
Στις 10 Ιουλίου 2023 ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου.
Όπως αναφέρει σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης οι θερινές εκπτώσεις πραγματοποιούνται «από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου».
ΕΛΣΤΑΤ: Άλμα 31,6% για τον τζίρο στο λιανεμπόριο τον Ιανουάριο
Την επίσημη ανακοίνωση για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων θα εκδώσει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αλλά και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) όπου θα αναλύεται και το ωράριο των καταστημάτων.
Ο τζίρος
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στο σύνολο της χώρας, ότι ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα παρουσίασε αύξηση τον Απρίλιο κατά 38,2%, το λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα 29,7%, τα κοσμήματα και ρολόγια 33%, φέρνοντας αισιοδοξία για το επόμενο διάστημα.
Μελέτη του ΣΕΛΠΕ, η οποία δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουνίου, έδειξε ότι η εγχώρια δαπάνη για αγορές στις καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζει τα 400 εκατ. ευρώ, με τη μέση δαπάνη για τουριστικά είδη να υπολογίζεται στα 51,8 ευρώ και για άλλα είδη εκτός τροφίμων (ρούχα, είδη για το σπίτι, είδη τεχνολογίας κ.τ.λ.) στα 59,1 ευρώ.
Σε αυτήν την κατανάλωση μπορεί να προστεθεί και ένα μέρος από τις αγορές που έκαναν, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος το πρώτο τετράμηνο του 2023, οι 3,2 εκατομμύρια τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα καταγράφοντας αύξηση κατά 52,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Η εικόνα αυτή λοιπόν δημιουργεί προσδοκίες για τους έλληνες λιανεμπόρους που αναμένουν να έχουν μια καλύτερη σεζόν σε σχέση με την περσινή και με αυτή την προοπτική σχεδιάζουν τις προσφορές τους, με στόχο την προσέλκυση ελλήνων και ξένων καταναλωτών από τις 10 Ιουλίου που ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου.
Μάλιστα, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων στις 16 Ιουλίου, ενώ οι μειώσεις τιμών αναμένεται να ξεκινήσουν από 30% έως 40% ανάλογα με τα είδη.
Τι να προσέξουμε
Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb