Με αιχμές για τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ και Πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Ανάπτυξη» του ΕΒΕΑ, τονίζει με έμφαση ότι τα σούπερ μάρκετ όχι μόνο δεν κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών, αλλά στέκονται στο πλευρό του, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου απορρόφησαν μεγάλο κομμάτι των επιβαρύνσεων.
«Τα περιθώρια κέρδους των supermarket είναι κλειδωμένα με αλλεπάλληλες νομικές ρυθμίσεις εδώ και τρία χρόνια. Όλο το κόστος της αύξησης ρεύματος και όλες οι μισθολογικές αυξήσεις, και σας διαβεβαιώνω ότι ήταν πολλές, απορροφήθηκαν από τις επιχειρήσεις του κλάδου μας και δεν επιβάρυναν τον καταναλωτή. Και αυτό δεν είναι απλά λόγια, επιβεβαιώνεται από εκατοντάδες ελέγχους που κάνει καθημερινά το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σε καμία λοιπόν περίπτωση δεν ευσταθεί η διακινούμενη φιλολογία ότι εμείς κερδοσκοπούμε σε βάρος του καταναλωτή και ενοχλούμαι ιδιαίτερα όταν το ακούω αυτό», επισημαίνει.
Σούπερ μάρκετ: «Καύσωνας» ακρίβειας στο καλάθι
Τι φταίει για την ακρίβεια;
Ο κος Παντελιάδης παραδεχόμενος ότι οι τιμές των τροφίμων σε πολλές περιπτώσεις αργούν να μειωθούν και αυτό δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες στους πολίτες, τονίζει ότι «η πρώτη ύλη, η πρωτογενής παραγωγή δηλαδή, επηρεάζει σημαντικά την τελική τιμή του προϊόντος. Καθώς όμως συχνά μιλάμε για αγροτικά προϊόντα, πρέπει να περιμένουμε να βγει στα ράφια η νέα σοδειά, και αυτό προκαλεί μια χρονοκαθυστέρηση. Σε άλλες περιπτώσεις δεν έχουμε δυστυχώς δει καμία αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών, όπως π.χ. στο μοσχαρίσιο κρέας ή τη ζάχαρη».
Πάντως ο ίδιος «βλέπει» και μειώσεις τιμών και μάλιστα σε αρκετά προϊόντα, όπως σπορέλαια, χαρτικά, αγελαδινό γάλα, βούτυρα και τυροκομικά από αγελαδινό γάλα, επιδόρπια γιαουρτιού, φυτικά ροφήματα και κρέμες γάλακτος.
Το καλάθι δεν προσφέρει πλέον τίποτα στον καταναλωτή
Όσον αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» ένα μέτρο κατά της ακρίβειας που βρίσκεται στις τρεις βασικές προτεραιότητες και της νέας ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, ο επικεφαλής και βασικός μέτοχος της METRO ΑΕΒΕ, μίας εκ των 5 κορυφαίων λιανεμπορικών αλυσίδων, σημειώνει ότι στην αρχή δούλεψε καλά.
Υπενθυμίζει δε ότι «ορθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε θέσει περιορισμένο χρονικό όριο στην ισχύ του μέτρου, καθώς πράγματι προκαλεί μια στρέβλωση στην ελεύθερη λειτουργία της αγοράς – γι’ αυτό και πολλοί προμηθευτές μας δεν αισθάνονται καθόλου καλά με αυτό».
Ένας από τους λόγους για τη στρέβλωση ήταν «η προβολή της αλυσίδας που είχε το φθηνότερο καλάθι κάθε βδομάδα, η οποία οδήγησε αρχικά σε επιλογή περισσότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από την κανονική τους αναλογία».
Συμβάλλει τελικά το «καλάθι» στην αναχαίτιση της ακρίβειας; Ο κος Παντελιάδης είναι σαφής: «Το καλάθι δεν προσφέρει πλέον τίποτα στον καταναλωτή, ο οποίος δεν αναζητά πια τα προϊόντα που συμμετέχουν, ενώ δημιουργεί ένα γραφειοκρατικό βάρος σε εμάς. Όπως συμ-βαίνει με κάθε έκτακτο μέτρο που τείνει να γίνει καθεστώς, το ισοζύγιό του είναι πλέον αρνητικό.»
Οι παρεμβάσεις και η «φιλελεύθερη» κυβέρνηση
Μάλιστα γίνεται ιδιαίτερα αιχμηρός για την παρεμβατική κυβερνητική πολιτική όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ λέγοντας με νόημα ότι «η φιλοσοφία του παρεμβατισμού αρέσει πολύ σε μια κατά τα άλλα φιλελεύθερη κυβέρνηση. Είναι καιρός, λοιπόν, να γυρίσουμε λίγο πίσω και να αναρωτηθούμε αν θεωρούμε ότι η ελεύθερη αγορά και η λειτουργία του ανταγωνισμού ωφελεί ή βλάπτει τελικά τον πολίτη. Αν επιλέγουμε ως κοινωνία ένα μοντέλο κεντρικά κατευθυνόμενης οικονομίας, ας το πούμε ανοιχτά για να ξέρουμε όλοι τους κανόνες του παιχνιδιού και να μην έχουμε γκρίνιες και παρεξηγήσεις.»
Latest News
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»