Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Δούρος, ιδρυτής της γνωστής εταιρείας ανδρικής ένδυσης Dur, σκορπίζοντας θλίψη στην οικογένεια και τους οικείους του, αλλά και στην τοπική κοινωνία της Πάτρας.
Γεννημένος το 1937 στην Κοντοβάζαινα της Γορτυνίας, ο Νίκος Δούρος ήταν από τους πρώτους που διαφοροποιήθηκε οραματιζόμενος τη δημιουργία ελληνικού brand name στην ανδρική μόδα, ήδη στις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Το γνωστό λογότυπο της Dur με την κόκκινη τελεία, που για ορισμένους είχε θεωρηθεί ένα φιλόδοξο σχέδιο να λανσαριστεί μια… Lacoste αλά ελληνικά, απέκτησε μεγάλη αναγνωρισιμότητα δικαιώνοντας τον δημιουργό του.
Ο Νίκος Δούρος, ο οποίος υπήρξε πρόεδρος των Ρόταρυ, πρόεδρος στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (Ε.Ε.Δ.Ε.) Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου, αντιπρόεδρος στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Ελλάδας και μέχρι πρότινος πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Λιμένος Πατρών, εκτός από το επιχειρείν είχε μεγάλη αγάπη και στον πολιτισμό.
Ήταν Πρόεδρος των Φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών και Πρόξενος της Ουγγαρίας. Στην Παλαιά Βουλή το 2011, βραβεύτηκε από την πρεσβεία της Ουγγαρίας με το Μεγάλο Σταύρο του Τάγματος των Λεγεώνων, σαν τον καλύτερο πρόξενο της Ελλάδας.
Το ΚΤΕΛ, τα εσώρουχα και η επανάσταση του T-shirt
Ο Νίκος Δούρος, το μεγαλύτερο αγόρι μίας πολύτεκνης οικογένειας (συνολικά ήταν 6 παιδιά, 3 αγόρια και 3 κορίτσια), έφυγε τη δεκαετία του ’50 από την Αρκαδία για την Πάτρα, όπου ένας μακρινός συγγενής της οικογένειας είχε μια μικρή βιοτεχνία ειδών ένδυσης, προτείνοντάς του να γίνει πλασιέ.
Έτσι πριν από 64 χρόνια έφυγε από την Πάτρα με το ξεχαρβαλωμένο λεωφορείο του ΚΤΕΛ για να κάνει το πρώτο του εμπορικό ταξίδι, οργώνοντας την Ελλάδα.
Πολύ γρήγορα, ο νεαρός Νίκος αρχίζει να μαθαίνει πως κινείται το εμπόριο και αποφασίζει να μην είναι πια «υπαλληλάκι», αλλά να φτιάξει τη δική του επιχείρηση.
Προσκάλεσε μάλιστα στην Πάτρα τα αδέλφια του, Παναγιώτη και Ανδρέα, και τους γονείς του, για να τον βοηθήσουν. Κάπως έτσι δημιουργείται η «Νίκος Δούρος και αδελφοί», μια οικοτεχνία που παράγει και διαθέτει στην αγορά εσώρουχα και κάλτσες.
Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία βιοτεχνίας. Την εποχή όπου όλοι οι άνδρες φορούσαν μακριά εσώρουχα, αυτός φτιάχνει εσώρουχα τύπου boxer, που κάνουν θραύση. Τα τελευταία χρόνια του ’60 ξεκίνησε η παραγωγή πουκαμίσων και στις αρχές του ’70 οι μπλούζες και συγκεκριμένα τα t-shirt που ήταν κάτι το επαναστατικό για την εποχή εκείνη. Θεωρήθηκε καινοτομία αντίστοιχη του μίνι για τις γυναίκες.
Στον δρόμο των μεγάλων
Την εποχή που στην Πάτρα ανώνυμες εταιρείες ήταν μόνο τα «μεγαθήρια», όπως η Πειραϊκή Πατραϊκή, ο Λαδόπουλος, ο Μαραγκόπουλος, η Αχάια Κλάους, ο Δούρος διαθέτοντας ένα μικρό εργοστάσιο των 400 τ.μ. θέλει να κάνει επίσης την εταιρεία του ΑΕ.
Έτσι, προχωρά στη συγχώνευση και μετατροπή σε ανώνυμη εταιρεία των ομόρρυθμων εταιρειών «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΔΟΥΡΟΣ ΚΑΙ ΑΦΟΙ» και «ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΔΟΥΡΟΣ ΚΑΙ ΥΙΟΙ», οι οποίες ιδρύθηκαν τα έτη 1965 και 1969 αντίστοιχα.
Το 1971, η εταιρεία απέκτησε την εταιρική μορφή που έχει σήμερα, εγκατεστημένη στη διεύθυνση Μαραγκοπούλου 80 στην Πάτρα.
Εννέα χρόνια μετά, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η διοίκηση της εταιρείας αφουγκραζόμενη με επιτυχία τις προσταγές των καιρών επενδύει στην επωνυμία «DUR» και μέσα από συστηματική προσπάθεια και έντονη διαφήμιση, δημιουργεί δίκτυο χονδρικής πελατείας και αντιπροσωπειών, εδραιώνει τη φίρμα και την καθιστά leader στο ανδρικό ποιοτικό επώνυμο ντύσιμο.
Παράλληλα ενισχύει και διευρύνει την εμπορική της ταυτότητα με αποκλειστικές συνεργασίες ξένων οίκων μόδας.
Το 1992 με το brand ήδη καθιερωμένο, η Dur ανοίγει το πρώτο κατάστημά της στην Αθήνα, στην οδό Τσακάλωφ. Τα πόλο μπλουζάκια της γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, οι επενδύσεις ολοένα και μεγαλύτερες.
Η δεκαετία του 2000, βρίσκει την εταιρεία εισηγμένη πλέον στο χρηματιστήριο.
Τα επόμενα χρόνια και αφού στο τιμόνι της Dur βρέθηκε ο μοναχογιός του Νίκου Δούρου, Θεόδωρος, με τη βοήθεια των δύο του αδελφών Αγγελικής και Μαρίνας, με τα αντληθέντα κεφάλαια η εταιρεία επέκτεινε το δίκτυο των καταστημάτων λιανικής που φτάνουν πλέον τα 21 καταστήματα σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδος.
Επίσης αποπειράθηκε να δημιουργήσει καταστήματα Dur στο εξωτερικό, όπως στην Κύπρο, την Αρμενία και σε άλλες αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά η προσπάθεια δεν τελεσφόρησε.
Latest News
Η Καρέλιας ανοίγει ξανά τα σεντούκια της – Διανέμει μέρισμα 12,4 ευρώ
Η καπνοβιομηχανία κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το 2023 με πωλήσεις άνω του 1,3 δισ. – Καταλύτης οι εξαγωγές
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Το φθηνότερο χρήμα για τις ελληνικές τράπεζες
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net
ΑKRITAS: Mείωση 6,5% στον κύκλο εργασιών το 2023
Η χρήση του 2023 χαρακτηρίζεται από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού
Τροποποίηση όρων ομολογιακού δανείου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην επαναληπτική Συνέλευση παρέστησαν, Ομολογιούχοι δανειστές που εκπροσωπούσαν συνολικά 183.438 ομολογίες, επί συνόλου 500.000 ομολογιών, ήτοι ποσοστό 36,70% του συνολικού ανεξόφλητου υπολοίπου του ΚΟΔ 2020
Η Mytilineos θα δώσει ώθηση στο LSE - Τι είπε ο Μυτιληναίος για το πιθανό listing
Ο Ευάγγελος Μυτιλιναίος μίλησε στο ραδιόφωνο του BBC και εξέφρασε ισχυρή εμπιστοσύνη για τον διαρκή ρόλο του Λονδίνου ως τον κύριο οικονομικό κόμβο της Ευρώπης
Συμφωνία Eurobank με Ταμείο Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων
Τα νέα προγράμματα στοχεύουν σε δράσεις σε τρία πεδία: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξη καινοτομίας & ψηφιοποίησης και ενίσχυση της βιωσιμότητας