Το roadmap για την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Δ.Α.Α.) στο Χρηματιστήριο Αθηνών προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.

Πέραν αυτού, ορίζεται και το πότε και πως θα γίνει ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του «Ελ. Βενιζέλος» με τους μετόχους του Δ.Α.Α. να διατηρούν προνομιακό δικαίωμα ως προς την υποβολή της προσφοράς και τη διεκδίκηση εκ νέου του αεροδρομίου στα Σπάτα.

ΔΑΑ: Αυξημένη κατά 19,8% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο

Η εισαγωγή στο ΧΑ

Σύμφωνα με τις διαράξεις της τροπολογίας, επί της ουσίας λύνονται τα χέρια του Υπερταμείου για την εισαγωγή μετοχών του ΔΑΑ στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Υπενθυμίζεται πως μέτοχοι του ΔΑΑ είναι το Υπερταμείο (εκπροσωπεί το δημόσιο) με 25%, το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, το καναδικό fund PSP με 40% και ο όμιλος Κοπελούζου το 5%. Με βάση το κυβερνητικό σχέδιο από το 30% του ΤΑΙΠΕΔ το 20% θα εισαχθεί στο ΧΑ και το υπόλοιπο 10% θα αποκτήσει το PSP με ένα premium επί της τιμής.

Έτσι, με βάση την τροπολογία το Υπερταμείο μπορεί να:

·         συνάπτει μνημόνια συνεννόησης και συμψωνίες μετόχων τους λοιπούς μετόχους του ΔΑΑ εταιρείας επωνυμία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (Δ.Α.Α.), προκειμένου να εισαχθούν οι Δ.Α.Α. Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών,

·         ασκεί τα δικαιώματά ως μετόχου του Δ.Α.Α. στις συνελεύσεις μετόχων και κάθε άλλο δικαίωμα προς ίδιο σκοπό,

·         μετά την εισαγωγή των μετοχών του Δ.Α.Α. στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, να ασκεί όλα τα δικαιώματά ως μετόχου, συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών με τον ορισμό ή την εκλογή μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) Δ.Α.Α..

Εξάλλου, με άλλες διατάξεις επιτρέπεται στη Γενική Συνέλευση των μετόχων να λάβει αποφάσεις για την προσαρμογή του ΔΑΑ στους κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης προκειμένου να εισαχθεί στο ΧΑ, αλλά και οι υποχρεώσεις του Χρηματιστηρίου κατά την ημερομηνία έναρξης της διαπραγμάτευσης των μετοχών που αφορούν στο οργανόγραμμα διοίκησης της εταιρείας.

Η νέα παραχώρηση

Στις διατάξεις της ίδιας τροπολογίας περιλαμβάνονται και οι όροι για την εκκίνηση του διαγωνισμού παραχώρησης της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του ΔΑΑ, πριν τη λήξη της υπάρχουσας σύμβασης. Αυτή λήγει το 2046.

Σύμφωνα με την τροπολογία η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη νέα παραχώρησης μπορεί να γίνει κατ’ ελάχιστο 6 χρόνια πριν τη λήξη της συμβατικής περιόδου ανάπτυξης του αεροδρομίου και να ολοκληρωθεί το αργότερο σε τέσσερα χρόνια πριν τη λήξη της προαναφερόμενης σύμβασης.

Τον διαγωνισμό μπορεί να το διενεργήσει το ελληνικό δημόσιο ή το ΤΑΙΠΕΔ ή όποιο άλλο διάδοχο σχήμα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Η διάρκεια της νέας σύμβασης θα είναι για 30 χρόνια και δικαίωμα στον διαγωνισμό έχει και το ΔΑΑ, δηλαδή οι μέτοχοι του. Με βάση τα όσα προβλέπει η τροπολογία οι μέτοχοι του ΔΑΑ μπορούν να υποβάλλουν όμοια με την τυχόν υψηλότερη προσφορά που θα υποβληθεί στον διαγωνισμό.

Με τον τρόπο αυτό διατηρούν το πλεονέκτημα ανανέωσης της σύμβασης του ΔΑΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Ψηφιακός μετασχηματισμός: Πρώτοι στα social media, ουραγοί στις τραπεζικές συναλλαγές
Οικονομία |

Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές

Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;