Το ατύχημα με τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας εντός της σιδηροδρομικής σήραγγας Gotthard στην Ελβετία, μήκους 57 χιλιομέτρων, προκαλεί προβλήματα στο δίκτυο μεταφορών της χώρας αλλά και της Ευρώπης καθώς αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες εμπορικές διόδους στη Γηραιά Ήπειρο.

Όσοι θέλουν να ταξιδέψουν από τον Βορά στον Νότο της Ελβετίας θα πρέπει να χρησιμοποιούν για μεγάλο διάστημα την εναλλακτική διαδρομή που διαρκεί περισσότερο, ενώ έχουν επηρεαστεί και οι μεταφορές εμπορευμάτων και φορτίων καθώς το τούνελ συνδέει τη Γερμανία με την Ιταλία.

Το 2022, περισσότερα από τα δύο τρίτα της σιδηροδρομικής εμπορευματικής κίνησης μέσω των Άλπεων πέρασαν από τη σήραγγα, σύμφωνα με την ελβετική κυβέρνηση.

Το ατύχημα

Τα δεκαέξι βαγόνια που εκτροχιάστηκαν την περασμένη Πέμπτης παρέμειναν κολλημένα μέσα στη στη νότια περιοχή του Ticino, δήλωσε την Τετάρτη η Εθνική Σιδηροδρομική Εταιρεία SBB, όπως μεταδίδει ο Guardian.

Κανείς δεν τραυματίστηκε, ωστόσο οι ζημιές ήταν σημαντικές. Οι εικόνες έδειχναν, μεταξύ άλλων, σπασμένα μπουκάλια κρασιού διασκορπισμένα κατά μήκος των γραμμών.

Μεγαλύτερες οι ζημιές από τις αρχικές εκτιμήσεις

Το ένα ρεύμα της σήραγγας – αυτό που δεν επηρεάστηκε από τον εκτροχιασμό – θα πρέπει να είναι ξανά λειτουργικό από την επόμενη Τετάρτη για τα φορτηγά τρένα, δήλωσε η SBB, αλλά η κυκλοφορία των επιβατικών τρένων θα καθυστερήσει για μήνες, καθώς φαίνεται ότι η έκταση των ζημιών είναι σημαντικά μεγαλύτερη από τις αρχικές εκτιμήσεις.

«Συνολικά, θα πρέπει να αντικατασταθούν περίπου οκτώ χιλιόμετρα τροχιάς και 20.000 τσιμεντένιοι σιδηροδρομικοί σύνδεσμοι», ανέφερε η SBB. «Οι εργασίες αποκατάστασης θα πρέπει να συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2023».

Τα λαμπρά εγκαίνια

Η σήραγγα εγκαινιάστηκε το 2016 με λαμπρές εκδηλώσεις που περιλάμβαναν χορογραφίες και θεατρικά δρώμενα με τη συμμετοχή δεκάδων καλλιτεχνών.



Εκεί βρίσκονταν και οι ηγέτες της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας που εξήραν τον τεχνικό άθλο που ήρθε εις πέρας κάτω από τις χιονισμένες κορυφές των Άλπεων και για την υλοποίηση του οποίου χρειάστηκαν 17 χρόνια και 12 δισ. δολάρια.

Η σήραγγα δημιουργήθηκε για να συμβάλει στη μείωση των χρόνων ταξιδιού, στην ελάφρυνση της οδικής κυκλοφορίας και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Παρόλο που η Ελβετία δεν είναι ένα από τα 27 μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ λαμβάνει μεγάλη ώθηση από τη συντομότερη διαδρομή μέσω των Άλπεων και η σήραγγα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών που εκτείνεται από την ολλανδική πόλη-λιμάνι του Ρότερνταμ έως τη Γένοβα της Ιταλίας.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ ήρθε για να γίνει κυβέρνηση
Επικαιρότητα |

«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό

Γερμανία: Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» – «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Επικαιρότητα |

Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»

Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία