Γάλα, γιαούρτι, φέτα, αλλαντικά, προϊόντα ζαχαροπλαστικής και προϊόντα για παιδιά, αναψυκτικά, ψωμί του τοστ, αλεύρι και μπισκότα, αλλά όχι ακόμη καθαριστικά, απορρυπαντικά και προϊόντα ατομικής φροντίδας, περιλαμβάνει η «σοδειά» των 110-120 κωδικών που έχουν αποστείλει τουλάχιστον 8 βιομηχανίες στο υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για τη λεγόμενη μόνιμη μείωση τιμής. Τη δέσμευση δηλαδή για πτώση τιμών τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα όχι μικρότερο των έξι μηνών.
Τα πολυσυζητημένα «καρτελάκια» με τις μειώσεις τιμών θα αναρτηθούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέσα στις επόμενες 10-15 μέρες αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ, όπως επισημαίνεται, ο στόχος που έχει τεθεί από τον Κώστα Σκρέκα για χαμηλότερες τιμές σε 500 κωδικούς προϊόντων φαίνεται να είναι εφικτός.
Ποια 33 προϊόντα μπαίνουν στο μικροσκόπιο – Τι αλλάζει στα super market [πίνακες]
Βέβαια με βάση το σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) που πωλούνται περισσότερο στα σούπερ μάρκετ και οι οποίοι ξεπερνούν τους 4.400, η κυβέρνηση δείχνει να βάζει χαμηλά τον πήχη, καθώς στοχεύει να μειωθούν οι τιμές σε μόλις 11% των προϊόντων.
Ποιες εταιρείες μειώνουν τις τιμές
Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, 8 βιομηχανίες, όλες από τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, έχουν γνωστοποιήσει στο υπουργείο την πρόθεσή τους να μειώσουν τις τιμές σε κάποια από τα προϊόντα τους.
Εκτός από τη γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος των αδελφών Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη και την αλλαντοβιομηχανία Νίκας που ανήκει στον επιχειρηματικό όμιλο του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, οι οποίες έχουν ήδη προβεί σε σχετικές δημόσιες ανακοινώσεις, στο υπουργείο έχουν φτάσει τιμοκατάλογοι με μειώσεις τιμών και από άλλες 6 εταιρείες.
Με βάση πληροφορίες, πρόκειται για τη Γιώτης με επικεφαλής τον Ιωάννη Γιώτη, πρόεδρο του ΣΕΒΤ, την αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, τη βιομηχανία τροφίμων ΔΕΛΤΑ, την αλευροβιομηχανία Μύλοι Λούλη, τη βιομηχανία μπισκότων Βιολάντα, καθώς και από τον όμιλο Coca-Cola 3E, ηγέτη στην αγορά των αναψυκτικών.
Πρόστιμα
Υπενθυμίζεται ότι οι προμηθευτές και οι εισαγωγείς που θα συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής», η οποία δεν περιορίζεται στα τρόφιμα αλλά περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα, θα πρέπει να αποστείλουν έως τις 30 Νοεμβρίου 2023 έγγραφη δέσμευση στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19 Σεπτεμβρίου 2023. Σε περίπτωση μη τήρησης της έγγραφης δέσμευσης προβλέπεται πρόστιμο 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος, ενώ η αντιποίηση της πρωτοβουλίας ή η απομίμηση του ειδικού σήματος τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ ανά κωδικό και ανά κατάστημα.
Οπωροκηπευτικά
Επιπλέον από σήμερα, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης ενδεικτικές τιμές πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων.
Τα προϊόντα για τα οποία προβλέπεται η σχετική υποχρέωση είναι τα ακόλουθα: σταφύλια, λεμόνια, μπανάνες, πορτοκάλια Βαλέντσια, μανταρίνια, αχλάδια, μήλα, ρόδια, μανιτάρια, αγκινάρες, ντομάτες, τοματίνια, αγγούρια, κολοκύθια, μαρούλια, ρόκα, πατάτες, σκόρδα, κρεμμύδια, σπανάκι, παντζάρια, καρότα, ραπανάκια, λάχανα, κουνουπίδια, μπρόκολο, πιπεριές, μελιτζάνες, μαϊντανός, άνηθος, σέλινο, φασολάκια.
Γνωστοποίηση ανατιμήσεων
Την ίδια ώρα οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ υποχρεούνται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής αφορά βασικά προϊόντα. Η υποχρέωση αφορά 59 κατηγορίες προϊόντων και σε αυτά συγκαταλέγονται όλες οι κατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται ήδη στο καλάθι του νοικοκυριού καθώς και πέντε ακόμη κατηγορίες: νερό, αναψυκτικά, μπίρες, σοκολάτες και καύσιμες ύλες (καυσόξυλα, πέλετ, μπρικέτες κ.ά.).
Latest News
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας