Περίπου 23 εκατομμύρια τουρίστες αναμένεται να διανυκτερεύσουν φέτος στο Άμστερνταμ και θέλει να τσιμπήσουν κάτι στη διάσημη περιοχή De 9 Straatjes (εννέα μικροί δρόμοι) της πόλης, προκαλώντας μεγάλες ουρές.
Αυτά είναι συμπτώματα ενός συγκεκριμένου είδους τουρισμού, εμπνευσμένα περισσότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρά από κλασικά αξιοθέατα ή τουριστικούς οδηγούς, που παρατηρούνται επίσης σε Ιταλία και Ισπανία, αλλά πλέον είναι πολύ εμφανή σε αυτή τη μικρή χώρα με τόσο τουρισμό.
Ενώ ο αριθμός των τουριστών φαίνεται να έχει επιστρέψει στα κορυφαία επίπεδα του 2019, οι κάτοικοι του Άμστερνταμ παραπονιούνται ότι πολλοί εμφανίζονται περισσότερο να έλκονται από το φαγητό που ποστάρεται στο Instagram, τις νωχελικές βόλτες με ποδήλατο και χάζεμα βιτρινών στην περιοχή με τα κόκκινα φανάρια παρά από τα κορυφαία ξενοδοχεία, τα μουσεία και τις γκαλερί της πόλης.
Άμστερνταμ: Τέλος η κάνναβη στα κόκκινα φανάρια
Κάποιοι ανησυχούν ιδιαίτερα για τα flash mob (ξαφνική συρροή) που επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έξω από το εστιατόριο Fabel Friet, μια ταμπέλα ζητά από τους πελάτες: «να σεβαστείτε ευγενικά τους γείτονές μας, και να μην τρώτε τις πατάτες σας μπροστά στα σπίτια τους», ενώ ο υπεύθυνος security ζητά από τους τουρίστες να μετακινηθούν στο κανάλι για να φάνε το φαγητό τους.
Παρόλο που η Fabel Friet άρχισε να προωθεί τον εαυτό της κατά τη διάρκεια της πανδημίας με viral κλιπ στο TikTok, η συνιδρυτής Φλόρις Φάιλτζερ θα προτιμούσε ένα αστέρι Michelin από τη φήμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Σε παραπλήσιο κατάστημα, οι ιδιοκτήτες βλέπουν τα πράγματα ελαφρώς διαφορετικά καθώς αισθάνονται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (χρησιμοποιούν το Instagram) δίνουν στις μικρές επιχειρήσεις ένα δημοκρατικό και χωρίς αποκλεισμούς κανάλι προώθησης, όπως είπαν στον Guardian.
Όμως, παρά τις προσπάθειες και των δύο επιχειρήσεων να είναι καλοί γείτονες, στη γωνία του Keizersgracht – τον πιο ακριβό δρόμο στην Ολλανδία – κάποιοι είναι δυσαρεστημένες. Πολλές πινακίδες στα παράθυρα και στις σκάλες έγραφαν: «Όχι πικνίκ: παρακαλώ μην κάθεστε εδώ».
Ένας ιδιοκτήτης τοπικής επιχείρησης, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, πιστεύει ότι τα takeaway ανήκουν στην περιοχή με τα κόκκινα φανάρια. «Εδώ είναι ένα όμορφο μέρος και τώρα είναι γεμάτο από ανθρώπους που τρώνε», λέει. «Δεν είναι ότι δεν θέλω να έχουν επιτυχία, αλλά δείτε το από τη δική μας πλευρά: οι πελάτες μου μας αποφεύγουν».
H Λόνι Σάρενμποργκ, διευθύντρια της εμπορικής περιοχής De 9 Straatjes, ελπίζει ότι η τάση για τον λεγόμενο παραστατικό τουρισμό, δηλαδή ο μιμητισμός των influencer, είναι προσωρινή. «Το ευρύ κοινό είναι αυτό που αποφασίζει για τα πράγματα στο TikTok», είπε στον Guardian. «Όλα αφορούσαν το φαγητό στο χέρι που δεν περιμένεις στο Canal Ring ή δίπλα σε κομψά ξενοδοχεία. Πολλοί νέοι έρχονται για τηγανητές πατάτες ή μπισκότο, κάτι που είναι καλό για τη διαφορετικότητα και την ένταξη, αλλά αν γίνει κυρίαρχο, άλλα μαγαζιά θα φύγουν».
Στην πυκνοκατοικημένη, τουριστική Ολλανδία, οι τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εμφανείς. Αφού άντεξε τους χαρούμενους από το Instagram επισκέπτες που ποδοπατούσαν την καλλιέργεια των βολβών, η ολλανδική τουριστική επιτροπή φαντάστηκε φέτος μια «ανθεκτική σε ανθρώπους» τουλίπα για την πρωταπριλιάτικη καμπάνια της.
Το δημοτικό συμβούλιο του Άμστερνταμ επισημαίνει ότι «είναι μια παγκόσμια τάση ότι λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ορισμένα μέρη και προϊόντα επισκέπτονται περισσότερο οι επισκέπτες για να κινηματογραφήσουν ή να φωτογραφίσουν τον εαυτό τους και να μοιραστούν» και λέει ότι οι δημοτικές αρχές διασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις μειώνουν την ενόχληση και «παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις».
Ένας εθνικός νόμος μπορεί να δώσει στις δημοτικές αρχές περισσότερη εξουσία να ελέγχουν τον αυξανόμενο αριθμό καταστημάτων γρήγορου φαγητού.
Σύμφωνα με τον Δρ Τζόρις Ντέμμερς, αναπληρωτή καθηγητή και επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ στη σχολή επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, η απότομη συρροή πλήθους δεν είναι καλό πράγμα για τις επιχειρήσεις. Περιγράφει το φαινόμενο σαν μάστιγα ακρίδων, που όταν παρέλθει αφήνει επιχειρήσεις χωρίς πελάτες.
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους