Η νέα γενιά στην Κίνα που επιθυμεί να εισέλθει στην αγορά εργασίας βρήκε έναν νέο τρόπο να το κάνει, μετά την απόσυρση της πλατφόρμας LinkedIn από την χώρα.

Όπως αναφέρει το Sixth Tone, πλέον οι νέοι χρησιμοποιούν το προφίλ τους στην πλατφόρμα γνωριμιών Tinder για να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για εργασία.

Εφαρμογές γνωριμιών: ευλογία ή κατάρα;

Στις 8 Μαΐου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του LinkedIn, Ryan Roslansky μοιράστηκε μια ανάρτηση με τους υπαλλήλους του, ανακοινώνοντας περικοπές θέσεων εργασίας και σχέδια για σταδιακή κατάργηση της τοπικής επαγγελματικής υπηρεσίας δικτύωσης InCareer στην Κίνα έως τις 9 Αυγούστου, αναφέροντας «αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών και καθυστέρηση στην αύξηση εσόδων».

Η αποχώρηση της πλατφόρμας συνέβη ίσως στην πιο δύσκολη στιγμή για πολλούς πτυχιούχους και νέους επαγγελματίες της Κίνας, καθώς, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής, το ποσοστό ανεργίας των νέων στην χώρα έφτασε στο 21,3% τον Ιούνιο, ποσοστό ρεκόρ.

Μια απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Πεκίνου είπε στο Sixth Tone ότι η εφαρμογή γνωριμιών Tinder ήταν επαγγελματικά χρήσιμη, καθώς το «ταίρι» της, της έδωσε συμβουλές για το πώς να εξασφαλίσει μια πρακτική άσκηση σε μια εταιρεία στην οποία εργαζόταν.

Μια 22χρονη πτυχιούχος μόδας από το Πεκίνο ανέφερε ότι είχε υποβάλει αίτηση σε περισσότερες από 30 θέσεις, χρησιμοποιώντας email και ιστοσελίδες εργασίας χωρίς αποτέλεσμα, προτού αναρτήσει φωτογραφίες της στο Tinder γράφοντας με μεγάλους κόκκινους χαρακτήρες: «Αναζητά κανείς προσωπικό; Αυτή τη στιγμή ψάχνω για δουλειά. Προσλάβετέ με».

Άγνωστο εάν η προσπάθειά της απέφερε καρπούς, ωστόσο η πρωτότυπη ιδέα της έδωσε το έναυσμα σε έναν χρήστη της κινεζικής κοινωνικής πλατφόρμας Xiaohongshu να δημοσιεύσει μία σειρά από συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να βρει δουλειά μέσω του Tinder.

«Προσωπικές συνδέσεις, όχι επαγγελματικές»

Στην ανάρτηση, ο χρήστης έδωσε έξι συμβουλές, συμπεριλαμβανομένων προτάσεων ότι πρέπει να γίνεται το «ταίριασμα» μόνο με άντρες από τον συγκεκριμένο χώρο που τους ενδιαφέρει, να ξεκινούν συζητήσεις ρωτώντας τους για τη δουλειά και σταδιακά να μοιράζονται τις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει προτού ζητήσουν τη συμβουλή τους.

Εκπρόσωπος του Tinder, ωστόσο, ανέφερε πως όλα τα παραπάνω έρχονται ενάντια με τους κανονισμούς της πλατφόρμας.

«Οι κατευθυντήριες γραμμές μας ενισχύουν την πολιτική μας σύμφωνα με την οποία οι χρήστες πρέπει να χρησιμοποιούν το Tinder για να κάνουν προσωπικές συνδέσεις, όχι επαγγελματικές» τόνισε ο εκπρόσωπος.

«Το Tinder δεν είναι ένα μέρος για την προώθηση επιχειρήσεων για να προσπαθήσουν να κερδίσουν χρήματα. Ομοίως, οι χρήστες δεν θα πρέπει επίσης να διαφημίζουν, να προωθούν, να πουλήσουν πράγματα, να συγκεντρώσουν χρήματα ή να κάνουν καμπάνιες» επισήμανε.

#careertok

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι χρήστες εκμεταλλεύονται μια εφαρμογή κοινωνικών μέσων για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να εξασφαλίσουν εργασία.

Το hashtag #careertok έχει πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια προβολές στο TikTok και περιλαμβάνει βίντεο από δημιουργούς που μοιράζονται συμβουλές για τεχνικές συνεντεύξεων και δικτύωση.

Ως απάντηση στη δημοτικότητά της, η εφαρμογή ξεκίνησε το πιλοτικό πρόγραμμα TikTok Resumes το 2021, σε συνεργασία με διάφορες εταιρείες και ενθάρρυνε τους χρήστες να επιδείξουν τις δεξιότητες και την εμπειρία τους με τη μορφή ενός TikTok.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή