Με διοικητική πράξη της Ε.Ε. αποσύρεται η σχετική προσφυγή, που είχε κατατεθεί τον Φεβρουάριο του 2023 κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και διευκολύνεται έτσι η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ ταυτόχρονα, επιταχύνεται η οικονομική ενίσχυση του σιδηροδρόμου και με αύξηση της επιδότησης από τα 45 στα 75 εκατομμύρια ευρώ.
Ειδικότερα, το τοπίο για τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ ξεκαθαρίζει, καθώς με την εν λόγω ευρωπαϊκή διοικητική πράξη, αίρονται τα νομικά και γραφειοκρατικά κολλήματα της σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ Α.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου, την οποία είχαν υπογράψει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ ΑΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.
Επιπλέον, προβλέπονται εξειδικευμένοι τεχνικοί δείκτες για την ποιοτική παρακολούθηση του έργου του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποία αφορά την ορθή λειτουργία και συντήρηση του σιδηροδρόμου.
Τέλος, με την εν λόγω διοικητική πράξη της ΕΕ, επιβεβαιώνεται η ορθή προσαρμογή της συμβατικής σχέσης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΣΕ Α.Ε. στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, με πλήρη συμμόρφωση στα θεσμικά μέτρα χρηματοδότησης που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το ενωσιακό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η προσφυγή της ΕΕ
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Φεβρουάριο αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν ελιχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).
Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.
Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας θεωρείτο ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).
Latest News
Το καθολικό Πάσχα ή η ακρίβεια έριξαν τα φορολογικά έσοδα;
Τι δείχνουν τα στοιχεία του προϋπολογισμού
Άλλα 400 εκατ. στη «μαύρη» τρύπα των συντάξεων – Η έκτακτη πρόβλεψη στο μεσοπρόθεσμο
Μεγάλο κύμα πρόωρων συνταξιοδοτήσεων οδηγεί σε αναθεώρηση της δαπάνης
Συνεχίζεται το success story του ελληνικού δημοσίου χρέους
«Πιστωτικά θετικό γεγονός» η μεγάλη υπερκάλυψη από καλής ποιότητας επενδυτές της έκδοσης 30ετούς ομολόγου - Οι επενδυτές δεν φοβούνται τι θα συμβεί μετά το 2032
Ακριβότερο το ταξίδι, μικρότερο το τραπέζι
Αντιμέτωποι με ανατιμήσεις σε τρόφιμα, καύσιμα, διόδια, ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή θα βρεθούν όσοι αποφασίσουν να περάσουν το Πάσχα εκτός του τόπου διαμονής τους
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
H επαναβιομηχανοποίηση πυξίδα για την αντιμετώπιση του παραγωγικού ελλείματος
Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία της ελληνικής βιομηχανίας βρίσκεται στο 8.8% του ΑΕΠ σε σχέση με την ΕΕ των 27 που επιδεικνύει ποσοστό της τάξης του 14.7%
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
«Καίει» το φετινό πασχαλινό τραπέζι - Αυξημένο έως και 19,3%
Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Στην Κομισιόν το Πρόγραμμα Σταθερότητας - Ψαλιδίζεται στο 2,5% η ανάπτυξη το 2024
Τι περιλαμβάνει για χρέος, πληθωρισμό, ανεργία, επενδύσεις και συντάξεις