Κόστος, κόπος και χρόνος. Στις τρεις αυτές λέξεις περικλείεται ο γολγοθάς των παραγωγών στη Ζαγορά Πηλίου, στην περιοχή με συνώνυμο την καλλιέργεια μήλων, η οποία αποτελεί και το μοναδικό τρόπο επιβίωσης των ντόπιων.
Περίπου 800 παραγωγοί από τη Ζαγορά, το Πουρί και τη Μακρυρράχη, οι οποίοι βρίσκονται στην «ομπρέλα» του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς Πηλίου, γνωστός για τα μήλα ZAGORIN, κατάφεραν με περίσσια προσπάθεια να φέρουν εις πέρας τη συγκομιδή, μέρος της οποίας χάθηκε τόσο από τα προβλήματα κατά την περίοδο της ανθοφορίας όσο και από το πέρασμα της η κακοκαιρία Daniel.
Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς: Κρίνεται η επιβίωσή μας
Οι πρώτες μέρες, όπως σε όλες τις πληγείσες περιοχές ήταν εφιάλτης: Κτήματα κατεστραμμένα, δέντρα ξεριζωμένα, μήλα να σαπίζουν στο χώμα, χωράφια πλημμυρισμένα. Όμως όλα αυτά έρχονται να επισκιαστούν από το μεγαλύτερο των προβλημάτων, που είναι η διαλυμένη αγροτική οδοποιία και το κατεστραμμένο οδικό δίκτυο, τα οποία δημιούργησαν συνθήκες αποκλεισμού τόσο από το βιος τους, όσο και της διακίνησης του προϊόντος στα σημεία πώλησης.
Χαρακτηριστικό είναι ότι όσα μήλα δεν συγκομίστηκαν ήταν ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο. Έμειναν στα δέντρα καθώς οι παραγωγοί δεν μπόρεσαν να φτάσουν σε αυτά. «Προφανώς και δεν συγκομίσαμε όλη την παραγωγή που θα είχαμε σε ομαλές συνθήκες αλλά καταφέραμε να συγκεντρώσουμε μια κρίσιμη ποσότητα ώστε να βγάλουμε τη χρονιά», λέει στον ΟΤ ο γενικός διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς Πηλίου Διονύσης Βαλασσάς.
Με …πρόχειρες εργασίες στην αγροτική οδοποιία και χάρη στην κινητοποίηση όλων, για το χωριό που ζει από το μήλο, η συγκομιδή έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, με τις ποσότητες να αγγίζουν τους 9.500 με 10.000 τόνους, μειωμένους συγκριτικά με τους 16.000 τόνους της περσινής παραγωγής.
«Έχουμε χειμώνα μπροστά μας»
«Έχουμε χειμώνα μπροστά μας και χρειάζονται έργα υποδομής και αποκατάστασης του κεντρικού και αγροτικού δικτύου. Η μεγάλη αγωνία μας αυτή την στιγμή είναι η άσχημη κατάσταση του οδικού δικτύου προς Βόλο ώστε να έχουμε πρόσβαση στις αγορές», εξηγεί ο κ. Βαλασσάς.
Και αυτό γιατί το να διασχίσουν το οδικό δίκτυο προς τον Βόλο αποτελεί πραγματικός γολγοθάς και η αποστολή των φορτίων έχει μετατραπεί σε βραχνάς. Μόλις 6 χιλιόμετρα έξω από την Ζαγορά με κατεύθυνση το Βόλο τα φορτηγά του Συνεταιρισμού πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα, η οποία όμως δεν «αντέχει» τα μεγάλα οχήματα αγροτικών προϊόντων, παρά μόνο αυτά που ζυγίζουν έως 20 τόνους.
«Υπάρχει μια γέφυρα 6 χλμ προς τον Βόλο από την οποία μας εγκρίνουν να περάσουμε οχήματα μέχρι 20 τόνους, δηλαδή δεν μπορούμε να περάσουμε βαριά οχήματα αγροτικών προϊόντων. Το αποτέλεσμα είναι να φορτώνουμε τα μήλα σε μικρά φορτηγά τα οποία πηγαίνουν έως ένα σημείο και μετά να τα μεταφορτώνουμε στα μεγάλα, που σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό στο κόστος της μετακίνησης αλλά και χαμένο χρόνο».
Αυξημένη η τιμή στην αγορά
Προσπερνώντας αυτά τα εμπόδια και έχοντας ως πλεονέκτημα την ποιότητα, η οποία παρά τις δυσκολίες παραμένει εξαιρετική, οι τιμές παραγωγού για το μήλο Zagorin αναμένεται να κινηθούν σε ικανοποιητικό επίπεδο.
«Πέρσι είχαμε μεγάλη παραγωγή και βγήκαμε στην αγορά σχετικά φθηνά. Φέτος, με την μικρότερη παραγωγή, τις ζημιές της κακοκαιρίας και τις πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες αφορούν και εμάς ως κόστος καλλιέργειας και ζωής, θα βγούμε στην αγορά σχετικά αυξημένα, σε λελογισμένα επίπεδα όμως κρατώντας μια ισορροπία, ώστε να στηρίξουμε τον κόσμο της Ζαγοράς αλλά και τους καταναλωτές που μας τιμούν για να μπορούν να μας αγοράσουν», τονίζει ο κ. Βαλασσάς.
Πάντως πέρσι, η τιμή στον παραγωγό ήταν στα 0,55 – 0,60 ευρώ/κιλό, ενώ η τιμή στο ράφι έφτανε τα 2 ευρώ/κιλό.
Latest News
Πάνω από 77 εκ. ευρώ η επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους αγρότες
Οι δικαιούχοι αναμένεται να δουν τα χρήματά τους στο λογαριασμό τους έως την Δευτέρα 16/12.
Τσιάρας: Η παραίτηση του ΔΣ του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν σημαίνει παύση πληρωμών
Στόχος είναι να μη κινδυνέψουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας
Αδυναμία καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ΕΛΓΑ από τους αγρότες
Απαντήσεις για το αν ενεργοποιηθεί η Ενιαία Συναλλαγή Πληρωμής (RF) από τον ΕΛΓΑ εντός του 2024 ζητά η ΕΘΕΑΣ
Τσιάρας: Σε εξέλιξη έργα και δράσεις στο Ρέθυμνο ύψους 455,3 εκατ. ευρώ
Η ποιότητα των κρητικών προϊόντων κινητήρια δύναμη στην τουριστική ανάπτυξη του Ρεθύμνου, είπε ο Κώστας Τσιάρας
Απειλείται η επιβίωση της ελληνικής κτηνοτροφίας
Η ένταξη του αρνιού στο «καλάθι» της νοικοκυράς πλήγμα για τους κτηνοτρόφους, τονίζει ο ΣΕΚ – Οικονομική καταστροφή η συμφωνία Mercosur
Την ανάκληση «αντισυνταγματικής» και «παράνομης» εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ ζητά η ΕΘΕΑΣ
«Πρόκειται για παράνομη και καταχρηστική άσκηση εξουσίας και αρμοδιότητας που δεν έχει ανατεθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ», τονίζει η ΕΘΕΑΣ
«Βόμβα» το λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών - Οι απώλειες στην οικονομία και τι ζητά η αγορά
Εγκληματικά κυκλώματα βρίσκουν τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να καρπωθούν τα οφέλη της φοροαποφυγής από τα αλκοολούχα ποτά
Παρατάσσουν οι αγρότες τα τρακτέρ στις πλατείες - Τι λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος της ΕΟΑΣΚ
Τι οδηγεί ξανά τους αγρότες στο δρόμο εξηγεί στον ΟΤ ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων ν. Καρδίτσας (ΕΟΑΣΚ) Κώστας Τζέλλας
Τι προβλέπει η αγορά για τη γεωργία έως το 2035 - Τι αλλάζει
Η ΕΕ παραμένει καθαρός εξαγωγέας αγροτικών προϊόντων - Η κλιματική αλλαγή, οι ανησυχίες και οι αλλαγές στην κατανάλωση
Στα 255 εκατ. ευρώ η εξισωτική αποζημίωση – Οι εντάξεις
Πώς κατανέμεται η συνολική δημόσια δαπάνη ανά δράση - Οι δικαιούχοι για την εξισωτική αποζημίωση και οι υποχρεώσεις