Η ναυτιλία δεν θα πρέπει να αγνοεί την πυρηνική ενέργεια για την πρόωση των πλοίων στη ρότα προς την απανθρακοποίηση, υποστηρίζουν εκπρόσωποι επιστημονικών και επιχειρηματικών φορέων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, όπως είναι τα ερευνητικά ιδρύματα, οι νηογνώμονες και τα ναυπηγεία.
Η ναυτιλία δεν πρέπει να αγνοήσει τις «τεράστιες δυνατότητες» που παρουσιάζει η πυρηνική ενέργεια για τη μείωση των εκπομπών και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του αμερικανικού νηογνώμονα ABS Christopher J. Wiernicki.
Τα σχόλιά του έρχονται μετά την ανακοίνωση των ευρημάτων μιας μελέτης, σχετικά με τις δυνατότητες της προηγμένης σύγχρονης τεχνολογίας αντιδραστήρων για την εμπορική ναυτική πρόωση, που ο ΑBS ανέθεσε στη Herbert Engineering Corp (HEC).
Κλιματικοί στόχοι
Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις στους κλιματικούς στόχους της ναυτιλίας, σημειώνει ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ιταλικού Νηογνώμονα RINA, με αφορμή συνεργασία του Οργανισμού με τη Newlco και τα ναυπηγεία Fincantieri, για την από κοινού εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλία από την από την πλευρά της παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις και τις έρευνες για τα νέα εναλλακτικά καύσιμα και υπογραμμίζει την ανάγκη οι νέες λύσεις να είναι ασφαλείς και σε προσιτές τιμές.
Νέα γενιά καυσίμων
Η απανθρακοποίηση απαιτεί μια νέα γενιά καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, όπως συμφωνούν όλοι οι διεθνείς φορείς της ναυτιλίας και σημειώνει και η ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του φορέα που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο και έχει ισχυρό λόγο στα διεθνή ναυτιλιακά πράγματα. Η έκθεση της ΕΕΕ δεν περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερη αναφορά στην πυρηνική ενέργεια, αλλά εξετάζοντας ευρύτερα το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, θέτει ένα γενικότερο πλαίσιο και σημειώνει ότι απαιτείται η συμβολή και ο συντονισμός ενός ευρέoς φάσματος εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία κλάδων, όπως παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, λιμένες και τερματικοί σταθμοί, ναυλωτές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ρυθμιστικές αρχές και κυβερνήσεις.
Ασφαλή καύσιμα
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένας τομέας που είναι δύσκολο να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα και απαιτεί τη διαθεσιμότητα πρωτίστως ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων υψηλής ενεργειακής πυκνότητας σε προσιτές τιμές, καθώς και νέες τεχνολογίες, προϋποθέσεις οι οποίες δεν έχουν ωστόσο καταστεί ακόμη βιώσιμες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ΕΕΕ διατηρεί μια ουδέτερη τεχνολογικά προσέγγιση, ενώ δείχνει προτίμηση σε καύσιμα drop-in που είναι συμβατά με τις υπάρχουσες μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEs) και τις υπάρχουσες υποδομές εφοδιασμού καυσίμων.
Οι εκπρόσωποι των δύο νηογνωμόνων πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον της πυρηνικής πρόωσης. Ο Wiernicki του ABS δήλωσε ότι παρά τα ρυθμιστικά εμπόδια που θα πρέπει να επιλυθούν πριν από τη μαζική υιοθέτηση της τεχνολογίας επί των πλοίων, τα ευρήματα της μελέτης «υπογραμμίζουν γιατί η βιομηχανία δεν μπορεί να αγνοήσει τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η πυρηνική πρόωση».
Πρόσθεσε ότι οι προηγμένοι ή οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες αντιμετωπίζουν «πολλά από τα ζητήματα που συνήθως συνδέονται με την πυρηνική ενέργεια για ναυτιλιακή χρήση, δηλαδή την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, το κόστος και τα απόβλητα».
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM