Υποχώρησε ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης στο εννεάμηνο του 2023, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος ένα χρόνο νωρίτερα κι αυτό προήλθε από την πτώση των πωλήσεων στο εξωτερικό, από τη στιγμή που στην Ελλάδα κινήθηκαν ανοδικά.
Παπουτσάνης: Μείωση κερδών- Έμφαση στο αναπτυξιακό πρόγραμμα
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 47,4 εκατ. ευρώ (έναντι 53,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022), ήτοι μειωμένος κατά 11%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 53% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22,2 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 21%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό διαπιστώνεται μείωση κατά 28% που προκύπτει κυρίως από τις κατηγορίες παραγωγών για τρίτους λόγω κατάργησης κωδικών από την πλευρά των πολυεθνικών-πελατών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους. Η μείωση του κύκλου εργασιών στην κατηγορία των σαπωνωμαζών οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε κατά το έτος 2022, απόρροια των αυξημένων μεταφορικών από τρίτες χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία αυτή παρουσιάζει αύξηση κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου ανάπτυξης του κύκλου εργασιών, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές και άλλες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σαπώνων και καλλυντικών. Σε αυτό το πλαίσιο, συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία είναι σε τελικό στάδιο υλοποίησης, με την έναρξη της συνεργασίας να τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και πλήρη υλοποίηση μέχρι το τρίτο τρίμηνο. Αυτή η συμφωνία σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει επιπλέον πωλήσεις περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ, ενώ υπάρχουν και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω επέκτασης.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 20% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 38% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 53% σε σύγκριση με το πρώτο εννεάμηνο του 2022, υπερκαλύπτοντας τις απώλειες από την πτώση της αγοράς του αντισηπτικού (-54,8% σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων ανέρχεται σε 78% και οφείλεται στην οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης αλλά και τη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ κερδίζουν ήδη σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό παρουσιάζοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων μειώθηκαν κατά 24% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του εννεάμηνου του 2022 -με τις πωλήσεις προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς να αυξάνονται κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο- καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα υψηλό εννεάμηνο 2022 λόγω του τότε ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας.
Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 18%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού. Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους οδήγησαν ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής και επαναξιολόγηση του προϊοντικού τους portfolio, με αποτέλεσμα την κατάργηση συγκεκριμένων κωδικών και την επακόλουθη μείωση της ζήτησης. Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, η Εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες με πολύ καλές προοπτικές, που θα ενισχύσουν την κατηγορία ήδη από τις αρχές του 2024, εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου εντοπίζονται ευκαιρίες ανάπτυξης, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό.
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της πελάτες του εξωτερικού, το εννεάμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 33%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στη ΝΑ Ασία. Κατά το 2022, η Παπουτσάνης, αξιοποιώντας το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη συγκυρία επέτρεψε στην Παπουτσάνης να αναπτύξει αξιόλογες συνεργασίες με σημαντική δυναμική, που εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν την κατηγορία.
Προοπτικές
Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Η στρατηγική της ανάπτυξης και προσφοράς καινοτόμων και ποιοτικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών σε συνδυασμό με την εξωστρέφεια δημιουργούν θετικές προοπτικές για την Παπουτσάνης. Παρά την υστέρηση στις πωλήσεις του εννεαμήνου σε σύγκριση με την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο, για το σύνολο του έτους προβλέπουμε βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, η απόκτηση του ΑΡΚΑΔΙ, τα επώνυμα προϊόντα, η ξενοδοχειακή αγορά και οι συμφωνίες συνεργασίας με πολυεθνικούς πελάτες προσδίδουν θετικό πρόσημο και θα ενισχύσουν την ανάπτυξή μας και στα επόμενα έτη».
Latest News
Aλεξίου (Cenergy): «Οι ΗΠΑ αγκάλιασαν την επένδυση της Ελληνικά Καλώδια» [γράφημα]
Ο CEO της Cenergy Holdings Αλέξης Αλεξίου και ο CFO Αλέξανδρος Μπένος παρουσίασαν τους στόχους της ΑΜΚ για τη χρηματοδότηση του εργοστασίου χερσαίων καλωδίων στο Μέριλαντ
Εξοχική κατοικία ακόμη και με 6 ιδιοκτήτες - Η εταιρεία Owners φέρνει στην Ελλάδα τη συνιδιοκτησία
Με τη συνιδιοκτησία που φέρνει η Owners, η εξοχική κατοικία γίνεται προσιτή στο 1/6 της τιμής
Η Coca Cola ρίχνει στη μάχη αλγόριθμούς και ΑΙ – Το «πείραμα» στην Ελλάδα
Το «υπερόπλο» της ανάλυσης δεδομένων μέσα από προηγμένη τεχνολογία επιστρατεύει η Coca Cola HBC - Ο αντίκτυπος στις προσφορές
Το πρώτο διόδιο… για τη νέα Αττική Οδό από τη Μαριάννα Λάτση – Το τίμημα, το premium και οι υπεραξίες για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Γιατί η Αττική Οδός μετά την εξαγορά της από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσελκύει επενδυτικά κεφάλαια
Frigoglass: Πώς ο μετασχηματισμός του ομίλου χτίζει το μέλλον του κλάδου γυαλιού
Ο όμιλος Frigoglass προχωρά σε έναν μεγάλο μετασχηματισμό και στους τέσσερις κλάδους ενασχόλησής του - Τα νέα πρόσωπα
Πάνω από 12,5 εκατ. επιβάτες μετέφερε η AEGEAN το 2024 - Νέες απευθείας πτήσεις
Η AEGEAN θα προσθέσει νέες απευθείας πτήσεις από Ηράκλειο, Μύκονο, Ρόδο και Σαντορίνη προς Κωνσταντινούπολη το 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην Allianz
Ποιος αναλαμβάνει τη θέση του Chief Operations Officer και μέλoυς της Εκτελεστικής Επιτροπής
ΔΕΗ: Τρία νέα καταστήματα ενισχύουν το δίκτυο της Αττικής
Τα νέα πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και Pop-Up σημεία της ΔΕΗ φτάνουν τα 34
Αλλαγές στη διοικητική ομάδα της Sunlight Group
Η ανακοίνωση της εταιρείας Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia
Το ρεύμα και οι πόλεμοι «αγκάθια» για τις επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα της ΕΑΣΕ [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτει η τριμηνιαία έρευνα της ΕΑΣΕ σε συνεργασία με την ICAP που διεξάγεται σε δείγμα 2.540 Διευθυνόντων Συμβούλων