Οι μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία η οποία συνεισφέρει με 149 δισ. ευρώ στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, θα συζητηθούν στο European Shipping Summit που πραγματοποιείται αύριο και μεθαύριο στις Βρυξέλλες. Το πανευρωπαϊκό συνέδριο διοργανώνουν οι διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους όπως είναι η Ecsa (φορτηγός ναυτιλία) η Interferry (ακτοπλοΐα) η CLIA (κρουαζιέρα) η ECASBA (ναυλομεσίτες) αλλά και των ναυτικών (ETF).

O θεμελιώδης ρόλος της ναυτιλίας στην εξασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης και της αποτελεσματικής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι από τα σημαντικότερα θέματα που θα απασχολήσουν το συνέδριο. Επίσης κυρίαρχο ζήτημα είναι η διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, έναντι άλλων ναυτιλιακών δυνάμεων κυρίως από την Άπω Ανατολή.

Πράσινη μετάβαση από την… ξηρά!

Ακόμη η ενεργειακή μετάβαση σε μια ναυτιλία χωρίς άνθρακα η ενίσχυση του ανθρωπίνου δυναμικού του ναυτιλιακού κλάδους καθώς χωρίς ναυτικούς δεν υπάρχει ναυτιλία και η ψηφιακή μετάβαση εντάσσονται στην ατζέντα του συνεδρίου, αναφέρει στα ΝΕΑ, ο κ. Σωτήρης Ράπτης, ο γενικός γραμματέας της Ecsa, της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων των χωρών της Ευρώπης.

Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ecsa

Η ναυτιλία επιτελεί ένα σημαντικό στρατηγικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία και οι εφοπλιστικές ενώσεις θέλουν ο ρόλος αυτός να αναγνωρισθεί και να αναδειχθεί από τις πολιτικές της ΕΕ ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της έναντι άλλων ναυτιλιακών δυνάμεων. Ειδικά σήμερα που η ΕΕ δρομολόγησε το Green Deal Industrial Plan (GDIP) στην προσπάθειά της να αυξήσει ριζικά την παραγωγή νέων τεχνολογιών και πράσινων προϊόντων είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονισθεί ότι η υλοποίηση αυτής της πολιτικής δεν μπορεί να γίνει χωρίς μια ευρωπαϊκή ναυτιλία πρωταγωνίστρια και ανταγωνιστική στο διεθνές οικονομικό σκηνικό. Η ναυτιλία προσβλέπει στην υλοποίηση του GDIP για την ανάπτυξη εναλλακτικών, ασφαλών και αποκλειστικών για τη ναυτιλία καυσίμων το συντομότερο δυνατό, καθώς αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία του σκοπού της εν λόγω πρωτοβουλίας, σημειώνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην ετήσια έκθεση της.

Είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η διεθνής ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ, καθώς είναι εκτεθειμένη σε σκληρό παγκόσμιο ανταγωνισμό, τονίζει η ΕΕΕ η οποία θα εκπροσωπηθεί στα πάνελ του συνεδρίου από τον κ. Δημήτρη Φαφαλιό γενικό της γραμματέα και πρόεδρο της Intecargo.

Δημήτρης Φαφαλιός, γενικός γραμματέα της ΕΕΕ και πρόεδρος της Intecargo

Η αναγνώριση του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και η αναβάθμισή της στην πολιτική ατζέντα της ΕΕ είναι επίσης απαραίτητες προϋποθέσεις τόσο για την επιτυχία του GDIP, όσο και για τη διασφάλιση προοπτικών ανάπτυξης της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής αυτονομίας και ασφάλειάς της.

Επισημαίνεται ότι η ναυτιλία διαδραματίζει καίριο ρόλο για την ευρωπαϊκή οικονομία, όπως αναγνωρίζει και ο κοινοτικός κανονισμός για τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ναυτιλιακές μεταφορές συμβάλλουν περίπου στο 75 % του όγκου του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ και στο 31 % του όγκου του εσωτερικού εμπορίου της ΕΕ, και αποτελούν ουσιαστική συνιστώσα του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών. Επιπλέον περισσότερο από τα δύο τρία (68%, 5 135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, tkm) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ, αντιπροσώπευαν το 2021, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Eurostat.

Σύμφωνα με σχετική μελέτης τη ECSA (2020) η ναυτιλιακή βιομηχανία της ΕΕ άμεσα απασχολεί 685.000 άτομα και συνεισφέρει άμεσα στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ σχεδόν 54 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια του 2018.

Με την συμπερίληψη της εφοδιαστικής αλυσίδας η έμμεση συνεισφορά της ναυτιλίας στην απασχόληση είναι πάνω από 2,0 εκατομμύρια θέσεις εργασίας

Επίσης η συνολική συμβολή του κλάδου στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας εφοδιασμού και των επιπτώσεων των δαπανών των εργαζομένων, εκτιμάται στα 149 δις. ευρώ, ενώ με 78.000 ευρώ ανά εργαζόμενο η παραγωγικότητα στη ναυτιλία της ΕΕ βιομηχανία παραμένει πάνω από την μέσο όρο της ΕΕ (63.000 ευρώ).

Η μελέτη της Ecsa αναφέρει τέλος ότι για κάθε 1 εκατ. ευρώ ΑΕΠ που δημιουργεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, δημιουργούνται άλλα 1,8 εκατ. ευρώ ευρύτερα στην οικονομία της ΕΕ.

Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης