανδιναβικών οινοπνευματωδών ποτών Anora (πρώην Altia Corp) στο πλαίσιο μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής με διάρκεια έως το 2035.
Η Anora εκτός από παραγωγός είναι επίσης διανομέας της μάρκας στη Φινλανδία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία.


Latest News

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ