Με την ενεργό συμμετοχή και τη θερμή ανταπόκριση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ολοκληρώθηκαν οι εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του καινοτόμου Κέντρου Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής για τη σχολική χρονιά 2022 – 2023.
Το «Μαζί για το Παιδί» με την ευγενική υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς δημιούργησε καινοτόμο Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής που αριθμεί πάνω από 332 μαθητές/τριες και είναι ένα από τα πολυπληθέστερα σχολεία της περιοχής.
Η νέα υπερσύγχρονη αίθουσα Διερευνητικής Μάθησης έχει ειδικά διαμορφωθεί για τη διδασκαλία της βιολογίας, της γεωλογίας, της φυσικής, των μαθηματικών, της γεωμετρίας, της γεωγραφίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της μηχανικής καθώς και της ρομποτικής.
H πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης δράσης «Ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά: Δράσεις για την Παιδεία σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας» του «Μαζί για το Παιδί», που δίνει έμφαση σε θέματα εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στην παροχή ίσων ευκαιριών σε μαθητές και μαθήτριες δημόσιων ακριτικών σχολείων.
Αντίστοιχα, το Κέντρο Διερευνητικής Μάθησης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής είναι η πρώτη από μια σειρά παρόμοιων δράσεων με στόχο την ισότιμη πρόσβαση στη διερευνητική μάθηση των μαθητών/τριών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος EQUALL της Τράπεζας Πειραιώς για τη διαμόρφωση μιας κοινωνίας ισότιμων ανθρώπων.
Συγκεκριμένα, μέσω της χρήσης της αίθουσας επιτεύχθηκαν τα παρακάτω:
• Ανάδειξη της Διαδραστικής Μάθησης | Οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου αξιοποίησαν το υλικό οργανώνοντας δικές τους δράσεις με διαφορετικές ενότητες. Εφαρμόστηκαν οι έννοιες της βιωματικής συνεργατικής μάθησης, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και τα ταλέντα τους. Πραγματοποιήθηκαν διαδραστικά μαθήματα σε αντικείμενα των φυσικών επιστημών, της γεωγραφίας, της αστρονομίας, της φιλαναγνωσίας, της διατροφής. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την πλούσια ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιοθήκη του εργαστηρίου, έγιναν μαθήματα ρομποτικής, χρησιμοποιήθηκε το πλούσιο υλικό όπως παζλ, χάρτες, επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ο διακρατικός πίνακας, ενώ ήρθαν σε επαφή με έννοιες της καθημερινότητας όπως οι οικονομικές συναλλαγές.
• Συμβολή στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής όπως ομαδικότητα-συνεργασία, δημιουργικότητα, τρόπος παρουσίασης εργασιών και ιδεών | Μεταξύ μαθητών και μαθητριών αλλά και εκπαιδευτικών αναπτύχθηκε κλίμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού. Αποτέλεσμα ήταν να βελτιωθούν σημαντικά οι συνθήκες της μορφωτικής διαδικασίας και κατ’ επέκταση η εύρυθμη λειτουργία όλης της σχολικής μονάδας.
• Συμβολή στην ψυχο-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών | Μέσα από τις δράσεις του εργαστηρίου παρατηρήθηκε η αύξηση της συμμετοχής των παιδιών σε κοινές δραστηριότητες. Το αποτέλεσμα ήταν η κατανόηση της έννοιας της φιλίας και η καλλιέργεια αυτής, η ανάπτυξη του συναισθηματικού τομέα όπως οι ικανότητες έκφρασης και διαχείρισης συναισθημάτων, η ενθάρρυνση της συνεργασίας, η ενίσχυση της ενσυναίσθησης των παιδιών και της δημιουργίας φιλικών σχέσεων, η έκφραση μεγαλύτερης χαράς και ικανοποίησης των μαθητών από τη συνεργασία τους μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων, η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και σεβασμού της διαφορετικότητας.
• Δημιουργία συνθηκών εξωστρέφειας | Άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα που πραγματοποιήθηκε με πληθώρα δράσεων σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες, φορείς, συλλόγους και ομάδες του Δήμου Κομοτηνής και με ενδοσχολικές επιμορφώσεις για γονείς.
• Όφελος για την εκπαιδευτική κοινότητα | Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του σχολείου εξοικειώθηκαν και χρησιμοποίησαν νέες πρακτικές και μεθόδους, αξιοποιώντας τόσο τις νέες τεχνολογίες όσο και το πλούσιο υλικό που είχαν στη διάθεσή τους.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της δουλειάς των παιδιών και των εκπαιδευτικών, καθώς και της αξιοποίησης του υλικού του Κέντρου Διερευνητικής Μάθησης ήταν η δημιουργία μακέτας της «Έξυπνης Πόλης» με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος. Παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο η καθημερινότητα μιας οικολογικής πόλης με μια «έξυπνη είσοδο» που δεν επιτρέπει την είσοδο αυτοκινήτων που ρυπαίνουν το περιβάλλον, που διαθέτει «έξυπνους κάδους» με αυτόματη διαλογή των απορριμμάτων και ένα εργοστάσιο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών.
Σημειώνεται ότι η νέα υπερσύγχρονη αίθουσα Διερευνητικής Μάθησης που δημιουργήθηκε, διαθέτει:
· Σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό: διαδραστικό πίνακα, βιντεοπροβολέα, laptops, εκτυπωτή,
· 6 κιτ ρομποτικής lego spike,
· 9 πακέτα δασκάλων για τη διδασκαλία φυσικών επιστημών,
· Περισσότερους από 300 τίτλους βιβλίων,
· Περισσότερα από 150 παιχνίδια και κιτ διερευνητικής μάθησης ώστε το μάθημα να γίνεται μέσα από το παιχνίδι και η μαθησιακή εμπειρία να αποκτάται διαδραστικά και βιωματικά.
Latest News
Μακρύς ο δρόμος - Τι ακολουθεί μετά την καθαίρεση του Γιουν στη Νότια Κορέα
Η καθαίρεση του προέδρου Γιουν απαιτεί ομόφωνη έγκριση από το Συνταγματικό Δικαστήριο στη Νότια Κορέα - Τα φαβορί
Από το Truth Social στον Λευκό Οίκο - Ο Ντόναλντ Τραμπ διόρισε (και) τον Νούνες
Και CEO στην πλατφόρμα του Τραμπ και υπεύθυνος του Λευκού Οίκου για τις υπηρεσίες πληροφοριών - Νέος διορισμός στις ΗΠΑ
Το σημερινό γεωπολιτικό τοπίο και οι βασικοί τομείς ανησυχίας για παγκόσμια σύγκρουση
Πόσο κοντά βρισκόμαστε σε μια παγκόσμια σύγκρουση; Ποιες περιοχές αναμένεται να βρεθούν στο μάτι των ανταγωνισμών;
Aπασχόληση: Στην ΕΕ αυξάνεται, στην Ελλάδα μειώνεται – Έκθεση Εurostat
Η απασχόληση στην ΕΕ αυξήθηκε το γ' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το β' τρίμηνο - Aντίθετα, στην Ελλάδα μειώθηκε.
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,
Γεωργία: Ο ακροδεξιός Μιχαήλ Καβελασβίλι διορίστηκε στην προεδρία της χώρας
Ο Μιχαήλ Καβελασβίλι, σήμερα 53 ετών, είναι πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος και ήταν ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση
ΕΣΗΕΑ: Ιδρύθηκε σαν σήμερα στις 14 Δεκεμβρίου 1914
Το 1947 θα πάρει τη σημερινή ονομασία της