Η ναυτιλία δεν θα πρέπει να αγνοεί την πυρηνική ενέργεια για την πρόωση των πλοίων στη ρότα προς την απανθρακοποίηση, υποστηρίζουν εκπρόσωποι επιστημονικών και επιχειρηματικών φορέων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, όπως είναι τα ερευνητικά ιδρύματα, οι νηογνώμονες και τα ναυπηγεία.

Η ναυτιλία δεν πρέπει να αγνοήσει τις «τεράστιες δυνατότητες» που παρουσιάζει η πυρηνική ενέργεια για τη μείωση των εκπομπών και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του αμερικανικού νηογνώμονα ABS Christopher J. Wiernicki.

Τα σχόλιά του έρχονται μετά την ανακοίνωση των ευρημάτων μιας μελέτης, σχετικά με τις δυνατότητες της προηγμένης σύγχρονης τεχνολογίας αντιδραστήρων για την εμπορική ναυτική πρόωση, που ο ΑBS ανέθεσε στη Herbert Engineering Corp (HEC).

Κλιματικοί στόχοι

Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις στους κλιματικούς στόχους της ναυτιλίας, σημειώνει ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ιταλικού Νηογνώμονα RINA, με αφορμή συνεργασία του Οργανισμού με τη Newlco και τα ναυπηγεία Fincantieri, για την από κοινού εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η ναυτιλία από την από την πλευρά της παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις και τις έρευνες για τα νέα εναλλακτικά καύσιμα και υπογραμμίζει την ανάγκη οι νέες λύσεις να είναι ασφαλείς και σε προσιτές τιμές.

Νέα γενιά καυσίμων

Η απανθρακοποίηση απαιτεί μια νέα γενιά καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, όπως συμφωνούν όλοι οι διεθνείς φορείς της ναυτιλίας και σημειώνει και  η ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του φορέα που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο και έχει ισχυρό λόγο στα διεθνή ναυτιλιακά πράγματα. Η έκθεση της ΕΕΕ δεν περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερη αναφορά στην πυρηνική ενέργεια, αλλά εξετάζοντας ευρύτερα το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, θέτει ένα γενικότερο πλαίσιο και σημειώνει ότι απαιτείται η συμβολή και ο συντονισμός ενός ευρέoς φάσματος εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία κλάδων, όπως παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, λιμένες και τερματικοί σταθμοί, ναυλωτές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ρυθμιστικές αρχές και κυβερνήσεις.

Ασφαλή καύσιμα

Παράλληλα υπογραμμίζει ότι η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένας τομέας που είναι δύσκολο να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα και απαιτεί τη διαθεσιμότητα πρωτίστως ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων υψηλής ενεργειακής πυκνότητας σε προσιτές τιμές, καθώς και νέες τεχνολογίες, προϋποθέσεις οι οποίες δεν έχουν ωστόσο καταστεί ακόμη βιώσιμες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ΕΕΕ διατηρεί μια ουδέτερη τεχνολογικά προσέγγιση, ενώ δείχνει προτίμηση σε καύσιμα drop-in που είναι συμβατά με τις υπάρχουσες μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEs) και τις υπάρχουσες υποδομές εφοδιασμού καυσίμων.

Οι εκπρόσωποι των δύο νηογνωμόνων πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον της πυρηνικής πρόωσης. Ο Wiernicki του ABS δήλωσε ότι παρά τα ρυθμιστικά εμπόδια που θα πρέπει να επιλυθούν πριν από τη μαζική υιοθέτηση της τεχνολογίας επί των πλοίων, τα ευρήματα της μελέτης «υπογραμμίζουν γιατί η βιομηχανία δεν μπορεί να αγνοήσει τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η πυρηνική πρόωση».

Πρόσθεσε ότι οι προηγμένοι ή οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες αντιμετωπίζουν «πολλά από τα ζητήματα που συνήθως συνδέονται με την πυρηνική ενέργεια για ναυτιλιακή χρήση, δηλαδή την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, το κόστος και τα απόβλητα».

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης