Σε αύξηση τζίρου μέσω «κλεψίματος» πελατών από τον ανταγωνισμό πρoσβλέπει η Jumbo, με τον Απόστολο Βακάκη να δηλώνει πως «κάθε μέρα κατεβάζουμε τιμές σε 100 με 150 κωδικούς προϊόντων», ανταμείβοντας τους πελάτες της αλυσίδας, καθώς «κανείς δεν είναι βιώσιμος αν αποξενωθεί από τα εισοδήματα των καταναλωτών».

Η εμπορική στρατηγική που επιλέγει ο ισχυρός άνδρας της Jumbo εστιάζει στις μειώσεις τιμών και παράλληλα στη μείωση του περιθωρίου κέρδους στο 54% από 56%, με στόχο τη διεύρυνση των μεριδίων.

Και με αυτό το «μείγμα» η διοίκηση επαναβεβαίωσε το αρχικό guidance για το 2023, το οποίο προβλέπει αύξηση τζίρου κατά 15% σε σχέση με τα 949 εκατ. ευρώ του 2022 και αύξηση καθαρών κερδών κατά 10% σε σχέση με τα 249 εκατ. ευρώ του 2022.

Ο «χρησμός» του Mr Jumbo και το αντίδοτο στην ακρίβεια…

Ίδιο μέρισμα

Σημειώνεται ωστόσο ότι ο επικεφαλής της Jumbo εμφανίστηκε βέβαιος για τη μερισματική πολιτική, δεσμευόμενος ότι οι χρηματικές διανομές προς τους μετόχους το 2023 και 2024 θα διατηρηθούν στο επίπεδο του 2022. Εντός του 2023, οι χρηματικές διανομές των μετόχων θα φτάσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

«Ακόμη και αν για κάποιο λόγο δεν έχουμε τις προσδοκώμενες ταμειακές ροές, έχουμε κέρδη παρελθουσών χρήσεων και ειδικά αποθεματικά που μας επιτρέπουν τη διανομή μερισμάτων», υποστήριξε ο κος Βακάκης.

Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος από τα κέρδη της εταιρικής χρήσης 2022 , 0,32 ευρώ ανά μετοχή (μεικτά). Η έναρξη διανομής του  μερίσματος στις 29 Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2022 η Jumbo είχε προχωρήσει στην καταβολή ποσού μικτού 1,1550 Ευρώ ανά μετοχή με τη μορφή έκτακτων χρηματικών διανομών ενώ και τον Μάρτιο του 2023 η Jumbo προχώρησε στην έκτακτη χρηματική διανομή ποσού μικτού 1,1550 ευρώ ανά μετοχή.

Οι τιμές θα πέσουν

Αναφερόμενος στη γενικευμένη ακρίβεια ο κος Βακάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής ετήσιας συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, τόνισε: «Εκτιμώ ότι το 2023 και 2024 θα είναι δύο μεταβατικά έτη όπου θα κυριαρχήσει ο αποπληθωρισμός σε όλα τα αγαθά. Τα εισοδήματα δεν μπορούν να αντέξουν τέτοιο πληθωρισμό.»

«Όταν οι μισθοί αυξάνονται 10%, πως θα καλύψουν ανατιμήσεις 30% και 50% και 80%; Δημιουργείται, λοιπόν, τεράστιο χάσμα. Είναι θέμα χρόνου να συνειδητοποιήσει κανείς πως, και να θέλει ο άνθρωπος, δεν θα μπορεί να αγοράσει. Τα λεφτά δεν φτάνουν! Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα Βαλκάνια. Όταν όμως το συνειδητοποιήσουμε θα υπάρξει σοκ και αναδιάταξη των αγορών. Θα έρθουν ανακατατάξεις», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Νέα καταστήματα

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της αλυσίδας, ο κ. Βακάκης ανακοίνωσε πως ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα η λειτουργία του eshop στη Ρουμανία, ενώ ως το τέλος της χρονιάς επίκειται άνοιγμα νέου καταστήματος στη Βουλγαρία.

Στην Κύπρο το νέο κατάστημα κατά πάσα πιθανότητα πάει για το 2024, ενώ για το Ισραήλ όπου φέτος ξεκίνησε η λειτουργία καταστήματος franchise ο κ. Βακάκης είπε ότι πηγαίνει πολύ καλά και αυτό είναι που δημιουργεί πρόβλημα διαχείρισης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις